پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
نظرات: ۰
۰
-
رییس انجمن صنعت ساختمان: شهرداری تهران صرفه‌جویی را از خود شروع کند

پس از انتقادات بخش خصوصی و ذینفعان صنعت ساختمان به دستورالعمل معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران مبنی بر «ممنوعیت ساخت استخر در منطق ۲۲گانه»(حتی در ساختمان‌های بلند مرتبه) و فراقانونی دانستن آن که برخلاف حقوق شهروندی است، جلسه‌ای برای بررسی این موضوع توسط شورای شهر تهران و در کمسیون معماری و شهرسازی با کمسیون حمل و نقل معماری و دعوت از صارمی،معاونت معماری و شهرسازی شهرداری، و پارسا مدیر عامل شرکت آب تهران و جوزی رییس انجمن صنعت ساختمان برگزار شد.

خبرآنلاین نوشت: پژمان جوزی رییس انجمن صنعت ساختمان، بعنوان یکی از ذینفعان حوزه و حاضرین در جلسه گفت: متاسفانه جلسه تشکیل شده صرفا «جلسه برای جلسه» و خاموش کردن صدای بخش خصوصی بود. رییس کمیسیون معماری و شهرسازی بعنوان تشکیل دهنده و رییس کمیسیون عمران و حمل نقل شورای اسلامی شهر تهران در جلسه حاضر نبودند و معلوم نیست که اگر قرار است شان جلسه توسط مدعوین رعایت نشود این دعوت و گفتگو صرفا برای چه بود؟

وی درباره این پرسش که آیا معاون معماری و شهرسازی یا نمایندگان شهرداری در جلسه حضور داشتند یا خیر و موضع آنها چه بود، گفت: وقتی روسای کمیسیون و میزبان جلسه غایب هستند به طبع معاون شهردار نیز حضور نداشت ولی نمایندگان آنها بودند اما بدون پاسخ به پرسش‌های اساسی. آنها اگرچه پذیرفتند اینگونه تصمیمات نباید پشت درهای بسته گرفته شود، اما نگفتند حالا که این تصمیم اشتباه گرفته شده چرا آنرا ملغی نمی کنند، چراکه اصولا اختیاری در این زمینه نداشتند.

رییس انجمن صنعت ساختمان توضیح داد: هیچ پاسخی برای این موضوع وجود نداشت که اصولا چرا شهرداری تهران صرفه جویی را از خود شروع نمی‌کند و اول یقیه شهروندان را چسبیده است. شهرداری در ابتدا باید جلوی هدر رفت بی رویه آب در آبیاری‌های غیر حرفه‌ای، اشتباه و منسوخ خود را بگیرد. نحوه آبیاری فضای سبز و شستشوی غیر حرفه ای گارد ریل‌های تهران و مکان‌های سطل زباله آنقدر نسبت به دنیای مدرن عقب مانده است که حتی در کمتر کشور غیر توسعه یافته‌ای از آنها استفاده می شود.

پژمان جوزی افزود: حتما با این صحنه‌ها مواجه شده‌ایدکه تانکر آب در کنار گارد ریلها به حرکت در می‌آید و چند نفر با دسته جارو و دستمال آنها را می مالند تا تمیز شود، نحوه آبیاری فضای سبز که گفتن ندارد و همه ما با صحنه های آزار دهنده جاری شدن آب های زیرزمینی در سظح شهر مواجه شده ایم، دائما هم می گویند تهران در معرض فرو نشست است. بله هست ولی شما نباید آنرا به شهروندان گوشزد کنید، شما مسئولید و اول خودتان باید جلوی هدر رفت آب را بگیرید. این موارد هر ساله بیش از مصرف کل استخرهای مجتمع‌های بلند مرتبه آب مصرف می کند و شهرداری آنها را رها کرده و جاییدست گذشته که حقی بر آن متصور نیست.

جوزی رییس انجمن صنعت ساختمان گفت: در اینجا از شورای معماری و شهرسازی می‌خواهم که به این موضوع ورود پیدا کند. تعجب می‌کنم، شورای معماری و شهرسازی چرا در اینباره سکوت اختیار کرده، چرا که این دستور العمل نقض کننده مقررات آن شورا هم هست. در واقع شهرداری بجای شورای عالی معماری و شهر سازی مقررات جدید وضع کرده است.

رییس انجمن صنعت ساختمان تاکید کرد: من از رسانه‌ها می‌خواهم به اینگونه مسائل حساس باشند. موضوع صرفا ساخت استخر نیست. صد البته آن هم مهم است و در جاییکه شهرداری از وظایف اصلی خود برای احداث ورزشگاه‌های مناسب در مانده است، شهروندان را از حق طبیعی خود محروم می‌کند. ادامه این روند یعنی فردا بگویند خانه تان را فقط یکخوابه بسازید چون برق کم است. نکته مهم دیگر این است که روش صرفه جویی با جلوگیری از حق شهروندان قانونی نیست. نکته دیگر این است که شهرداری و در سطح کلان مسئولین باید صرفه‌جویی را از سیستم خود آغاز کنند و بعد آنرا تعمیم دهند و نه بلعکس، حتی در آن صورت هم تعمیم آن نباید موجب جلوگیری از حق شهروندان شود.

جوزی تاکید کرد: اگر سوت زنی برای مسئولین اهمیت دارد، از دستگاه های نظارتی می خواهم به این موضوع ورود پیدا کنند و آنرا مورد بررسی قانونی قرار دهند. نگرانی در این موضوع جدی است، چرا که حتما به رواج رومیزی ها و زیر میزی ها خواهد انجامید و از هم اکنون باید جلوی یک دستورالعمل بد گرفته شود.

من آقای صارمی معاون معماری و شهرسازی شهرداری را به یک مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم تا افکار عمومی در اینباره قضاوت کنند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب