دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲
نظرات: ۰
۰
-
نتانیاهو به التماس افتاد

نتانیاهو خواستار جلوگیری از انتشار تصاویر لحظه بازجویی از وی و اعضای خانواده‌اش توسط پلیس این رژیم شد.

ایسنا نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواستی را به دادگاه منطقه‌ای قدس ارائه کرد تا یک جلسه استماع فوری برگزار کند و تصمیمی مبنی بر جلوگیری از انتشار مستند تحقیقات پلیس از او، همسرش سارا و پسرش یائیر در اراضی اشغالی بگیرد.

طبق این گزارش، قرار است که یک فیلم مستند با عنوان «پرونده‌های بی‌بی» نیمه شب روبه‌روی جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو نمایش داده شود.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، تصاویر این مستند بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ به عنوان بخشی از مجموعه مدارک پلیس برای تعیین اینکه آیا باید علیه نتانیاهو کیفرخواست صادر شود، ضبط شده است و سپس کیفرخواست در سال ۲۰۱۹ علیه نتانیاهو مطرح شد که شامل اتهامات رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت می‌شود.

نتانیاهو نمی‌تواند مانع از نمایش مستند مذکور در جشنواره شود، اما از دادگاه می‌خواهد از نمایش ویدئوها و فایل‌های صوتی ضبط ‌شده در این مستند در اراضی اشغالی جلوگیری کند.

وکیل نتانیاهو در این درخواست فوری مدعی شد که یکی از تهیه کنندگان این مستند «راویو دراکر» روزنامه نگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی است که به طور علنی اعلام کرده مخالف سیاسی نخست وزیر و به دنبال پایان دوره نخست‌وزیری او است.

طبق این گزارش، این مستند توسط «الکس گیبنی» برنده جایزه اسکار تهیه شده و «الکسیس بلوم» کارگردانی آن را بر عهده دارد.

به گزارش مجله آمریکایی «ورایتی»، ویدئوهای ضبط ‌شده در این مستند سال گذشته میلادی به دست گیبنی رسید و شامل بازجویی‌های طولانی از نتانیاهو، همسرش، پسرش، دوستانش و نزدیکانش و همچنین کارمندان اقامتگاه رسمی نخست‌وزیر است.

روند محاکمه نتانیاهو پس از هفتم اکتبر و آغاز عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی متوقف شد، اما با بازگشت دادگاه‌های رژیم اشغالگر به فعالیت عادی در ماه دسامبر، گفته شده است که محاکمه نخست‌وزیر این رژیم نیز با وجود جنگ ادامه خواهد یافت.

بنیامین نتانیاهو با اتهامات جنایی رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت مواجه است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده‌های معروف به پرونده ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ متهم است.

پرونده ۱۰۰۰ که به‌طور رسمی در دسامبر ۲۰۱۶ گشوده شد، شامل هدایای ارزشمندی است که نتانیاهو و همسرش در طول سال‌ها از چندین آشنای ثروتمند دریافت کرده‌اند.

پرونده ۲۰۰۰ به مکالمات ضبط شده نتانیاهو با آرنون موزس، رئیس و سردبیر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، یکی از بزرگ‌ترین روزنامه‌های کثیرالانتشار در سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد. در طول این گفت‌وگوها، نتانیاهو و موزس دربارهه قوانینی بحث کردند که می‌تواند به رقیب اصلی یدیعوت، یعنی روزنامه «اسرائیل هیوم» آسیب برساند.

پرونده ۳۰۰۰ مستقیماً شامل نتانیاهو نمی‌شود، بلکه افراد دارای روابط حرفه‌ای و شخصی با نتانیاهو در رابطه با معامله‌ای که میان رژیم صهیونیستی و آلمان برای خرید سه زیردریایی کلاس دلفین و چهار ناو کلاس ۶ منعقد شده‌ را شامل می‌شود.

بنیامین نتانیاهو در پرونده ۴۰۰۰ نیز به این متهم است که در ازای اعطای تسهیلات ویژه به شرکت مخابراتی بزک و وبگاه واللا، به پوشش خبری مناسبی از خود و همسرش دست یافته است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب