یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
نظرات: ۱ |
۰
در سفر آلن دلون به تهران چه گذشت؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آلن دلون در سفری به تهران به میان دختران و پسران جوان رفت و گفت که این آخرین دیدار من از تهران نخواهد بود.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، آلن فابین موریس مارسل دلون مشهور به آلن دلون آلن دلون، ستاره سینمای فرانسه امروز در سن ۸۸ سالگی در خانه‌اش درگذشت. 

این هنرپیشه مشهور فرانسوی نزدیک به 90 فیلم سینمایی و تلویزیونی در کارنامه خود دارد. او در سال 1398 خود را بازنشسته اعلام کرد.

این ستاره سینمای فرانسه با فیلم «زن‌ها طاقت ندارند» در ایران به شهرت رسید.

آلن دلون برای نمایش فیلم «استخر» در سال 1348 به ایران آمد. وی در فرودگاه مورد استقبال بهروز وثوق و پوری بنائی دو هنرپیشه مشهور سینمای قبل از انقلاب قرار گرفت.

روزنامه اطلاعات در 3 بهمن ماه 1348 گزارشی درباره ورود و حضور وی در تهران منتشر کرد.

اطلاعات نوشت: آلن دلون هنرپیشه معروف فرانسوی که دیشب وارد تهران شد. در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال طرفداران خود که اغلب دختران و پسران جوان بودند، قرار گرفت.

در سفر آلن دلون به تهران چه گذشت؟

صدها دختر و پسر جوان از هنرپیشه معروف در فرودگاه مهرآباد استقبال کردند. آلن دلون گفت: این آخرین دیدار من از تهران نخواهد بود.

آلن دلون هنرپیشه معروف فرانسوی شب گذشته در میان استقبال صدها تن از دختران و پسران جوان تهران وارد تهران شد و پس از پیاده شدن از هواپیمای ملی ایران به میان جمعیت رفت و شروع به دست دادن و حوالپرسی کرد.

در سفر آلن دلون به تهران چه گذشت؟

از هنرپیشه فرانسوی عده ای از تهیه کنندگان و هنرپیشگان فرانسوی که قبلا به تهران آمده بودند و همچنین چند تن از تهیه کنندگان و هنرپیشگان ایرانی از جمله بهروز وثوق و پوری بنائی استقبال کردند.

سفر او به منظور شرکت در هفته فیلم فرانسوی و مراسم نمایش فیلم استخر که دلون نقش اول آن را به عهده دارد، است. آلن دلون با نمایش فیلم «زن‌ها طاقت ندارند» که همبازی او در این فیلم «ژاکلین ساسارد» و «میلن دو مونژو» بودند در ایران به شهرت رسید.

او گرچه به خاطر زیبائی چهره‌اش به سینما راه یافت، لیکن پس از شرکت در چند فیلم استعداد خود را نشان داد و در فیلم‌های موج نو ظاهر شد، نخستین آن «کسوف» بود که با «مونیکاویتی» همبازی گشت. او مدتی است قدم در راهی گذاشته که می خواهد از خود یک «هامفری بوگارت» بسازد.

«آلن دلون» هم اکنون محبوب‌ترین هنرپیشه اروپائی است. اما شهرت و محبوبیتش در خارج از مرزهای اروپا بیش از پلوموند است.

آلن دلون هم اکنون بر صندلی اتهام دادگستری فرانسه جای دارد. این اتهام پس از قتل بدل سینمائی او استفان مارکوویک در دلون به او وارد شد.

پیش از کشته شدن «استفان» محافظ دلون نیز به قتل رسید. مقامات قضائی فرانسه بعید نمییدانند که این دو قتل به هم مرتبط باشد. شنبه شب گذشته در فستیوال سینمائی فرانسه در تهران، فیلم «خانواده سیسیلی‌ها» از آلن دلون نمایش داده شد. همبازی او در این فیلم «ژان گابن لینوون» گوریل معروف سینما و «ایردنامیک» بودند لیکن مسئولان فیستیوال دولون را برای نمایش استخر شرکت دادند.

آلن دلون در ایران بین جوانان دارای شهرت است. پیش از آنکه زلف هیپی در ایران مد شود، بسیاری از جوانان موهای خود را به صورت آرایش دلون در می آوردند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
    گذشت ان زمان که انسان گذشت

جدیدترین‌ها

پربحث‌ترین

آخرین مطالب