پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
نظرات: ۲۵ |
۰
در لاهیجان چه اتفاقی افتاد که پزشکیان دستور ویژه داد؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فوت یک متهم در تحت نظرگاه فرماندهی انتظامی لاهیجان باعث شده این اتفاق ابعاد گسترده‌ای پیدا کند و توجه مردم و مسئولین را به خود جلب کند.

دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان روز هفتم شهریور از بازداشت پنج نفر از کارکنان نیروی انتظامی در جریان پرونده فوت یک متهم در تحت نظرگاه فرماندهی انتظامی این شهرستان خبر داد.

تحت‌نظرگاه مکانی است که متهمان حسب مورد به دستور مقام قضایی یا در جرائم مشهود به موجب قانون براساس گزارش کتبی ضابطان و مقامات ذیصلاح قانونی تا تسلیم به مقام قضایی و حداکثر تا مدت ۲۴ ساعت در آن محل نگهداری می‌شوند.

اصل ماجرا چیست؟

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها اخیرا یک شهروند اهل شهرستان لاهیجان در استان گیلان در پاسگاه روستای «ناصرکیاده» از توابع شهرستان لاهیجان پس از بازداشت فوت کرده است.

دستور دادستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان روز چهارشنبه با اشاره به فوت یک متهم در تحت نظرگاه فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان اظهار کرد: مقامات قضایی شهرستان بلافاصله پس از این واقعه در محل حاضر و بررسی موضوع را با جدیت در دستور کار قرار دادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری قوه قضاییه، ابراهیم انصاری با اشاره به تعیین بازپرس ویژه برای این پرونده بیان کرد: در این خصوص برای پنج نفر از افسران نیروی انتظامی قرار بازداشت موقت صادر شده است.

وی ادامه داد: این موضوع در کمیته پیگیری وقایع خاص دادگستری گیلان نیز با حضور مسئولان قضایی استان مطرح شد و مورد رسیدگی و نظارت ویژه قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: هیات حقوق شهروندی استان گیلان به لاهیجان عزیمت کرده و تحقیقات و بررسی‌های دقیق قضایی نیز ادامه دارد.

دستور رئیس‌جمهور

الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت، روز پنجشنبه گفت: در پی حادثه تلخ لاهیجان، رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد با تشکیل و اعزام کمیته‌ای به لاهیجان تمامی جوانب حادثه را بررسی و گزارش و نتیجه بررسی را در اسرع وقت به هیات وزیران اعلام کند.

به دنبال فوت یک متهم تحت نظرگاه فرماندهی انتظامی شهرستان لاهیجان، تاکنون پنج نفر از کارکنان فراجا در این شهرستان از سوی دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان بازداشت شده اند.

تحت نظرگاه مکانی است که متهمان حسب مورد به دستور مقام قضایی یا در جرائم مشهود به موجب قانون براساس گزارش کتبی ضابطان و مقامات ذیصلاح قانونی تا تسلیم به مقام قضایی و حداکثر تا مدت ۲۴ ساعت در آن محل نگهداری می شوند.

وزارت کشور یک هیات ویژه را عازم لاهیجان کرد

اسکندر مومنی، وزیر کشور در پی دستور مسعود پزشکیان رییس جمهور در خصوص بررسی تمامی جوانب حادثه رخ داده در لاهیجان، هیئت تحقیق ویژه ای را برای بررسی کامل و همه‌جانبه تعیین و به محل اعزام کرد.

نتیجه تحقیقات این هیئت در گزارشی به رییس جمهور و مردم ارائه خواهد شد.

رییس جمهور امروز پنجشنبه برای پیگیری حادثه رخ داده در لاهیجان که منجر به فوت یک متهم در بازداشتگاه شده است، دستور بررسی به وزیر کشور صادر کرد.

متهمان با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند

امروز نیز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان از انجام اقدامات قضایی نسبت به مشخص شدن علت تامه فوت متهم تحت نظرگاه لاهیجان خبر داد.

ابراهیم انصاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان با اشاره به فوت متهم تحت نظرگاه لاهیجان تصریح کرد: ضمن انجام اقدامات قضایی نسبت به مشخص شدن علت تامه فوت از پزشکی قانونی پیگیری‌های لازم به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: در جهت نقض حقوق شهروندی نیز پیگیری‌های لازم از ناحیه عوامل مرتبط انجام شد و متهمان مرتبط با پرونده با صدور قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.

پلیس اطلاعیه داد

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس از دستور ویژه فرمانده کل انتظامی کشور در خصوص بررسی وقوع حادثه فوت یک متهم در شهرستان لاهیجان خبر داد.

در اطلاعیه پلیس که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است: در پی حادثه فوت مردی در پاسگاه روستای ناصرکیاده از توابع شهرستان لاهیجان؛ سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور دستور ویژه رسیدگی به موضوع را صادر کرده است.

در پی این دستور و به قید فوریت، تیم تخصصی بازرسی کل فراجا از ۷۲ ساعت گذشته در محل حادثه استقرار یافتندو برابر دستور اکیدِ سردار رادان تمامی متهمان حادثه تحت بازجویی و تحقیق هستند.

در پایان این اطلاعیه آورده شده است که پلیس به‌هیچ عنوان از خطاهای این‌چنین چشم پوشی نمی‌کند و با متخلفین احتمالی، برخورد می کند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • مراد IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    به تیتر خبر نگاه کنید در لاهیجان چه اتفاقی افتاده که پزشکیان عصبانی شد؟ متن رو کامل بخونید اصلا همخوانی نداره شما هم یک داستانی که ربطی به رییس جمهور نداره گندش کردید افکار مردمو مشغول کنید این مشکل توی قوه قضاییه پیگیری میشه ورسیدگی میشه
  • سلام IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    همه یک روز می میرند خدا رحمتش کند
  • شهروند IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    خدا چاره کند حالا که از دزد ها حمایت می کنید از مجرمین حمایت می کنید مردم مگه امنیت را به خواب ببینند
  • همت IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
    همه مردم. خواستار. رسیدگی. قاطع. رییس. جمهور. به این مسئله. هستند
  • محمد IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    پلیس دراینجا متهم است آقای رادان تلاش کرده افراد قوی کمکی بفرستد لاهیجان.خخ خخ خخ وزارت کشور نباید اجازه ملاقات هیعت رادان را با متهمین بدهد
  • سعید IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    اگر همیشه عاقلانه با مجرم ب خ رد کنند فارق از مقام و رتبه خوب مروم هم به نزام معتقد می شوند ما برای این فاصله گرفتیم چون در در سال‌های گدشته دیدیم که قانون برای ازما بهتران رعایت نمی شود و جرم آنها لا پوشانی شود خوب این خودش م جب دوری مردم از نطام بوده
  • علی IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    آیا رئیس جمهور برای ارابه های مرگ خودروسازی ایران که حداقل کیفیت و فاقد استاندار جهانی هستند و روزانه ده ها نفر یا صدها نفر در جاده ها می میرند هم برنامه دارد یا تنها به این اتفاق های نمادین خواهد پرداخت. کاش کمی هم این باندهای خودروسازی ایران را مورد توجه قرار می داد
  • M56 IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
    سالی ۲۰ ،۳۰ هزار نفر توسط ایران خودرو و سایپا میمیرن و کلی خانواده بی سرپرست و نابود میشن هیج مسئولی جیکش در نمیاد حالا واسه خودنمایی واسمون ادای آدم خوبه رو در میارن

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب