پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۲
نظرات: ۲
۰
-
کمیسیون امنیت ملی با رفع «فیلترینگ» موافقت کرد؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انتشار اخبار در زمینه موافقت این کمیسیون با طرح لغو فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ در فضای مجازی را تکذیب کرد.

خانه ملت نوشت: ابراهیم عزیزی در واکنش به انتشار اخباری در زمینه موافقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با طرح لغو فیلترینگ «اینستاگرام» و «واتساپ» در فضای مجازی، گفت: تاکنون هیچگونه طرح، لایحه‌ و پیشنهادی برای بررسی و اظهار نظر تخصصی درباره لغو فیلترینگ «اینستاگرام» و «واتساپ» به این کمیسیون واصل نشده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین باید یادآور شوم که بررسی هر طرح و لایحه‌ای در مجلس، مسیر قانونی خود را باید طی کند. ابتدا معاونت قوانین مجلس، طرح‌ها و لوایح را دریافت می‌کند و این طرح و لوایح پس از اعلام وصول در صحن علنی برای بررسی های تخصصی و کارشناسی به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارسال می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از ارجاع طرح و لایحه‌ای به کمیسیون، این موضوع در کمیته مربوطه کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: در ادامه کمیته مربوطه گزارش خود را به صحن کمیسیون ارائه داده و این مسئله در صحن کمیسیون مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد و در نهایت آن طرح و لایحه، طی تشریفات قانونی، جهت اعلام نظر نمایندگان به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دیدگاه رئیس جمهور در زمینه تحول در فضای مجازی و همکاری مجلس در این راستا، گفت: به هر حال مجلس وظایفی را بر عهده دارد و مهم‌ترین وظیفه آن قانون گذاری است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعمال قانونگذاری از سوی مجلس بر مبنای سیاست‌های کلی و اسناد بالادستی خواهد بود، ادامه داد: به واقع مجلس و کمیسیون امنیت ملی، مبتنی بر منافع ملی و امنیت ملی وظایف تخصصی خود را بر عهده دارد و در جریان امور اظهارنظر کرده و موضوعات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب