چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶
نظرات: ۰ |
۰
قیمت واقعی گندم اعلام شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مجری طرح خودکفایی گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا صبح امروز یازده میلیون و ۵۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شده است.

خبرانلاین نوشت: سهراب سهرابی اظهار داشت: این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱.۵۹۱ میلیون تن معادل ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی درباره پرداخت مطالبات گندمکاران نیز تصریح کرد: تاکنون ۹۴.۲ هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، پرداخت شده و پرداخت مابقی وجوه نیز در حال پیگیری از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهادکشاورزی است.

مجری طرح خودکفایی گندم گفت: ۱۰ استان برتر خرید تضمینی گندم به شرح ذیل می‌باشند.

استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن، کردستان ۱.۱۱۳ میلیون تن، گلستان یک میلیون و ۱۰۹ هزار تن، فارس ۹۱۱ هزار تن، کرمانشاه ۸۱۶ هزار تن، همدان ۶۸۶ هزار تن، آذربایجان غربی ۶۱۹ هزار تن، خراسان رضوی ۵۱۷ هزار تن، لرستان ۵۱۲ هزار تن و آذربایجان شرقی ۴۸۲ هزار تن بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: عملیات برداشت گندم در استان‌ها با اقلیم سرد مانند کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و لرستان همچنان ادامه دارد.

سهرابی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تولید و خرید تضمینی گندم سال جاری تمامی نیاز گندم خبازی‌ها و صنف و صنعت کشور از محل تولید داخل تامین خواهد شد و نیاز به واردات گندم نخواهیم داشت.

وی در مورد تولید بذر گندم نیز گفت: میزان خرید گندم بذری در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده از ۴۸۰ هزار تن گذشت و بالغ بر ۹۰ درصد برنامه تولید بذر سال جاری محقق شده است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب