پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۵
نظرات: ۰
۰
-
ادعای نشریه آمریکایی: ایران میلیون‌ها دلار به هکرها باج داد!

نشریه آمریکایی پولیتیکو ادعا کرد که ایران در ماجرای حمله سایبری به چند بانک‌، چند میلیون‌ دلار به هکرها باج داده است.

یورو نیوز نوشت: نشریه پولیتیکو روز چهارشنبه ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) به نقل از «گروهی از افراد آگاه» مدعی شد: «در پی حمله سایبری گسترده هکرها به دست کم ۲۰ بانک ایرانی [...] در ماه گذشته، ایران مجبور شد با پیشنهاد باج‌دهی به هکرها به مبلغ میلیون‌ها دلار موافقت کند.»

این نشریه به نقل از برخی «مقامات غربی» و «تحلیلگران صنعت بانکداری» ادعا کرد: حمله یک گروه ناشناس هکری در ماه گذشته ظاهرا بزرگترین عملیات نفوذ به اطلاعات بانکی در ایران بوده و یک شرکت ایرانی دست کم ۳ میلیون دلار باج داده تا این گروه را از انتشار اطلاعات حساب‌های شخصی بیش از ۲۰ بانک داخلی منصرف کند.

به گفته مقامات مورد استناد پولیتیکو، گروهی به نام «آی‌آر لیکس» که پیشینه هک شرکت‌های ایرانی را دارد، احتمالاً عامل این نفوذ بوده است.

ادعا می‌شود هکرها ابتدا تهدید کرده بودند که داده‌های جمع‌آوری‌شده شامل اطلاعات حساب شخصی و کارت اعتباری میلیون‌ها ایرانی را در دارک وب می‌فروشند. آنها گفته بودند ۱۰ میلیون دلار ارز دیجیتال می‌گیرند تا این کار را نکنند، اما بعداً به مبلغ کمتری رضایت دادند.

دارک وب یا وب تاریک به شبکه‌ای از وبسایت‌های مخفی در اینترنت گفته می‌شود که برای همگان در دسترس نیست و داده‌های دزدیده شده به دست هکرها و گروه‌های تبهکار ناشناس در آن خرید و فروش می‌شود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب