یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۱
نظرات: ۱ |
۰
اشتباه گران‌قیمت پاول دوروف؛ سهام تلگرام‌ سقوط کرد +ویدئو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پاول دوروف، بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس بازداشت شده است.

عرشه‌آنلاین نوشت: شبکه TF۱ فرانسه خبر داده «پاول دوروف» بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس بازداشت شده است.

فرانسه پیشتر برای او قرار بازداشت صادر کرده بود.

تلویزیون فرانسه: دوروف ممکن است با اتهاماتی نظیر تروریسم در دادگاه فرانسه محاکمه شود.

این حکم دستگیری تنها در صورتی قابل اجرا بود که دوروف در قلمرو ملی فرانسه حضور پیدا می کرد. "او امشب دست به اقدامی زد. ما نمی دانیم چرا ... آیا این سرقت فقط یک قدم بود؟ به هر حال، او خود را در معرض خطر قرار داده است."، منبعی نزدیک به تحقیقات به TF۱/LCI می گوید. دوروف از زمانی که فهمید در فرانسه ممنوع الورود شده است، به امارات، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و آمریکای جنوبی سفر می کرد. او خیلی کم به اروپا سفر کرده و از کشورهایی که تلگرام در آنجا تحت نظارت است اجتناب کرده است.

یک بازپرس در گفتگو با TFL: پاول دوروف قطعا به زندان پیش از محاکمه می‌رود. او در پلتفرمش به تعداد زیادی جرم و جنایت اجازه داده و برای جلوگیری از اون‌ها هیچ کاری نکرده.

دوروف قرار است در برابر قاضی حاضر شود تا با اتهامات متعددی روبرو شود

اتهامات احتمالی شامل حمایت از تروریسم، قاچاق مواد مخدر، همدستی در جنایات، کلاهبرداری دسته جمعی، پولشویی، پنهان کاری، محتوای پدوفیلی، فرار از تحریم و غیره است.

سقوط آزاد سهام تلگرام و تن بعد از خبر دستگیری پاول دورف

اشتباه گران‌قیمت پاول دوروف؛ سهام تلگرام‌ سقوط کرد +ویدئو

کمیسر اتحادیه اروپا برای ارزش‌ها و شفافیت، ورا ژوروا، از "نبود قوانین نظارتی" در مورد پیام‌رسان تلگرام ابراز نگرانی کرده است.

ژوروا هشدار داد که پوتین از طریق تلگرام، اخبار جعلی را در اتحادیه اروپا منتشر می‌کند. او گفت که این سرویس روسی‌الاصل "به ویژه در کشورهای عضو شرقی که اقلیت روس‌زبان دارند، فعال است."

او تلگرام را یک "مورد ویژه" توصیف کرد زیرا این شرکت ادعا می‌کند تنها ۴۲ میلیون کاربر در اتحادیه اروپا دارد که کمتر از حد نصاب ۴۵ میلیون کاربر است که برای بررسی دقیق تحت قانون جدید خدمات دیجیتال (DSA) نیاز است. این قانون محدودیت‌هایی برای انتشار محتوای مضر و غیرقانونی به صورت آنلاین وضع می‌کند.

ژوروا معتقد است که تلگرام تعداد کاربران خود را کمتر گزارش می‌کند تا از اعمال مقررات DSA جلوگیری کند و به همین دلیل، بررسی دقیق‌تر تلگرام را ضروری می‌داند.

در پاسخ ایمیلی که روز شنبه ارسال شد، سخنگوی تلگرام، رمی وان، گفت که این شرکت با تحریم‌های اتحادیه اروپا مطابقت دارد و دسترسی به کانال‌هایی مانند RT، اسپوتنیک و نیوزفرانت را مسدود کرده است.

وان اضافه کرد که تلگرام از الگوریتم‌ها برای ترویج محتوای جنجالی استفاده نمی‌کند و کاربران تنها اطلاعاتی را دریافت می‌کنند که به صورت مشخص خودشان برای دریافت آن انتخاب کرده‌اند.

قانون خدمات دیجیتال از اوایل امسال به طور کامل اجرا شده و به اتحادیه اروپا این امکان را می‌دهد که در صورت تخلفات، پلتفرم‌های بزرگ را تا ۶ درصد از فروش سالانه جهانی جریمه کند یا در صورت تکرار تخلفات، آن‌ها را از اتحادیه اروپا ممنوع کند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حاج الماس IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۴
    پاول یک نخبه است طبیعی است بعضی اوقات اشتباه هم بکند به تمام دنیا خدمت شایانی کرد.

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب