چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
نظرات: ۰
۰
-
اسرائیل یک پیشنهاد جدید برای حماس مطرح کرد

یک مقام اسرائیلی احتمال ارائه راه امن برای خروج یحیی سنوار، رهبر حماس از غزه پس از آزادی تمام اسرای باقی مانده در اختیار این گروه را مطرح کرده است.

جماران نوشت: یک مقام اسرائیلی احتمال ارائه راه امن برای خروج یحیی سنوار، رهبر حماس از غزه پس از آزادی تمام اسرای باقی مانده در اختیار  این گروه را مطرح کرده است.

سی ان ان در گزارشی در  این باره می‌نویسد: گال هیرش، فرستاده و نماینده ویژه  اسرائیل  در امور آزادی اسیران در اختیار حماس به ما می گوید که اگر تمام 101 گروگان باقیمانده بازگردانده شوند، من حتی معتقدم که ما با ایجاد گذرگاه امن برای سنوار موافقت خواهیم کرد. او و هر کس که می خواهد از غزه به او ملحق شود، می تواند از این مسیر امن خارج شود.

این مقام اسرائیلی در ادامه ادعا کرده که  این شرایط، همراه با  غیرنظامی شدن غزه، می تواند به بازیابی غزه و پایان دادن به جنگ کمک کند.

روز سه‌شنبه، هیرش در مصاحبه‌ای با بلومبرگ این ایده را توضیح داد و گفت که اسرائیل قبلاً پیشنهاد عبور امن به سنوار را داده است. او به بلومبرگ گفت: من حاضرم برای سنوار، خانواده‌اش، و هر کسی که می‌خواهد به او ملحق شود، راه امنی فراهم کنم. ما می خواهیم گروگان ها را برگردانیم. ما خواهان غیرنظامی‌زدایی و البته رادیکال‌زدایی از غزه و به روی کار امدن سیستم جدیدی که غزه را مدیریت خواهد کرد، هستیم.

او به بلومبرگ گفت که پیشنهاد عبور امن سنوار  و سایرین از غزه  یک روز و نیم پیش روی میز گذاشته شد، اما نگفت چه پاسخی داده شده است. او به بلومبرگ گفت که اسرائیل برای آزادی زندانیان خود به عنوان بخشی از هرگونه معامله آماده است.

سی ان ان برای اظهار نظر در مورد پیشنهاد هیرش با حماس و با دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای اظهار نظر تماس گرفته است.

 سنوار، یکی از قدرتمندترین شخصیت‌های حماس، توسط اسرائیل متهم می‌شود که معمار اصلی حمله 7 اکتبر به اسرائیل است. اسرائیل ادعا می کند که در این حمله حماس 1200 نفر را کشته و بیش از 250 نفر را اسیر گرفته است. حماس ماه گذشته، چند روز پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس سابق دفتر سیاسی و مذاکره کننده ارشد در تهران، سنوار را به عنوان رئیس دفتر سیاسی خود انتخاب کرد.  مقامات آمریکایی بر این باورند که او در تونل های وسیعی که در زیر غزه حفر شده است، آزاد است . او از 7 اکتبر در انظار عمومی دیده نشده است.


 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب