یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
نظرات: ۲۴۴
۱۵
-
هشدار تلویحی نوه امام خمینی درباره قانون عفاف و حجاب: مشکوک و ممنوع است

آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری به آن احتیاج داریم وحدت کلمه و اجتماع بر روی نقاط مشترک همه ایرانیان است. در شرایط فعلی هر سیاست یا اقدام یا قانونی که موجب تقویت شکاف‌های اجتماعی شود، مشکوک و ممنوع است.

جماران نوشت: در آستانه ی سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا و زادروز میلاد امام خمینی، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در مراسمی در بیت امام خمینی در نجف به سخنرانی پرداخت.

وی در این مراسم با اشاره به عنصر «پویایی» در اندیشه و عمل امام خمینی گفت: وقتی به زندگی امام خمینی نظر می کنیم، یکی از عناصر پر رنگ در عمل و نظر ایشان، «عنصر پویایی» است. امام اگر چه دارای مبانی محکم و اندیشه ی منسجم بودند ولی این استحکام از جنس سنگ نبود تا از آن تحجر بیرون بیاید، بلکه امام در شرایط مختلف، گفتمان جدید تولید می کردند، و با استمداد از منابع اصیل اسلامی، نقش زمان و مکان را در اندیشه ی خویش لحاظ می کردند.

وی با ابراز تاسف از عدم کار علمی عمیق، بر روی مبانی نظری اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران افزود: متأسفانه بسیاری از مضامینی که امام عرضه داشتند، هنوز بسط نظری پیدا نکرده. برای مثال، هنوز در مورد چگونگی همجواری دو مفهوم اسلام و جمهوریت و مفاهیمی چون مصلحت و وحدت و بسیاری از کلیدواژه های مهمی که امام بیان داشتند، کار مهمی صورت نگرفته است.

انعطاف پذیری فعال

سید علی خمینی در ادامه سخنان خود با اشاره به روی دیگر پویایی اندیشه افزود: پویایی اندیشه وقتی که به وادی عمل می آید مفهوم «انعطاف پذیری فعال» متولد می شود.

انعطاف پذیری فعال به معنای سازگاری با جهان جدید و شرایط جدید است ولی نه این نحو که شرایط باعث انفعال فرد شود و خود را بر او تحمیل کند، بلکه به این معنی که انسان درک کند که با تغییر شرایط باید سیاست هایش را تغییر دهد و بر سیاستهای گذشته پافشاری نکند.

این مطالب را از دست ندهید:

سید علی خمینی با اشاره به مواردی از انعطاف پذیری فعال در سیره ی عملی امام خمینی ادامه داد: از همان ابتدای نهضت، امام هیچ گاه متوقف نشد و اگر از قم تبعید شد در ترکیه و بعد به نحو فعال در نجف رهبری نهضت را پیش برد و تا متوجه شد که در عراق نمی تواند اقدامات خود را ادامه دهد لحظه ای درنگ نکرد و عراق را به مقصد کویت و سپس فرانسه ترک کرد. او در مقابل شرایط مختلف منفعل نبود.

 برای امام مصلحت نظام و مردم اهمیت اول را داشت و جنگ و صلح در نظر ایشان وابسته به مصالح و شرایط بود

وی افزود: نقطه ی اوج اعطاف پذیری فعال در سیره ی امام راحل، ماجرای قبول قطعنامه است. آن کسانی که در جریان امور هستند می دانند و بعضا هم گفته اند و نوشته اند که از لحظه ای که امام به این نتیجه رسیدند که جنگ باید متوقف شود تا زمان پذیرش قطعنامه ۲۴ ساعت طول نکشید!

این نشانگر عظمت وجودی و پویایی فکر و عمل امام است. چون برای امام مصلحت نظام و مردم اهمیت اول را داشت و جنگ و صلح در نظر ایشان وابسته به مصالح و شرایط بود.

سید علی خمینی آنگاه با اشاره به شرایط فوق العاده حساس و خطیر منطقه از جمله حوادث اخیر سوریه و گزارشهای مقامات عراقی نسبت به فعال شدن هسته های داعش و جنایات بی پرده ی رژیم اشغالگر قدس و وضعیت مبهم در سیاست دولت آینده ی ایالات متحده، افزود: ما برای مردم سوریه استقرار و استقلال و برای همه منطقه آرامش و صلح را آرزو می کنیم، ولی صفحه ی معادلات منطقه گویای چنین چیزی نیست!

نیاز امروز وحدت کلمه و اجتماع بر روی نقاط مشترک همه ایرانیان

سید علی خمینی با تاکید بر لزوم هوشیاری کامل مردم و مسئولین در این شرایط حساس، گفت: آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری به آن احتیاج داریم وحدت کلمه و اجتماع بر روی نقاط مشترک همه ایرانیان است. در شرایط فعلی هر سیاست یا اقدام یا قانونی که موجب تقویت شکافهای اجتماعی شود، مشکوک و ممنوع است.

 توضیحی پیرامون «آیه مودت»

سید علی خمینی در ابتدای سخنان خود، به تفسیر آیه ی «ما اسئلکم علیه من اجر الا المودة فی القربی» پرداخت و خاطر نشان کرد: هرچند بسیاری از انبیای الهی اجری از مردم طلب نکردند ولی خداوند متعال به پیامبر دستور می دهد تا از مردم طلب اجر نماید، و آن اجر همان مودت نسبت به اهل  بیت ایشان است. اجری که در حقیقت لطفی است به حال مومنان چه آنکه در آیه ای دیگر چنین می آید که: قل: ما سألتکم من اجر فهو لکم ان اجری الا علی الله.

چگونه محبت که امری غیر اختیاری است متعلق امر واقع شده است؟

وی در ادامه با طرح این پرسش که محبت امری قلبی و غیر اختیاری است و چگونه می تواند مورد امر و نهی واقع شود؟ افزود: این معنی فقط منحصر به این آیه نیست بلکه تواتر روایات در میان فریقین بر وجوب محبت اهل بیت وجود دارد و بسیاری از روایات که در مورد حب فی الله و بغض فی الله وارد شده اند، همه باید مورد دقت قرار بگیرند.

سید علی خمینی افزود: در توضیح معنای آیات و روایات چند احتمال مطرح است و ما به چند احتمال اشاره می کنیم:

یک احتمال این است که مراد از وجوب مودت، فراهم نمودن مقدمات اختیاری محبت باشد، به این معنی که بر مسلمین واجب است که نسبت به فضایل و خصال اهل بیت پیامبر تحقیق کنند و از آنجا که انسان عاشق زیبایی و کمال است، با پی بردن به کمالات موجود در اهل بیت و اینکه همان صفات نبی در اهل بیت ایشان هم وجود دارد، عشق و محبت و مودت نسبت به ایشان در قلبشان بوجود می آید.

وی افزود: احتمال دوم آن است که مراد از مودت، سلوک عملی و ابراز محبت باشد، چنانکه برخی فرق میان محبت و مودت را در همین دانسته اند، به این معنی که محبت در قلب است و مودت در ظاهر، هرچند که مودت ظاهری وقتی به کمال می رسد که با محبت قلبی همراه شود.

در ابتدای این دیدار قرائت قرآن توسط استاد کریم منصوری صورت گرفت و پس از آن شاهران و مدیحه سرایانی از عراق و ایران در وصف حضرت زهرا به شعر خوانی و مدیحه سرایی پرداخته و یاد امام امت را گرامی داشتند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 133
  • نظرات در صف انتشار: 41
  • نظرات غیرقابل انتشار: 70
  • ک IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
    فرزندان امام خیلی از راه امام فاصله گرفتند.
  • مهدی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
    قانون حجاب عامل تفرقه بین دولت و ملت هست
    • ایرانی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
      قانون حجاب نشأت گرفته از قرآن است وباید قابل اجرا باشد
  • محمود IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
    عجب!!! ایرانی جماعت دلش خونه.....
  • هم وطن JP ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۲
    اخه اینها چکاره مملکتن هستن که شما مطلب ازشون میزاری
  • حمید IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    چه ربطی به لایحه حجاب داشت؟
  • محمت IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    عجب!!!
  • محمد IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    بخدا دیگه تو ایران اگر کسی به سخنانت گوش بدن
  • باقر IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    ماشاله ماشاله ماشاله فرزندامام آرام آرام پخته ترمیشوندوبرای رهبری آماده هزارماشاله
  • علی IT ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    آنهائیکه ایجاد اختلاف میکنند بدون شک دشمنان دوست نما هستند،گردند در لباس میش،وگرنه ناراضی کردن مردم چه معنایی دارد
  • علی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    خداوند حافظ و نگهدارت بشه حصرت آقا علی خمینی
  • حیدر IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    شما چکاره ای
  • ناشناس IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    آقای خمینی کاش در همه موارد زیان بار شما وامثال شما ورود می کردید تا مملکت به چنین وضع رقت باری دچار نشود
  • 110 IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    درود بر شرف تو و پدر و مادرت .. روح امام خمینی شاد که نوه فهمیده ای چون تو دارد .سید علی
  • ۱۱۰ IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    در مورد آیات حجاب نظری نداری؟!!!!
  • فریبا IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    این بنده خدا که اسمی از حجاب نیاورده چرا ... رو میچسبونین به شقیقه؟
  • استاد IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    تفکرات پسر با پدر در خیلی از موارد ۱۸۰ درجه زاویه داره حالااین که پسر امام نیست بلکه نوه امام خمینی هست ۸۰ دهه اختلاف دارن با هم معمولاً جوانها بی منطق تر و نپخته تر هستن زیاد به حرفاشون نباید گوش داد خیلیاشون جو جوانی دارن و جبهه گیری دارن این جور آدما مصلحتی نمیبینن که اینجور ازش صحبت میکنن
    • سجاد IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
      استاد لابد افکار 70 سال به بالا مورد تایید است که دچار زوال عقلی هم باشند!!
  • استاد IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    تفکرات پسر با پدر در خیلی از موارد ۱۸۰ درجه زاویه داره حالااین که پسر امام نیست بلکه نوه امام خمینی هست ۸۰ دهه اختلاف دارن با هم معمولاً جوانها بی منطق تر و نپخته تر هستن زیاد به حرفاشون نباید گوش داد خیلیاشون جو جوانی دارن و جبهه گیری دارن این جور آدما مصلحتی نمیبینن که اینجور ازش صحبت میکنن
    • ناشناس IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
      این نظرشماس خیلی هم درست میگن
  • کهنه سربازجانباز وطن IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    درود باشجاعت نوه امام،ایکاش اندکی درایت این روحانی جوان با ریشه در۳سایر مدعیان اسلام باشد؟؟!! که تفرقه نقشه شوم صهیونیستهای جنایتکاران که با پوشش انقلابیون دوآتشه انسجام ملی را نشانه گرفتن،
  • ناشناس IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    چرا امام به فرانسه رفت فرانسه یک کشور اروپایی بود
    • ایرانشهر IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
      دانشمند امام به اونجا تبعید شد سفر نرفت ببخشید نتونست آفریقا رو انتخاب کنه😆
  • امیر IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    ابروی امام ره رامیبرند.
  • کریم صابر IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    خداوندانقلاب رابیمه کرده؛من بایدراه درست راپیداکنم.
    • مریم IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۷
      مفهوم نیست!!!..
  • ابوذر IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    حالا از کجا تشخیص دادی منظور ایشان قانون عفاف و حجاب بوده؟چون شما اصلاح طلبان سکولار با حجاب مشکل دارین هر کس هر چه بگوید مصادره به مطلوب میکنید؟
  • فرهاد DE ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    فک نمی کنم این چیزی باشه که گفته و‌همچین منظوری داشته باشه نوه ی امام.همه ی نوشته رو تا ته خوندم
  • خالقی AU ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    سلام مغز بادام. تا حالا کجا بودی؟؟؟کم پیدا؟؟؟
  • خالقی AU ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    سلام مغز بادام. تا حالا کجا بودی؟؟؟کم پیدا؟؟؟
  • محمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    ایشان حرفهای دیگری هم زدن، اونا را هم منتشر کنید. صحبت های امام را هم درباره عفاف و حجاب منتشر کنید استفاده ایزاری و برداشت سلیقه ای نکنید، الان دیگه نوه امام برای شما مهم شدن،
  • دیناری IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    باسلام و ارادت.. درود خدا برشما باد نوه پاک مردپاک خدا.. جناب سیدعلی خمینی 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
  • ناشناس IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    موندیم چه کنیم پس بااین حساب این ولنگاری این جوری بمونه راه کار درست بدین پس چرا انقلاب کردیم این همه شهید وقتی قانون زیر پا گذاشته بشه سنگ رو سنگ بند نمی شه را ه درست مراجع تقلید به مسئولین بدن مهم تر از همه حل مشکل ایجاد شده توسط دشمن باید علمای دینی حل کنند و اوامر رهبری اولویت داره وگرنه از داخل ضربه می خوريم
  • ناشناس IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۳
    موندیم چه کنیم پس بااین حساب این ولنگاری این جوری بمونه راه کار درست بدین پس چرا انقلاب کردیم این همه شهید وقتی قانون زیر پا گذاشته بشه سنگ رو سنگ بند نمی شه را ه درست مراجع تقلید به مسئولین بدن مهم تر از همه حل مشکل ایجاد شده توسط دشمن باید علمای دینی حل کنند و اوامر رهبری اولویت داره وگرنه از داخل ضربه می خوريم
  • سامورایی IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    ایکاش یه کمی زیر دیپلم حرف زده بود که ماوجه زسم
  • جواد PL ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    با سلام. ایشان اشاره به سوریه و اسراییل و مودت و وحدت کرده. کجاش تلویحا از حجاب گفته؟
  • بهنام ES ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    یک کلمه حرف حساب
  • مهدی GB ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    سلام باز یکی پیدا شد حرف دل مردم را بفهمه که این دوران وحدت ملی نیاز داریم چه مرد وچه زن تا منافقین تفرقه نیندازند. ویژه خدا بیامرزید برای رفتگان خاک
    • حمید IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
      دلت خوشه...494
  • قربان IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    هیچگاه یک فرد مذهبی ودلسوز به ایرانیان احکام اللهی حرف وموضع نمی گیرد ،‌
  • مرجان FR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    چرادروغ میگین ، چراتیتر غلط زدین برای جذب مخاطب؟؟؟؟ نوه ی امام که اصلا و ابدا معنی حرفش مخالفت باقانون حجاب نیست.
  • علی جلیلی دوست IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    بفرمایید کجایی فرمایشات یادگار امام درباره عفاف وحجاب اشاره داشتن، چرا تیترهای مبهم میزنید
  • علی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    خدا شکر که ایشان شرایط کشور را درک می‌کنند و دشمنان کشور را با تندروی امیدوار نمی کنند.
  • رصد IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    آخه در ذات کلمه مشکل هست مثلا به هیچ وجه جمهوریت با اسلام همخوانی ندارد حالا شما زور بزنید اگر دین الهی است جمهور باید دربست در خدمتش باشد اگر جمهور حق نظر دارد اسلام باید در خدمتش باشد والسلام
  • حقگو IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    اجرای قانون حجاب هیچ تنشی ایجاد نخواهد کرد لیت اصلاح طلبان هستند که میخواهند تنش ایجاد کنند
  • رسول IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    اگر حجاب واجب بود خدا درخت روسری خلق میکرد.
    • یه بنده خدا IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
      اگه عقل نیاز بود خدا درخت عقل خلق می‌کرد درسته؟
  • مهدی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    یه مشت حرف تکراری که بابتش پول و منفعت میگیرید ولی تا به امروز خودتان بهش عمل نکردید که باعث بدبینی مردم به شما شده و روز به روز مردم از حکومت فاصله بیشتر خواهند گرفت
  • مهدی IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    باید فشاری که تندروها روی حاکمیت میارن رفع بشه اکثریت مهمتر از یک عده انگشت شماره
  • M,sayad IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    آقایان محترم ما شیعه هستیم الگو ما خانم فاطمه زهرا سلام الله علیه است کشور مان شهید دادیم برای ناموس خجالت بکشید دخترای ایرانی دارند ابزار جنسی تبدیل می‌شوند کاش یه ذره غیرت حضرت ابوالفضل علیه السلام داشتید واقعا چقدر آدم می‌تونه وقیح باشه که بی تفاوت به وضع حجاب مملکتش باشه
  • زهرا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    متنی که‌ اینجا آوردید حرفی از قانون حجاب و عفاف نزدند به ایشان اتهام نزنید
  • علی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    رحمت خدا بر ذاتت روح منی خمینی
  • ناشناس IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    امام با شما خیلی فرق داشت اتفاقا درمورد مبانی قرآن بسیار سختگیر ومصر بود شما وامثال شما باعث این شکاف عقیدتی شدید وگرنه امام اسلام ناب مد نظرش بود وهیچ وقت از اصول دین کوتاه نیامد شما حتی آیات قرآن رو قبول ندارید چه برسد به پدربزرگتان
    • اسلامخواه IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
      اگه اندیشه های امام رو حتی مروری کرده باشین همچین حرفی نمیزدین، یکی از نقاط بسیار مهم امام نسبت ب علما و روحانیون زمانشون همین تیزهوشی و درک شرایط حساس و توجه بسیار زیاد به مصلحت مردم و اعتدال بود، و از مهترین تفاوتشون انعطاف به هنگام مقتضیات اما مدبرانه در جهت مصالح و منافع اسلام بود چیزی ک خ علما نداشتن یا افراط میرفتن یا به تفریط! بشیند کمی از ر ویه امام سرکلاسشون باشاگردا بخونید تا بهتر بشناس
  • ص IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    امام حجابرراالزامیزورد وشما برعکس امام داریدتیشه بع ریشه پاکی زنان مظلوم شهرستانی میزنید
  • مردم داغدیده IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    آقای خبرگزار به شماره ,۸۱۹ ۷۵، چه قدر و از چه کسایی پول گرفتی که یه تیتر دروغ بزنی، کجای فرمایشات ایشون گفته فانون حجاب و عفاف ممنون و مشکوک هست ؟؟! یعنی واقعا بابد متاسف باشیم که سما هم راه شبکه های فارسی زبان رو در پیش گرفتید و رو حماقت کدام یکی از مخاطبان حساب کردی، تو تیتر بعدی نحوه شکایت از شهر خبر رو هم بزارین ، لطفاً
  • ایران IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    نظرتان درمورد افغان ها که تهدید جدی در وطنمان هست را بفرمایید لطفا
  • مرصیه جبراییل IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    دقیقا بافرمایشات ایشان موافقم ومتاسفانه غرض ورزیهایی مشاهده می‌شود که هدف کثیف تفرقه افکنی پشت قضایا ست به اسم حجاب می‌خواهند آشوب کنند وازآب گل الودماهی بگیرند
  • ایرانی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    با سلام ودرود به روح مطهر حضرت امام رضوان الله تعالی حقا که آقا سیدعلی برعکس بعضی از بزرگ‌ترهایش پاذحای پای امام وبا شجاعت وصلابت وقوی هستند .حتما راه امام را ادامه خواهند داد .
  • حسن IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    عجباترویج بی حجابی ولنگاری کارسرویس خارجی ومزدوران داخلی آنهاست تا بنیان خانواده‌ را درایران سست کنند دختران وزنان وپسران ومردان ایرانی بسمت ابتذال بکشانند وخط مقدم جبهه اسلامي همان عجاب وعفاف است ازبين ببرنند جناب عالی چگونه علیه حکم مصلم خدا چنين موضعی می گیری
  • شما IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    اتفاقا ایشون با خود ایناست و وضعیت الان بخاطر امثال ایشان هست که مملکت این طوری شده کشور ۳۴سال دست اینا بوده با تفکر غلط این وضع موجود رو بوجود اوردن همان خاتمی رفسنجانی روحانی موسوی اون وقت میگن شما ها تندرو هستین
  • بهروز خمسه IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    رهبری امام و روش مبارزه ایشان در ضدیت با استکبار نمونه ورهبری جهت انقلاب بی نظیر بود و هنوز هم در کشورهای مسلمان و حق طلب جهت مبارزه قابلیت اجرا دارد ولی آنچه که بعد انقلاب عیادی استکبار انجام دادن هم قابل پیشگیری بود که متاسفانه مدیریت جامعه از جمله آیات عظام کوتاهی کزدن و اجازه دادن این وضیت اصف بار پیش آید چرا این ۴۵ سال پس از انقلاب هیچ اعتراضی از طرف علمای داخلی وخارجی صورت نگرفته .
  • داریوش IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    درود بر شما وحدت ایرانیان از هر زمانی واجب تر است
  • محمد IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    هرکس میرسه از راه...فقط حرف...چرا ایران شده این..از من و مردم سوال میکنید ایران دست شماست اگر خراب شده از مردم سوال نکن یا نگو چرا...چون ایران دست شماست ..اگر دین ندارید شرافت دارید بیان بگین چرا آخر ایران شد این...نه اقتصاد نه امید نه زندگی نه دین نه تو دنیا جای داریم..صفر صفر...پس برادر من اگر ایران دوست داری از تمام مقامات ایران سوال کن چرا...نه از مردم چرا ایران این شده..چون مردم چکار کنند
  • غلامرضا IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    صحبتش کاملا منطبق بادین وقرآن است با اینکه سنی کم دارد درحد یک سیاستمدار وعالم به امور کشور وجهان حرفه ای بازگو کرد
  • جواد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    این از کجا پیدا شد ،ما فقط سید حسن را می‌شناسیم ،😁😄
  • جواد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    این از کجا پیدا شد ،ما فقط سید حسن را می‌شناسیم ،😁😄
  • جواد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    این از کجا پیدا شد ،ما فقط سید حسن را می‌شناسیم ،😁😄
  • من IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    درحال حاضر فشار اقتصادی گرانی مسکن خوراک پول ارامش اسایش حال خوب خنده اینارو درست کنید حجاب هم درستومیشه خودش
  • بازنشسته IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    نوه جان .. امام بروحدت کلمه تاکید داشتند ' اما مصلحت را شما از کجا درآوردید ...؟.؟.؟ دهه سی و چهل هنوز زنده اند و با نظرات و افکار امام کاملا آشنا .. لطفا مرقب و بیشتر مطالعه کنید ...!
  • مریم GB ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    لطفا خواهشاً برای رضای خدا هم که شده دست از سر ملت ایران بردارید
  • احمد علی رخشانی سنی بلوچ IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    سلام اگه قرار باشه اسلام و احکام اسلام رو فدای وحدت کنیم پس جنگ اسلام و کفر بر چه اساسی است زمانی که حرف از وحدت میزنید و اطلاع ندارید که در کشور ایران تمام ادیان و مذاهب دارند در کنار هم زندگی میکنند و هیچکدوم نمیگه من برتری دارم بر یکی دیگه ما شیعه و سنی در کنار هم هستیم در شهرمان تمام مردمان ما متوجه شدند که کسانی هستند مارو از هم میخواهند دور کنند ولی وحدتی که اسلام گفته رو پیش گرفتیم
  • F.M IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    اقا من مشکلات مالیم انقدر زیاد میشه به جای این حرفها کمک کنید اوضاعم بهتر بشه حوصله ندارم حتی موهامو از شالم بیرون بذارم یا وقتی بیرون اومد به زیر شالم هدایتشون کنم
  • احمد علی رخشانی سنی بلوچ IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    با این حرفات بهت شک کردم نمازت برای خدا و قلبت باشه حالا تو هرکس میخواهی باش بجای این تحلیلت تبلیغ کن نماز رو از دل برای خدا بخوانیم ن برای ریا و بنده تمام دزدان و مفسدین فراری و کسانی که سلبریتی هستن از کشور خارج شدند وضع اقتصادی خوبی داشتند ولی در ایمان سست حتی بی ایمان هر کدوم که قبول نمیکنه بنده مباحثه آحکام إلهی رو میتونم باهاشون داشته باشم
  • احمد علی رخشانی سنی بلوچ IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    مطالب بنده ن توهین است ن غیر اخلاقی اگه شما که منتشر کننده ی هر مطلبی هستی مطالب بنده رو منتشر کن هرکس می‌خواد باهاش مباحثه میکنم در مذهب تسنن ححاب الزامی است وحجاب رو فدای شکم سیری نمیکنیم ازتون میخام مطالبم رو منتشر کن اگه منتشر نکنید خودتون هم مخالف احکام دین هستی
  • Faridon.gh4848 IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    اکثر روحانیون وافراد صاحب نظر روز واصلاحگران و متخصصین باتجربه کنار گذاشته اند گروهی اقلیت وقدیمی در راس کار ند که تفکر فرسوده سالهای قدیمی در ذهن شان مانده بقولی اگر گفتند ماست سیاه است همان تکرار میکنن اعتقاد به جبر محض وزور و...هستند کشور به این وضح رساندند این تحریر شام سوریه چطور بخاطر خود ومنافع کشور تغییر سیاست دادند وبا دنیا دارند تعامل میکنن
  • احمد علی رخشانی سنی بلوچ IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    ایا حجاب رو حکومت جمهوری اسلامی تحمیل کرده بر زنان سرزمینش یا این ی حکم الهی است همه تابع قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید باشیم حالا ده تا مسیحی و یهودی هم باید رعایت کنند بهترین کشوری که همه ادیان ازاد هستن و حکومت هیچ کنشی در مقابل آحکام مذهبی شون کار نداره به جرات قسم میخورم جمهوری اسلامی ایران است پاکستان عربستان افغانستان چرا شیعه ها رو شهید میکنند
  • احمد علی رخشانی سنی بلوچ IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    ایا کسی میتونه ثابت کنه که جمهوری اسلامی ایران یک ادم سنی مذهب مسلمان رو به جرم سنی بودن شهید کرده در خدمتم
  • علی نصر IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    لطفا کجا سخنرانی ایشان در مورد عفاف و حجاب هست ای دروغ گویان کذاب ۰
  • آلف IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    آنهایی که ادعای پیروی ازامام میکنند دوکلمه حرف حساب از یادگار امام بشنوید و با قوانین من دراوردی تیشه به ریشه مملکت نزنید اگر بلدید تورم وگرانی را علاج کنید
    • علی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
      عقل کل متن رو بخون اصلأ آنچه این رسانه تیتر زده وروی شما حساب کرده با متن سخن وتقطیع مورد نظرش فرق داره
  • ایرانی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    از نهادهایی که قرار بود کار فرهنگی درباره حجاب و عفاف انجام بدهند بپرسید هزینه و بودجه های مورد نظر کجا خرج شدند فکر نمیکنم که بیخبر بوده باشید ایراد گرفتن از هرچیز خیلی راحته مهم راهکار دادن درست است بفرمایید
  • خلیل IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    زیر قانون حجاب افزايش تورم کمر مردم رو شکست کجای کارین
  • ایمان IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    استغروالله
  • مهدی IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    یکی نیست بگه درموردفقروفلاکت وسردرگمی وناامیدی وسقط جنین وشیرخشک وپوشش و تغذیه کودکان ونوزادان واقتصاددربه داغون وایران خودرو وسایپاوطرح فرزندآوری سایپاوایرانخودر وسفره های خالی وبیکاری وووهزاربدختی که سرمون آوردید هم لطفانظربده
    • حمید IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
      همه این مواردی رو که گفتی با لخت شدن درمان می‌کنی پروفسور ، نه ؟! چقد دانشمند داره این کشور !
  • ایرانی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    چی شده برای یک کار احمقانه اینقدر به تکاپو افتادن ولی توی چاپیدن و اختلاس و.....همه بی تفاوت بودن
  • محسن IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    نیاز به پژوهش نیست ماحصل کار نمایان و قابل درک و لمس است.
  • محمد IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    لازم نیست کسی نمی داند آب در شیر کند
  • یک ایرانی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    خودنمایی نوه خمینی
  • سج IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    در کشوری مثل ایران که مجلس و رییس جمهور نمادین هستن انتظاری بیش نیست...
  • حسن IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    نه امام‌ خمینی نه امام خامنه‌ای در مورد حجاب خشونت‌ به خرج ندادند بلکه این خود مردم هستند که مشکل حجاب دارند،امام خامنه‌ای کشور را به اوج قدرت و امنیت رسانده حقِ بزرگی بر گردن همه ایرانیان دارد،خامنه‌ای رهبر است وارثِ پیغمبر است،عارف و بی‌طمع است
  • صدیقه حیدریان IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    اشکال در اینجاست که قوانين را سليقه ای اجرا می کنید. اگر قانون حجاب مشکوک وممنوع است چرا امام رحمه‌الله علیه دستورش را داد، چرا بعد از امام در طول ۴۰ سال اجرا شد؟الان که می خواهند به مجلس دهن کجی کنند،وبعضی عوامل دولت در راستای نظام‌ حرکت نمی کنند، قانون حجاب مشکوک است؟
  • آسنا IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    بنده با نظر ایشان موافق نیستم. صغری و کبری می چینند تا به انحراف افکار عمومی در حکم قطعی خداوند درباره حجاب کمک نمایند. ایشان هرکه می خواهد باشد، پسر نوح با بدان بنشین و خاندان نبوتش گم شد.
  • صاحب IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    احسنت .پخته صحبت کرده.درود بی پایان
  • جواد IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    حاج آقا دلارامروز چن. دیر بیدار شدی
  • حقایق IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    چه زیبا گفت امیرالمومنین ع مضمون سخن گفت من سفارشی نمیکنم که خود انجام ندهم در مورد لباس فرمود لباس ابا و امامه من نه از ادبیات پیشین است و نه سنت پیامبر ص بلکه من نظر کردم دیدم مردم دیاری که من در زندگی میکنم چگونه فرم ای لباس پوشش تن دارند همان گونه رفتار کردم پس در عین کلام فرمود لباس پیرو علی ع کسی است که لباس عموم جامعه ای که در آن زندگی میکند بر تن کند و فرمود حتی در موقع مسافرت چنین کنید
  • موج IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    یالطیف درود بنیانگذار انقلاب کبیر ایران. امروز فرزند خلف ایشان حضرت. علی خمینی دامه افاضات چه خوب درنجف ایراد سخن فرمودند وگفتند حضرت امام ره فردی اندیشه گرا بودند ونسبت به اسلام وجمهوریت وفاق داشته ونظر مردم برایشان مهم ودر بعضی مواقع رفتار منعطفانه ازخود بروز می‌دادند ودرواقع مردم را مدرک بودند به امید داشتن جامعه ایدآل وبدور از نیرنگ امین
  • ناشناس IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    جامع، عالی، وکاربردی، مودت ومدارا ومهربانی حاکمان باجامعه ازدستورات امام علی ع است انشالله توجه همیشگی قرار گیرد.
  • ناشناس IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    جامع، عالی، وکاربردی، مودت ومدارا ومهربانی حاکمان باجامعه ازدستورات امام علی ع است انشالله توجه همیشگی قرار گیرد.
  • علی IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    ایران کشور هرج ومرجی میباشد کمر مردان را همه جوره شکسته اید هرج و مرج اقتصادی . بالادست کردن زنان نسبت به مردان و بدهکار کردن مردان به زنان از طریق مهریه و نفقه . فساد اداری و..... وحالا میخواین زنان را جریمه کنید جریمه شان را هم مردان بیچاره پرداخت خواهند و حکومت هم از این امر حمایت بی چون و چرا خواهد کرد مرگ بر این زندگی خفت بار
  • Faryad US ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    ای داد و بی داد.... ایکاش مردم رو می فهمیدید!
  • Faryad US ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    ای داد و بی داد.... ایکاش مردم رو می فهمیدید!
  • ربیعی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    آقا سید علی خمینی ، خداوند شما را از گزند بلیات مصون ومحفوظ بدارد ،روزی حاج احمد خمینی ره برولایت آقاسید علی تجدید عهد واعلام وفاداری به راه وروش بنیانگذار انقلاب اسلامی کرد ،اتمام حجتی بود برهمه بزرگان اهل علم وپیروان امام خمینی و شما الحمدلله به این عهد وپیمان خوب وفاداری کردید .
  • امیر IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    تمام این بدبختیهائیکه سرماملت ایران آمده از همین کلمه وحدت بوده دیگه بسه اولش وحدته وآخرش وحشت ترابخدااین مردم بیچاره انقلاب زده را بحال خودبگزارید .
  • حسینی نژاد IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    گویند پدر تولید فاضل. از فضل پدر ترا چه حاصل .
  • اهوازی IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۴
    قانون خدا تغییر نمی کند چه مردم بپذیرند و چه نپذیرند وای به حال مردمی که با قانون و اوامر الله به جنگ بروند
  • هم IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    دلار گرانی فقر تن فروشی اعتیاد کارتن خواب ی تواین مملکت بیداد کرده خوب سرمردم حکومت گرم کرده ای داد برما
  • dargahi IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    از نجف داره مسیر و جهت تعیین میکنه
  • محسن IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    بعیده نوه حصرت امام باشه!!
  • رامین IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    سید حسن خمینی ابرو امام رو به بازی گرفت
  • ف یوسفی IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    اصلا" ایشان صحبتی در موردقانون عفاف وحجاب نکرده اند که چرا سوء استفاده میکنید؟!!!
  • محمد IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    امروز به جای این شلوارها یک شورا برای جامعه ضرورت دارد آن هم شورای. مصلحت مردم
  • سورنا IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    حکم خداوند که در قرآن هم آمده را مگر می شود با سفسطه و گفتن اینکه شرایط تغییر کرده منعطف باشیم، تعطیل کرد!؟
  • م. ر FI ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    احسنت واقعا حرفهاتون درسته شکاف میخوان بندازند مهم آلان‌امنیت و وحدت کلمه است. 👏🌹💚
  • ابراهیمی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    سواد سواد سواد که می‌گویند یعنی سید علی خمینی مخصوصآ سواد در علوم انسانی که در این دنیا حرف اول و آخر را می‌زند سایر علوم بر گرفته از آن محسوب می‌شود اولین آیتم در توسعه جوامع بشری داشتن علوم انسانی هست سایر علم ها کام های بعدی را در پیشرفت نقش ایفا می‌کنند
  • باغبان IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    صحبتهای ایشون چه ربطی به حجاب داشت چرا اینقدر دروغ می گویید خجالت بکشید
  • فقیر IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    سلام با عرض سلام خوبی بنده چندوقته مریظ هستم خدای پول لازم دارم کمکی بهم کن ممنونم
  • لاا IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    خاله عروس
  • رضا IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    از کجا معلوم منظورش قانون حجاب است که بعیده، ولی هر کی مفاد این قانون رو بخونه میفهمه قانون خیلی کامل و مؤثری هست.
  • عباس IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    چرا صحبت های سید علی خمینی رو راجع به فتنه و فتنه گرها و ضدانقلاب و در کل این همه از حرف های انقلابی ایشون رو منتشر نمی کنید ؟؟؟ خوب نیست خبرگزاری کانالیزه خبری رو منتشر کنه ، اگر این متن من رو منتشر کنید .
  • مریم IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    امام خمینی رحمة اللة علیه اگر زنده بودند می فر مو دند مطیع ولی فقیه باشید لبیک یا خامنه ای
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    الحمدالله اونقدر خداوند متعال بصیرت داده غول پسر حضرت نوح(ع)رو نخوریم گیریم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل
  • یه بنده خدا IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    اصلا اینجا حرف حرف حجاب نیست مگه یکی مثل شما بخواد یه همچین برداشتیو تلویحا که چه عرض کنم اجبارا نتیجه بگیره تا بازدیدش بالا بره و سر و صدا کنه چه‌قدر زشته این سبک دست و پا زدن برای بازدید بیشتر
  • ناصر IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    بله انگلیس خوب آموزش داده است از بین بردن انسجام خانواده وبیان عقیدتی اجتماع و ویرانی کشور مرگ بر اجنبی
  • مارال IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    خوبه بدانیم پیامبر دو چیز میان شما برجای گذاشته کتاب خدا و اهل بیتش که اگر به آن چنگ بزنید هرگز گمراه نخواهید شد اگر من نوه پیامبر باشم اگر با دشمن خدا باشم گمراه دو عالم می شوم
  • مرتضی IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۵
    امیدواریم که خداوند متعالی آگاهی و عقل سلیم به همگی هموطنان و دیگر انسانها عنایت کند . امین585
  • سروش آریافر IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۶
    نوه امام خمینی قطره هست و امام خمینی عزیز دریا بود، به حرمت امام خمینی با ادبیات بدتر باهاش صحبت نمیکنم، آخه تصمیمات شخصی امام رو با قانون خدا مقایسه میکنی؟ امام خمینی هرگز از در مورد حکم خدا انعطاف نداشت، درک میکنی؟ حکم خداست، انعطاف و مصلحت در مورد احکام خدا؟ این فرد خطرناکه، باید خلع لباس بشه، بعد خواهید دید چه آقامیری جدیدی رخ نشون میده
  • محمد FR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۶
    احسنت بر شما که اینگونه به مسائل اسلامی وشرایط کشور اشراف دارید واسلام واقعی را نمی توان بازور ارائه واجرا نمود. اینها تفکر داعشی دارند واز این راه میخواهند دوباره کشور را به هرج و مرج بکشانند به اسم حجاب درود وسلام خدا بر شما ودکتر پزشکیان عزیز ودیندار واقعی...
  • محمد FR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۶
    احسنت بر شما که اینگونه به مسائل اسلامی وشرایط کشور اشراف دارید واسلام واقعی را نمی توان بازور ارائه واجرا نمود. اینها تفکر داعشی دارند واز این راه میخواهند دوباره کشور را به هرج و مرج بکشانند به اسم حجاب درود وسلام خدا بر شما ودکتر پزشکیان عزیز ودیندار واقعی...
  • محمد FR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۶
    احسنت بر شما که اینگونه به مسائل اسلامی وشرایط کشور اشراف دارید واسلام واقعی را نمی توان بازور ارائه واجرا نمود. اینها تفکر داعشی دارند واز این راه میخواهند دوباره کشور را به هرج و مرج بکشانند به اسم حجاب درود وسلام خدا بر شما ودکتر پزشکیان عزیز ودیندار واقعی...
  • محمد FR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۶
    احسنت بر شما که اینگونه به مسائل اسلامی وشرایط کشور اشراف دارید واسلام واقعی را نمی توان بازور ارائه واجرا نمود. اینها تفکر داعشی دارند واز این راه میخواهند دوباره کشور را به هرج و مرج بکشانند به اسم حجاب درود وسلام خدا بر شما ودکتر پزشکیان عزیز ودیندار واقعی...
  • گم CA ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۷
    اگر حجاب واجب بود حتماً خداوند بنده هاونوزادهاراباحجاب به دنیامیفرستاددیگه حرفی هم نبود

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی