سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
نظرات: ۱
۱
-

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ به چه صورت خواهد بود؟

اکو ایران نوشت: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز رخ منفی را به خود گرفت هر چند که گروه بانکی به واسطه صحبت‌های وزیر اقتصاد در سی و چهارمین نشست بانکداری اسلامی باعث شد تا رخ این گروه کمی مثبت شود اما وضعیت خبرهای ریز و درشت برای بازار در این چند روزه اجازه تغییرات اساسی در وضعیت شاخص را نمی‌دهد.

 بالاخره بعد از چند روز نشست شورای عالی بورس تشکیل شد و سکان داری سازمان بورس اوراق بهادار تهران به حجت صیدی رسید تا به وضعیت بازار سرمایه رسیدگی شود. البته پیش‌تر عبده تبریزی در برنامه پایش (صدا و سیما) عنوان کرده بود که بازار تا پایان سال تقویت خواهد شد و همین طور وزیر اقتصاد نیز از حمایت از صنایع و بازار سرمایه خبر داده است که این موارد می‌تواند باعث تقویت بازار شود. به هر حال کار حجت صیدی به عنوان رئیس سازمان بورس نسبت به رؤسای قبلی سخت‌تر خواهد بود.

 بازار در این چند روزه در حال دریافت اخبار ریز و درشتی است از تعیین مدیر جدید سازمان بورس، صحبت‌های آقای وزیر اقتصاد و بانک مرکزی در نشست سی و چهارم بانکداری اسلامی و همچنین برداشت و تحلیل‌ها از اولین مناظره هریس و ترامپ می‌تواند روز بازار سرمایه تأثیر گذار باشد.

 اما وزیر اقتصاد سیگنال‌های مثبتی را به بازار منتقل کرده است و عنوان داشته که گشایش‌های اقتصادیِ خوبی در راه است. البته گلایه‌هایی نیز در مورد صنعت بانکداری هم مطرح کردند و مهم‌ترین آن وضعیت بانک‌ها از نظر کفایت سرمایه، استانداردهای حسابرسی، دارایی‌ها و ترازنامه‌ها که با مشکلات زیادی روبرو است و به گفته همتی در صورتی که تحریم‌ها برداشته شود و از لیست سیاه FATF نیز خارج شویم در صنعت بانکداری و برای ارتباط با بانک‌های جهانی در اول راه مشکلات خواهیم بود. ما اصلاً از بانکداری اسلامی دور شدیم و بدتر از آن از بانکداری متعارف هم دور شدیم!

 گروه خودرویی بازار سرمایه امروز نیز در ادامه اخبار مثبتی که به این گروه می‌رسد وضعیت خوبی را سپری کرد و بیش از ۲۲۷ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد و در جایگاه نخست (جایگاهی که در اکثر مواقع در بازار سرمایه متعلق با این گروه است) قرار گرفت. گروه فلزات اساسی با ۱۷۹ میلیارد تومان دوم شد و گروه شیمیایی بازار سرمایه نیز با ۱۷۸ میلیارد تومان و با اختلاف کمی نسبت به فلزات اساسی در جایگاه سوم برترین ارزش معاملاتی در بازار روز جاری بودند.

 خبر دیگر برای بازار سرمایه این موضوع بود که مدیرکل آژانس با اذعان به توقف اجرای بیانیه ۲۰۲۳، گفت: «در ۱۵ ماه گذشته، هیچ پیشرفتی در اجرای بیانیه مشترک ۴ مارس ۲۰۲۳ حاصل نشده است». او از ایران خواست در چهارچوب توافق ایران مبنی بر اینکه بیانیه مشترک همچنان چهارچوبی را برای همکاری با آژانس و رسیدگی به مسائل پادمانی برجسته فراهم می‌سازد، از ایران می‌خواهم که با مشارکت جدی با پیشنهادات مشخص آژانس، بیانیه مشترک را اجرا کند. گروسی گفته که به دنبال گفتگویی سازنده برای رسیدن به نتایج واقعی هستم.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 بازار بورس تهران امروز کار خود را با افت ۷۷۰۰ واحدی تمام کرد تا نشان دهد نسبت به اخبار و حوادث حول محور بازار سرمایه حساس است و با کمی عقب‌نشینی در پایان معاملات نگاه خود را معطوف به نتیجه جلسه تعیین رئیس سازمان کرده بود.

 از منظر تکنیکالی نیز شاخص همچنان در محدوده‌های میانگین ۵۵ روزه خود قرار دارد. خیلی از این فاصله جدا نشده است. همچنان ارزش معاملات (حجم) که یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای تحلیل تکنیکال است در این روزها در بازار وجود ندارد و بازار در محدوده ۳ درصدی تنها دست و پا می‌زند تا همه چیز با حضور مدیر جدید سازمان مسیر درست خود را انتخاب کند.

 فردا آخرین روزکاری هفته است و بازار با واکنش خود در روی تابلوی معاملاتی نظر خود در مورد رئیس جدید سازمان را مشخص خواهد کرد.

این پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ را از دست ندهید

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب