دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
نظرات: ۰
۰
-
سخنگوی وزارت خارجه از وجود فرصت‌هایی برای احیای برجام خبر داد

ناصر کنعانی تاکید کرد: معتقدیم که همچنان فرصت دیپلماتیک پیش‌رو برای همه طرف‌ها وجود دارد. در این زمینه گفت‌وگوهای خوبی هم میان آقای بورل و دکتر عراقچی انجام شده و ما خوشبین هستیم که فرصت‌های مناسبی برای گفت‌وگوهای مشترک در جهت تحولات دیپلماتیک میان طرفین یعنی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا وجود دارد.

جماران نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فرصت برای احیای برجام وجود دارد، مشروط بر اینکه طرف‌های مقابل به طور عملی و متعهدانه به شروط توافق پایبند باشند و اراده عملی خود را برای احیا و اجرای تعهدات‌شان در چارچوب برجام نشان دهند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که چه نکاتی در خصوص احیای برجام مدنظر ایران است که باید در مذاکرات مجدد و توافق جدید مطرح شود، گفت: نظرات جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن و واضح است. ایران تنها عضوی بود که به تعهد و توافق عمل کرد و لذا احیای برجام وابسته به بازگشت طرف‌های مقابل به تعهداتشان در چارچوب برجام است این یک مطالبه منطقی و کاملا روشن و بدیهی‌ست. توافق زمانی می‌تواند احیا شود که همه طرف‌های با تعهدات خود به طور مسئولانه برخورد کنند. جمهوری اسلامی ایران همانگونه که بارها در عمل نشان داده از میز مذاکرات فاصله نگرفته است. ما مذاکرات را به عنوان یک راهکار دیپلماتیک برای تحقق منافع خود به طور عملی محل توجه و اهتمام قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: توافق برجام نمونه ای از موفقیت چندجانبه‌گرایی در حل و فصل موضوعات پیچیده بود و لذا جای تاسف است که دیگر شرکا که مشخصاً شرکای غربی آمریکا و اعضای اروپایی بودند که اجازه تحقق موفقیت در مسیر دیپلماسی چندجانبه را برای پیشبرد امور انجام ندادند. ما معتقدیم که مسیر توافق همچنان می‌تواند باز باشد و فرصت برای احیای برجام وجود دارد، مشروط بر اینکه طرف‌های مقابل به طور عملی و متعهدانه به شروط توافق پایبند باشند و اراده عملی خود را برای احیا و اجرای تعهدات‌شان در چارچوب برجام نشان دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: معتقدیم که همچنان فرصت دیپلماتیک پیش رو برای همه طرف‌ها وجود دارد. در این زمینه گفت‌وگوهای خوبی هم میان آقای بورل و دکتر عراقچی انجام شده و ما خوشبین هستیم که فرصت‌های مناسبی برای گفت‌وگوهای مشترک در جهت تحولات دیپلماتیک میان طرفین یعنی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا وجود دارد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب