یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
نظرات: ۰ |
۰
پزشکیان زلف برنامه ها را به برجام گره نزند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک فعال اصولگرا گفت: دولت چهاردهم در حالی فعالیت خود را شروع می کند که ایران تحت تحریم‌های بسیار شدیدی است و از آنجایی که منطقه به واسطه جنگ غزه ملتهب و آبستن جنگ‌های بیشتر است،‌ احتمال احیای برجام پایین به نظر می‌رسد.

هدایت‌الله خادمی در گفتگو با «اطلاعات آنلاین»، گفت: با توجه به وعده‌های مسعود پزشکیان به مردم مبنی بر صداقت، شفافیت و تلاش برای تحقق انسجام داخلی و هم صدایی با طیف‌هایی مختلف با هدف اجرای برنامه هایی که با هدف خروج از رکود از رکود پیگیری می‌شوند، می‌توان در انتظار همتی همگانی باشیم تا بلکه از این طریق بخشی از مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به این که مجلس در جریان بررسی صلاحیت و برنامه های وزرای پیشنهادی حجت را بر دولتمردان تمام کرد، ادامه داد: پس از پیروزی پزشکیان در رقابت های انتخاباتی، این ذهنیت بسیار پررنگ شکل گرفت که دولت چهاردهم باید ۴ سال تمام مهیای رویارویی با مجلسی شود که حتی کار را برای قالیباف هم دشوار کرده است. حتی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی هم پیش بینی ها از عدم رای اعتماد به برخی از وزرا حکایت داشت اما انگار فرار بود، بلند شدن صدای دولت پزشکیان با حاشیه‌نشین شدن تندروها همزمان شود.

پزشکیان زلف برنامه ها را به برجام گره نزند

خادمی گفت: فضای سیاسی تازه ای شکل گرفته و با دو قوه همراه و همکار روبرو است که این می‌تواند قطع به یقین اثرات بسیار تأثیرگذار و راه‌گشایی داشته باشد.

به گفته وی، کشور در شرایط کنونی بیشتر از هر مقطع دیگری به انسجام و یکپارچگی در داخل احتیاج دارد تا به واسطه همکاری و هم‌اندیشی بتوانیم در قدم اول به درک صحیحی از فرصت‌ها و تهدیدهای موجود برسیم. سپس از طریق تعیین برنامه‌ها و راهکارهای مناسب شرایط را برای رفع مشکلات فراهم کنیم. پس ضروری است، از تنش و جدل دوری و توان و انرژی خود را معطوف به کار و تلاش کنیم. البته قابل کتمان نیست که ترمیم فضای فعلی دشواری‌های خاص خودش را دارد. بنابراین نه تنها نباید با پررنگ کردن مشکلات و محدودیت‌ها «‌ نمی‌شود» و « نمی‌توانیم» و. ... عاملی برای ناامیدی عمومی کنیم  و ابن را بدانیم، با همیت و تکیه بر رویکرد کارشناسی می‌توانیم به دست آوردهای عظیمی برسیم.

وی افزود: نوع نگاه ما به رابطه با نظام بین‌الملل مبتنی بر حق خواهی در هر شرایطی و حفظ بی چون و چرای استقلال است که هیچ کس نمی‌تواند به این اصول خدشه‌ای وارد کند. دولت چهاردهم در حالی فعالیت خود را شروع می کند که ایران تحت تحریم‌های بسیار شدیدی است و از آنجایی که منطقه به واسطه جنگ غزه ملتهب و آبستن جنگ‌های بیشتر است،‌ احتمال احیای برجام پایین به نظر می‌رسد. پس لازم است، در کنار راه‌های دیپلماتیکی که برای تعیین تکلیف پرونده هسته‌ای طی می‌کنیم، تلاش بر این باشد تا مناسبات با کشورهای همسایه و به ویژه آنهایی که در حاشیه خلیج‌فارس هستند، را به گونه‌ای تنظیم کنیم تا از طریق مراوده تجاری با آنها محدودیت اقتصادی را حتی‌الامقدور کمرنگ کنیم. بنابراین دستگاه دیپلماسی دولت باید این برنامه را جدی بگیرید.

خادمی یادآور شد: اتفاق مهم و پیام روشن جلسات رأی اعتماد چیزی جز این نبود که فضای داخلی دیگر به تندروها مجال تأثیرگذاری نخواهند داد که این مهم با همکاری و همراهی نمایندگان مجلس و دولت میسر شد. بنابراین این می‌توان‌ در انتظار هماهنگی دو قوه در راستای تحقق اهداف باشیم،هدف اصلی همان رفع دغدغه‌های معیشتی موجود در جامعه است . اختلافات بین مجلس و دولت که ضرر زیادی در گذشته زده بود تکرار نخواهد شد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب