دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۴
نظرات: ۱
۰
-
آقای علم الهدی! باهم برویم مرکز خرید آرمیتاژ؟!

محمد مهاجری خطاب به علم الهدی نوشت: آقای علم‌الهدی! گفت‌وگو معجزه می کند. عرض کردم «گفت» و «گو». یعنی هم شما بگویید هم طرف‌مقابل‌تان بگوید. اینکه از منبر یا تریبون نماز جمعه یکسویه حرف بزنید کارکرد خاص خود را دارد و همه جا کارآیی ندارد. یک بار چنین دیالوگی را تجربه کنید و تاثیرش را با همه سال‌هایی که مونولوگ گفته‌اید مقایسه کنید.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی تلگرامی خطاب به علم الهدی، نوشت:

جناب امام جمعه محترم مشهد! سلام علیکم

دستور فرموده‌اید آقای رئیس‌جمهور، قانون عفاف و حجاب را که به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسیده است، ابلاغ کند.اینکه بر اجرای یک قانون ولو بصورت گزینشی اصرار دارید اشکالی ندارد اما...

یک روز عصر که هوا خنک می‌شود، تشریف بیاورید برویم به یکی دو مرکز خرید مشهور مشهد سر بزنید. مثلا آرمیتاژ، آلتون یا هرجای دیگری که مایلید. سرزده و بدون اطلاع قبلی هم بیایید. کسی را هم به همراه نیاورید. از محافظان‌تان هم بخواهید با اندکی فاصله از شما مراقبت کنند.

قطعا در این مراکز خرید، بانوان و دخترانی را خواهید دید که با حجاب مدنظر من و شما فاصله دارند. ممکن است از دیدن این صحنه‌ها اعصابتان به هم بریزد و  چهره درهم بکشید و با خودتان بگویید وااسلاما؟ کجاست گشت ارشاد؟ پس چرا پزشکیان قانون حجاب را امضا و ابلاغ نمی‌کند تا این دخترکان بدحجاب و بی‌روسری، اینجور وقیحانه در شهر مانور ندهند؟ 

با رعایت ضوابط شرعی به سمت چندنفر از افراد بدحجاب و بی حجاب بروید. اصلا نگران نباشید. به شما توهین‌ و بی‌ادبی نمی‌کنند. قریب به اتفاق‌شان حتی اگر از روحانیون‌ گله‌مند باشند، حرمت آنها را رعایت می‌کنند... از آنها بپرسید چرا حجاب ندارند یا کم دارند؟ جواب‌هایی می‌شنوید که انتظارش را ندارید. شبهه‌هایی درباره عملکرد ما متدینین و پاره‌ای از مسئولان دارند. 

حتما به شما می‌گویند بیرون بودن موی من بدتر است یا بخوربخورهای بعضی‌ها؟ و مثلا وام نجومی به رییس بورس؟ یا مثلا از حجاب من جامعه بیشتر آسیب می‌بیند یا بیکاری جوان‌ها؟ یا فرضا می‌گویند همه احکام خدا اجرا شده و همین حجاب مانده؟

متقابلا شما از آنها بپرسید مثلا چقدر پول گرفته ای که بی‌حجاب بیایی توی این پاساژ جولان بدهی؟ یا کدام دشمن فریبت داد که چنین می‌کنی؟ یا مثلا استفاده از ماهواره و فیلترشکن چقدر در پوشش اکنونت تاثیر گذاشته؟ 

خب، از گشت‌وگذار خسته شدید؟ خدا قوت.  از مرکزخرید به منزل یا دفترتان برگردید،  یک استکان چای بنوشید و به تاثیر گردش‌فرهنگی‌تان بیندیشید. اگر ذره‌ای و فقط ذره‌ای در ذهن یک بانوی بی‌حجاب تردید ایجاد کرده باشید که کارش ممکن است غلط باشد، شما برنده‌اید.

آقای علم‌الهدی! گفت‌وگو معجزه می کند. عرض کردم «گفت» و «گو». یعنی هم شما بگویید هم طرف‌مقابل‌تان بگوید. اینکه از  منبر  یا تریبون نماز جمعه یکسویه حرف بزنید کارکرد خاص خود را دارد و همه جا کارآیی ندارد. یک بار چنین دیالوگی را تجربه کنید و تاثیرش را با همه سال‌هایی که مونولوگ گفته‌اید مقایسه کنید.

یقین دارم پس از این اقدام، دیگر برای مقابله با بی‌حجابی، نسخه بگیر و ببند نمی‌پیچید. حتی دستور اجرای قانون حجاب را هم نمی‌دهید. قبول می‌کنید که زنان و دختران با توسری، روسری نمی‌پوشند. 

این شمایید که باید تاوان کار فرهنگی ناکرده خودتان را بدهید. بجای اینکه طلبکار باشید بدهکار می‌شوید. بجای کلمات غلاظ و شداد، از ادبیات مهر استفاده می‌کنید. با لحن خشن، جامعه را به دوقطبی موافق و مخالف حجاب تقسیم نمی‌کنید. باحجابها را مورد نفرت بی‌حجاب‌ها و بالعکس قرار نمی‌دهید...

و اگر درست عمل کنید علم الهدی=پرچم هدایت می‌شوید. وگرنه، آش همین است و کاسه همین.
 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب