شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
نظرات: ۰
۰
-
تفاوت قیمت کانکس دست دوم و کانکس نو، حدوداً ۳۰ درصد است

به گزارش سامان ایران، قیمت کانکس دست دوم حدوداً ۳۰ درصد نسبت به کانکس نو ارزانتر است.در این گزارش به بررسی فاکتورهای مهم در تعیین قیمت کانکس دست دوم پرداخته شده است.

تفاوت قیمت کانکس نو و کانکس کارکرده یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که خریداران این نوع سازه‌های پیش‌ساخته را گمراه می‌کند. در این گزارش به بررسی جنبه‌های مختلف تفاوت قیمت این دو نوع کانکس و ارزش خرید کانکس دست دوم در مقابل کانکس نو پرداخته می‌شود.

تفاوت کلی قیمت کانکس کارکرده با کانکس نو:

کانکس‌ دست دوم به طور معمول بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از کانکس‌ نو است. این اختلاف قیمت بسته به عوامل مختلفی مانند میزان استفاده و فرسودگی کانکس، سال ساخت، کیفیت و نوع کاربری متفاوت است.اگر از کانکس‌ها به شکل خوبی مراقبت شده باشد، کیفیت کانکس دست دوم تفاوت آنچنانی با کانکس نو ندارد و خریداران با بودجه محدود معمولاً به سراغ کانکس‌های دست دوم می‌روند.

عوامل مؤثر بر قیمت کانکس 

  1. ابعاد و اندازه : مهمترین فاکتور در تعیین قیمت هر دو نوع کانکس نو و کارکرده، ابعاد آن است. کانکس‌های بزرگ‌تر طبیعتاً قیمت بالاتری دارند.در کانکس‌های کارکرده، افت قیمت معمولاً بیشتر مشهود است و هرچه کانکس بزرگتر باشد، افت قیمت آن در هنگام فروش به عنوان کانکس دست دوم بیشتر است.
  2. متریال و کیفیت ساخت: مصالح و تجهیزاتی که در ساخت کانکس استفاده شده‌اند، به عنوان فاکتور اساسی در تعیین کیفیت ساخت کانکس شناخته می‌شوند.. کانکس‌های ساخته شده با متریال با کیفیت مانند ساندویچ پنل‌ها نسبت به کانکس‌های گالوانیزه قیمت بیشتری دارند. این تفاوت قیمت حتی در کانکس کارکرده نیز مشهود است.
  3. نوع کاربری : کانکس‌هایی که برای کاربری‌های خاص مانند کاربری اداری یا برای سکونت طراحی شده‌اند، معمولاً به دلیل داشتن امکانات بیشتر، قیمت بالاتری دارند. در نوع دست دوم کانکس، امکانات داخلی مانند مبلمان اداری یا سرویس‌های بهداشتی نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت بگذارد. کانکس‌هایی که به این امکانات رفاهی مجهز هستند، معمولاً به نام کانکس مبله شناخته می‌شوند.

با توجه به مواردی که ذکر شد، ممکن است قیمت یک کانکس کارکرده مبله با یک کانکس نو برابر باشد و افت قیمت کانکس به وسیله ارائه تجهزات داخلی کمتر شده باشد.

آیا خرید کانکس دست دوم منطقی است؟ 

آیا کانکس دست دوم ارزش خرید دارد؟ برای پاسخ به این سوال که آیا خرید این کالای دست دوم منطقی است یا خیر، ابتدا مزایای و معایب کانکس دست دوم شمارده می‌شود:

از مزایای کانکس دست دوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قیمت کمتر : مهم‌ترین مزیت کانکس‌های دست دوم نسبت به کانکس‌های نو، قیمت کمتر آن‌هاست. این مزیت به ویژه برای افرادی که بودجه محدودی دارند یا به یک کانکس برای اسکان موقت نیاز دارند، بسیار جذاب است.
  2. سرعت در تحویل: معمولاً کانکس‌ها به عنوان یک سازه پیش ساخته آماده شناخته می‌شوند اما باز با این توصیف استفاده و بهره‌برداری از کانکس دست دوم می‌تواند نسبت به کانکس نو سریعتر باشد.

در مقابل معایب کانکس دست دوم عبارتند از :

  1. کیفیت پایین‌تر : کانکس دست دوم معمولاً به دلیل استفاده قبلی کیفیت کانکس نو را ندارد. هرچه مدت زمان استفاده از کانکس بیشتر باشد و مراقبت‌ از این سازه به خوبی انجام نشده باشد، ممکن است فرسایش کانکس بیشتر باشد.
  2. عمر مفید کمتر: در نتیجه استفاده از کانکس ممکن است کارایی و عمر مفید کانکس دست دوم از کانکس نو کمتر باشد.

با توجه به مواردی که برای ارزش خرید کانکس دست دوم در مقابل کانکس نو ذکر شد، اینکه آیا خرید یک کانکس دست دوم مقرون به صرفه است یا خیر به بودجه، کاربری و سایر عواملی که پیشتر ذکر شد مرتبط است. هرچه در هنگام خرید کانکس دست دوم دقت بیشتری شود، طول عمر کانکس خریداری شده بیشتر خواهد بود. در ادامه درباره نکاتی که باید در هنگام خرید یک کانکس دست دوم در نظر داشت، صحبت شده است.

نکات مهم در خرید کانکس دست دوم

  1. توجه به سازنده کانکس : کانکس‌ها سازه‌هایی هستند که امکان ساخت آن‌ها در محیط‌های کارگاهی نیز میسر است. در نظر گرفتن اصول مهندسی در ساخت کانکس و توجه به خدمات پس از فروش یا گارانتی کانکس توسط شرکت سازنده در زمان خرید کانکس مهم است. خرید کانکس دست دوم ساخته شده توسط یک شرکت معتبر، می‌تواند ریسک فرسودگی کانکس در گذر زمان را کمتر کند.
  2. بررسی فنی و تاسیساتی : بررسی تخصصی کانکس توسط یک کارشناس فروش می‌تواند در قیمت‌گذاری کانکس بسیار مهم باشد. بررسی وضعیت داخلی مانند سیم کشی‌ها، شیرآلات و درب‌ها که بیشتر مستعد پوسیدگی یا فرسایش در گذر زمان هستند، مهم است.
  3. هزینه حمل و نقل : جا به جایی و حمل و نقل کانکس دست دوم می‌تواند نسبت به جا به جایی یک کانکس نو، پیچیده‌تر، زمان‌برتر و پرهزینه‌تر باشد. هرچه مسافت کمتر باشد، هزینه این حمل و نقل کمتر است و در مواردی که فاصله با موقعیت کنونی کانکس بیشتر باشد، خرید کانکس دست دوم به دلیل افزایش هزینه‌های حمل و نقل به صرفه نیست.

کانکس‌ نو و کانکس کار کرده هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع کانکس که خریداران را به سمت خرید کانکس دست دوم سوق می‌دهد، تفاوت قیمت این دو نوع کانکس است. اگر بودجه خریدار محدود باشد، کانکس کارکرده می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. با این حال، برای پروژه‌های طولانی‌مدت و در صورتی که به کیفیت بالاتر و عمر مفید بیشتر برای کانکس نیاز باشد، خرید کانکس نو تصمیم هوشمندانه‌تری است.

این گزارش با راهنمایی های کارشناسان فروش شرکت کانکس سامان تدوین شده است

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی