جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۹
نظرات: ۰ |
۰
این خوراکی‌ها بیشتر از تخم مرغ پروتئین دارند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تخم مرغ نمونه پروتئین کامل است که همواره بهترین انتخاب برای خانوارهاست. ولی در مواد غذایی دیگری نیز پروتئین وجود دارد که معمولا نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از پریمیر دیلی، بدن برای بسیاری از عملکردهای مختلف به پروتئین نیاز دارد که به تنظیم اندام‌ها و بافت‌ها کمک می‌کند، از ساختار سلولی پشتیبانی می‌کند، عملکرد ایمنی را بهبود می‌بخشد و حرکت فیزیکی را تسهیل می‌کند. پروتئین از واحدهایی به نام اسیدهای آمینه ساخته شده است. بدن انسان خودش ۱۱ نوع اسید آمینه را تولید می‌کند که غیرضروری خوانده شده ولی ۹ مورد دیگر که به نام ضروری خوانده می‌شوند باید از غذاها کسب شود.

تخم مرغ نمونه پروتئین کامل است که همواره بهترین انتخاب برای خانوارهاست. ولی در مواد غذایی دیگری نیز پروتئین وجود دارد که معمولا نادیده گرفته می‌شود.

پنیر دلمه

هر فنجان یا تقریباً ۱۰۰ گرم از این پنیرهای تخمیر شده یا به عبارتی یک فنجان از آن ۲۸ گرم پروتئین دارد.

بادام

سرشار از کالری و مواد مغذی از جمله فیبر، ویتامین E، فلاونوئیدها، چربی های تک اشباع، کلسیم و منیزیم، علاوه بر پروتئین است. بادام می تواند به تنهایی میان وعده باشد یا در سالاد، محصولات پخته شده، گرانولا یا بلغور جو دوسر خرد شود.

ماست یونانی

در مقایسه با ماست معمولی غلیظ‌تر است. عطر و طعم خاصی هم دارد. اما تفاوت ها به همین جا ختم نمی‌شود. ماست یونانی پروتئین بیشتری دارد، کربوهیدرات کمتری دارد و اغلب حاوی پروبیوتیک هایی است که از سلامت روده حمایت می کنند.

عدس

نوعی حبوبات غنی از پروتئین، فیبر، آهن، فولات، پتاسیم و منگنز است. حاوی نوعی مواد شیمیایی گیاهی به نام پلی فنول هستند که اثرات آنتی اکسیدانی بر بدن دارند. آنها همچنین دارای پری بیوتیک هایی هستند که فلور روده را تغذیه می کند و به جلوگیری از مشکلات گوارشی کمک می‌کند.

کینوا

گیاهی است که به خاطر دانه‌های خوراکی‌اش کاشته می‌شود. جزو غلات نیست و به خانواده اسفناج شباهت دارد. این گیاه در آمریکای جنوبی می‌روید و نحوه طبخ دانه‌های آن مشابه برنج است. کینوا یک غلات کامل است که به دلیل محتوای پروتئین بالا شناخته شده است و یک نمونه نادر از یک غذای پروتئینی کامل گیاهی با تمام اسیدهای آمینه ضروری است.

تخمه کدو تنبل

دانه های کدو تنبل را می توان به عنوان یک میان وعده ترد میل کرد یا روی سالاد، سوپ یا بسیاری از غذاهای دیگر پاشید. این دانه‌های کوچک از نظر تغذیه، دارای دوز سالمی از منیزیم، روی، فسفر، مس و البته پروتئین هستند. آنها همچنین حاوی اسید آمینه خاصی به نام تریپتوفان هستند که می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند.

بادام زمینی

بادام زمینی در واقع آجیل نیست. آنها حبوبات هستند با این حال، اغلب آنها را نسبت به بادام و گردو پست‌تر می‌دانند، اما سرشار از مواد مغذی شامل چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین و همچنین بیوتین، نیاسین، فولات، ویتامین E و آنتی اکسیدان هستند.

لوبیا سیاه

مانند سایر حبوبات، لوبیا سیاه سرشار از پروتئین و فیبر است، اما این غذا منبعی از مواد مغذی گیاهی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنها همچنین سرشار از پتاسیم، کلسیم، فسفر و فولات هستند. لوبیا سیاه به عنوان یک کربوهیدرات پیچیده به آرامی جذب بدن می شود که به جلوگیری از افزایش سطح قند خون کمک می‌کند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب