یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۹
نظرات: ۰
۰
-
این بیماری وحشتناک جوانان را تهدید می‌کند

تاکنون محققان درباره چگونگی شروع این بیماری جدید یا چگونگی مدیریت بهتر علائم آن به نتیجه قطعی نرسیده اند.

وب دا نوشت : بیماری کرون یکی از بیماری های گوارشی است که شیوع آن در جوانان افزایش یافته است.

بیماری کرون یکی از انواع بیماری های التهابی روده محسوب می شود. تخمین زده می شود بیش از ۷۸۰ هزار آمریکایی به این بیماری مبتلا هستند. تاکنون محققان درباره چگونگی شروع بیماری، افراد مستعد ابتلا به بیماری و یا چگونگی مدیریت بهتر علائم آن به نتیجه قطعی نرسیده اند.بیماری کرون اغلب روده کوچک و کولون( روده بزرگ) را درگیر می کند ، اما میتواند در هر قسمتی از مسیر گوارشی از ابتدای دهان تا ناحیه مقعد را درگیر کند.

شدت علائم این بیماری می تواند از خفیف تا شدید و تهدید کننده زندگی باشد. علائم بیماری کرون معمولا به تدریج پیشرفت می کند اما ممکن است به ندرت نیز شاهد شروع تصادفی و سریع علائم باشیم.علائم اولیه بیماری کرون شامل اسهال،کرامپ های شکمی،مدفوع خونی،تب،هذیان،بی اشتهایی و کاهش وزن های بی دلیل باشد.

علائم این بیماری میتواند با سایر شرایط و بیماری ها مانند مسمومیت های غذایی، معده درد های عصبی و آلرژی های غذایی اشتباه گرفته شود. در صورت تداوم علائم خود باید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

علائم شدید بیماری شامل:

۱-فیستول های دردناک

۲-زخم های مسیر گوارشی

۳-التهاب مفاصل و پوست

۴-اختلال تنفسی و یا کاهش توانایی فرد در ورزش بدلیل آنمی باشد.

تشخیص اولیه و زودهنگام بیماری از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کرده و منجر به شروع زودهنگام روند درمان خواهد شد.

درمان بیماری

تاکنون برای بیماری کرون درمان قطعی یافت نشده است اما علائم آن را میتوان مدیریت کرد. گزینه های درمانی مختلف برای مدیریت شدت علائم در نظر گرفته شده است.

داروها : میتوان از داروهای ضد اسهال، ضدالتهاب، ترکیبات طبیعی و تعدیل کننده های سیستم ایمنی استفاده کرد.

اگر درمان های کمتر تهاجمی و تغییرات سبک زندگی علائم بیماری را بهبود نبخشد ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشیم.

رژیم غذایی

غذا نمیتواند باعث ایجاد بیماری شود  اما می تواند منجر به عود علائم شود. برنامه غذایی که برای یک فرد مبتلا مفید است می تواند برای دیگر افراد بی اثر باشد. مهم است که بدانیم کدام ترکیبات غذایی برای کنترل علائم ما مفید بوده که از طریق پیگیری علائم و نشانه های خود با مصرف مواد غذایی مختلف و از طریق مشورت با پزشک متخصص و یا مشاور تغذیه میتوانیم آن را مدیریت کنیم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب