شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
نظرات: ۰ |
۰
مشاهده کراس اوور هیبرید ایران‌خودرو؛ هایما P۶ به بازار می آید؟ +تصاویر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کراس اوور هیبرید ایران‌خودرو یا همان هایما P۶ دوباره دیده شده است و همین موضوع احتمال عرضه این محصول را بالاتر می برد.

آخرین‌خودرو نوشت: کراس اوور هیبرید ایران خودرو یا همان هایما P۶ در حال حمل از سایت بینالود به تهران دیده شده است. البته این نخستین بار نیست که این کراس اوور را می بینیم و در سال های اخیر چندین بار این خودرو در حال تست های فنی دیده شده بود. البته به نظر می رسد اینبار ایران خودرو برنامه عرضه P۶ را جدی تر دنبال می کند و احتمالا تولید این خودرو را در سایت خراسان ایران خودرو خواهیم دید. ایران خودرو برنامه دارد تا تغییراتی را در سبد محصولات هایما در ایران ایجاد کند و به زودی شاهد ورود نمونه های فیس لیفت نمونه های قدیمی تر این سبد در بازار خواهیم بود. همچنین اضافه شدن کراس اوور هیبرید ایران خودرو به این سبد هم بخشی از برنامه های این شرکت برای کامل سازی سبد عرضه خودروهای مونتاژی است.

مشاهده کراس اوور هیبرید ایران‌خودرو؛ هایما P۶ به بازار می آید؟ +تصاویر

درباره کراس اوور هیبرید ایران خودرو

هایما P۶ کراس اوور کامپکت و هیبرید ایران خودرو است که بر اساس نسل دوم هایما S۵ توسعه داده شده و طراحی آن با هایما S۵ موجود در ایران تفاوت دارد. هایما S۵ ای که توسط ایران خودرو عرضه می شود در واقع مدل نسل اول از این خودرو است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شده است و نسل دوم در سال ۲۰۱۸ به عرضه رسید. پس عملا هایما P۶ طراحی به روزتری نسبت به S۵ دارد و از آن جدیدتر است. البته باز هم نسبت به سایر خودروهای بازار طراحی این خودرو مدرن به حساب نمی آید.

مشاهده کراس اوور هیبرید ایران‌خودرو؛ هایما P۶ به بازار می آید؟ +تصاویر

مشخصات فنی و امکانات هایما P۶

در این کراس اوور هیبرید یک پیشرانه ۱.۲ لیتر توربو شارژ را داریم که در کنار پیشرانه برقی سیستم هیبرید را تشکیل داده اند. قوای هیبرید این خودرو می تواند در مجموع حداکثر قدرت ۱۴۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۴ نیوتن متر را تولید کند و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو می رسد. با گشتاور بالا در این خودرو، شتاب صفر تا صد در ۷ ثانیه رقم می خورد و مصرف سوخت در این خودرو بسیار پایین است.

در نسخه های کامل این خودرو امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور، سنسور باران، سیستم TPMS، سقف پانورامیک و… دیده می شود که البته باید دید ایران خودرو در نهایت چه امکاناتی را برای نسخه نهایی این کراس اوور در نظر می گیرد.

مشاهده کراس اوور هیبرید ایران‌خودرو؛ هایما P۶ به بازار می آید؟ +تصاویر

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب