شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶
نظرات: ۰
۰
-
این کودکستان‌ها به زودی پلمب می‌شوند

مدیر توسعه کمی و کیفی کودکستان‌های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک وزارت آموزش‌ و پرورش‌ از پلمب کودکستان‌های بدون مجوز از مهر امسال خبر داد و گفت: خانواده‌ها در صورت اخذ شهریه بیشتر توسط کودکستان‌ها، از طریق سامانه شکوا اطلاع‌رسانی کنند.

الهام رجبلو درباره مجوزهای کودکستان‌ها اظهار کرد: مهدکودک و پیش دبستانی‌ها از آذر ۱۴۰۱ با یک فراخوان فرصت ۶ ماهه داشتند که به کودکستان تبدیل شوند و این زمان تا تیرماه ۱۴۰۳ تمدید شده بود. در این بازه زمانی ۳۱ هزار مرکز مجوز لازم را برای تبدیل مهدکودک و پیش دبستانی به کودکستان برای سنین ۴ تا ۶ سال دریافت کردند و هرکس در این بازه زمانی ۲ ساله اقدامی انجام نداده به معنی فعالیت بدون مجوز است.

مدیر توسعه کمی و کیفی کودکستان‌ها ادامه داد: اکنون درگاه ملی مجوزها باز است و مهدهای کودک‌ تا مهر فرصت دارند برای گرفتن مجوز اقدام کنند. اگر تا زمان تعیین شده در فرآیند تبدیل قرار نگیرند و اقدامی انجام ندهند، ادارات کل آموزش و پرورش با همکاری تعزیرات برای پلمب آنها اقدام می‌کنند.

رجبلو عنوان کرد: خانواده‌هایی که در مراکزی ثبت‌نام می‌کنند که در کودکستان‌یاب نیستند، یعنی بدون مجوز بوده و شامل شهریه قانونی، امکان شکایت از شهریه یا اتفاقات ناگوار برای کودک و گواهی نوآموز نمی‌شوند.

وی درباره تفاوت شهریه سامانه کودکستان‌یاب با مبلغ اعلامی کودکستان‌ها به خانواده‌ها، اظهار کرد: در سامانه ما خدمتی به نام شکوا وجود دارد و هر خانواده‌ای اضافه شهریه را اطلاع دهد، پیگیری می‌کنیم.

رجبلو گفت: از مهر که ثبت نام‌ها شروع شود به خانواده در بدو ثبت نام یک پیامک براساس قرارداد آن‌ها ارسال می‌شود و هم‌زمان خانواده می‌تواند نظر خود را هم اعلام کند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب