سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
نظرات: ۰
۰
-
واردات لپ‌تاپ از چین

در مقایسه با سایر کشورها، واردات لپ‌تاپ از چین با بیشترین حاشیه سود همراه است؛ اما در نظر بگیرید که حاشیه سود تا حد زیادی به استراتژی واردات شما بستگی دارد.

اگر سرمایه قابل توجهی دارید، می‌توانید روی واردات لپ‌تاپ نو از چین تمرکز کنید

 اما واردات لپ‌تاپ استوک از چین، بهترین استراتژی برای سرمایه کم می‌باشد. برای فهم بهتر هر یک از این استراتژی‌ها، ابتدا نیاز داریم بدانیم لپ‌تاپ استوک چیست.

لپ‌تاپ استوک چیست؟

واردات لپ‌تاپ از چین

بهترین تعریف از لپ‌تاپ استوک، لپ‌تاپ‌های انبارشده در شرکت تولیدکننده می‌باشد. این لپ‌تاپ‌ها بنا به هر دلیلی یا به فروش نرسیده‌اند و یا خریداران به دلیل مشکلات فنی آن را مرجوع کرده‌اند و پس از عیب‌یابی و برطرف کردن نقص آن‌ها، در انبار ذخیره شده‌اند.

لپ‌تاپ‌های استوک به طور مرتب و با قیمت پایین‌تر، توسط شرکت تولیدکننده به تعداد عمده به فروش می‌رسند و برای فروش در بازار کشورهایی مانند ایران که خریداران آن توان خرید نسبتا پایینی دارند، بسیار مناسب هستند؛ چرا که اختلاف کیفی محسوسی با لپ‌تاپ آکبند ندارند و در عین حال از قیمت پایین‌تری نیز برخوردار هستند.

یکی از بهترین و سودآورترین استراتژی‌ها، واردات لپ‌تاپ استوک اپل یا همان مک از چین است. این نوع لپ‌تاپ از تقاضای بسیار خوبی در بازار ایران دارند که این امر کمک می‌کند کالاهای وارداتی خود را در کمترین زمان ممکن به فروش برسانید.

حداقل تعداد واردات لپ‌تاپ از چین

این عدد کاملا به استراتژی واردات شما بستگی دارد. اگر تازه‌کار هستید و سرمایه کمی دارید، می‌توانید با وارد کردن حداقل 20 عدد لپ‌تاپ استوک از چین، تجارت خود را شروع کنید. با واردات حدود 20 عدد، شما تقریبا نه ضرر خواهید کرد و نه سود. برای اینکه واردات شما با سودی مناسب همراه باشد، باید حداقل در حدود 80 عدد لپ‌تاپ استوک از چین وارد کنید.

ولی اگر قصد واردات لپ‌تاپ آکبند از چین را دارید، توجه کنید که در این بازار با رقبای سرسختی روبه‌رو خواهید شد که در این راه، سالانه حداقل 1 میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند. پس اگر توان چنین رقابتی ندارید، به واردات لپ‌تاپ نو فکر هم نکنید!

واردات لپ‌تاپ از چین یا دبی؟

لازم به ذکر است که برخی از واردکنندگان، واردات لپ‌تاپ از دبی را نیز به عنوان یک گزینه در نظر می‌گیرند. پس بیایید به بررسی این سوال بپردازیم: واردات لپ‌تاپ از چین چه مزایایی نسبت به دبی دارد؟ و برعکس.

اولین مزیت واردات لپ‌تاپ از چین، قیمت پایین‌تر آن است. علاوه بر این، تنوع بالاتر بازار چین، خصوصا در واردات لپ‌تاپ استوک، به شما کمک می‌کند گزینه مناسب‌تری را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نوع لپ‌تاپ در فروش آن بسیار مؤثر است.

اما مزیت واردات لپ‌تاپ از دبی چیست؟ پاسخ بسیار ساده است؛ زمان کمتر. واردات لپ‌تاپ از چین ممکن است تا 75 روز زمان ببرد؛ در صورتی که با واردات لپ‌تاپ از دبی، کالای مورد نظر شما در کمتر از یک ماه به دست شما خواهد رسید.

البته اگر به واردات لپ‌تاپ از چین فکر می‌کنید و زمان، فاکتور مهمی برای شما است، توصیه می‌کنیم حتما از روش حمل بار هوایی از چین استفاده کنید تا واردات شما در کمتر از 10 روز انجام شود.

4 روش کلاهبرداری شرکت‌های واردات لپ‌تاپ از چین که باید بدانید.

اگر قصد دارید سرمایه خود را به شرکت‌های بازرگانی بسپارید تا خرید و حمل لپ‌تاپ از چین را برای شما راحت کنند، مراقب باشید سرتان کلاه نرود. در اینجا به 4 روش متداولی که این شرکت‌ها برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند اشاره خواهیم کرد.

نهایی نکردن قیمت

واردات لپ‌تاپ از چین با تعرفه‌های گوناگونی از جمله خرید، حمل و ترخیص همراه است که باید هر یک از آن‌ها را به طور جداگانه بپردازید. یکی از رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری شرکت‌های بازرگانی، نهایی نکردن هزینه‌ای است که باید از شما دریافت کنند. این شرکت‌ها سعی می‌کنند تعرفه نهایی واردات را به شما اعلام نکنند و در مسیر به بهانه‌های مختلف، تعرفه خود را تا 2 یا حتی 3 برابر افزایش دهند؛ پس برای اینکه متحمل ضرر نشوید، حتما از همان اول تعرفه واردات لپ‌تاپ از چین را با آن‌ها نهایی کنید.

استفاده از فاکتورهای جعلی

شرکت‌های بازرگانی ممکن است با تأمین‌کننده در چین هماهنگ کنند که یک فاکتور جعلی با قیمتی بالاتر برای ارائه به شما صادر کنند و اختلاف قیمت واقعی و قیمت جعلی را به جیب بزنند. برای جلوگیری از این کار، خودتان با تأمین‌کننده هماهنگ کنید و صرفا فرآیند خرید و پرداخت را به شرکت‌های بازرگانی بسپارید.

اعلام زمان تحویل کمتر

شرکت‌های واردات لپ‌تاپ از چین ممکن است زمان واردات را به شما کمتر از آن چیزی که هست اعلام کنند تا هر چه سریع‌تر تعرفه‌های خود را از شما دریافت کنند. برای جلوگیری از این سوء استفاده، در نظر بگیرید که زمانی که به شما اعلام می‌کنند منطقی باشد؛ مدت‌زمان واردات هوایی و دریایی از چین را می‌توانید با کمی جستجو در اینترنت پیدا کنید.

دریافت کارمزد غیرمنطقی در انتقال ارز

شرکت‌های بازرگانی ممکن است کارمزد انتقال ارز را حتی تا 15 درصد بالاتر از صرافی‌ها از شما دریافت کنند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از کارمزدی که این شرکت‌ها دریافت می‌کنند و در مقابل، نرخی که صرافی‌ها برای این انتقال در نظر گرفته‌اند اطلاع داشته باشید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

به واردات لوازم جانبی نیز فکر کنید.

واردات لپ‌تاپ از چین

در کنار واردات لپ‌تاپ از چین، واردات لوازم جانبی لپ‌تاپ را نیز در نظر بگیرید. محصولات جانبی مثل کول‌پد، هارد اکسترنال، کیف و کاور از جمله کالاهایی هستند که به راحتی در بازار ایران به فروش می‌رسند. این لوازم را می‌توانید از طریق همان کانال‌هایی که برای فروش لپ‌تاپ خود در نظر گرفته‌اید، به فروش برسانید.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی