شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
نظرات: ۰
۰
-
مدیر آمازون: کارمندان مخالف ۵روز کاری در هفته اخراج می‌شوند!

نوآوری آمازون قبل از کووید به دلیل حضور فیزیکی کارمندان چشمگیر بود که در سالهای اخیر با چالش جدی مواجه شد.

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از گاردین، یکی از مدیران ارشد آمازون پیشنهاد داد کارکنانی که سیاست جدید پنج روز کار اداری حضوری در هفته را دوست ندارند، باید کار را ترک کنند.

بر اساس رونوشت بررسی شده توسط رویترز، رئیس بخش فناوری در یک جلسه داخلی گفت اگر کارمندان از این سیاست حمایت نکنند، بهتر است در جای دیگری به دنبال کار بگردند.

مت گارمن، مدیر اجرایی واحد خدمات وب آمازون (AWS) هم گفت که از هر ۱۰ کارگری که با آنها صحبت کرده است، ۹ نفر از این سیاست حمایت می‌کنند، سیاستی که از ۲ ژانویه برای همه کارکنان اداری لحاظ خواهد شد.

 وی اشاره کرد هرکس از عقب نشینی از کار در خانه ناراضی است، باید آن را ترک کند.

گارمن در اظهاراتی که رویترز گزارش کرده است، می‌گوید: «اگر افرادی هستند که در آن محیط خوب کار نمی‌کنند و نمی‌خواهند، اشکالی ندارد، شرکت‌های دیگری در اطراف هستند. ما می خواهیم در محیطی باشیم که با هم کار کنیم. وقتی می‌خواهیم واقعاً در محصولات نوآوری کنیم، وقتی که حضوری نداریم، توانایی انجام این کار را نداریم.»

سیاست کاری جدید توسط مدیر اجرایی آمازون، اندرو جاسی، در سپتامبر در یادداشتی به کارمندان اعلام شد.

او نوشت: «تصمیم گرفته‌ایم که همان‌طور که قبل از شروع کووید بودیم، به دفتر کار برگردیم. وقتی به پنج سال گذشته نگاه می‌کنیم، همچنان بر این باوریم که مزایای با هم بودن در دفتر قابل توجه است.»

آمازون بیش از یک و نیم میلیون نفر را در سراسر جهان، از جمله نیروهای پاره وقت به استخدام درآورده است. پیش نیاز حضور در دفتر برای کارکنان یقه سفید سه روز در هفته بود که با سیاست‌های شرکت‌های همتای خود در فناوری مانند گوگل و متا یکی بود. در مایکروسافت، انتظار می‌رود که کارگران ۵۰ درصد مواقع در دفتر باشند.

گارمن گفت: «ما واقعاً تحت سیاست سه روزه هیچ کاری انجام ندادیم»، زیرا الگوهای کاری متفاوت به این معنی است که «ما نتوانستیم با هم کار کنیم و از یکدیگر یاد بگیریم».

او افزود که اصول رهبری آمازون که نحوه رفتار کارکنان با یکدیگر را مشخص می‌کند، تحت سیاست سه روز کاری در هفته دشوار است. او گفت که اجرای اصل «مخالف و متعهد»، که در آن کارکنان «مجبورند با احترام تصمیمات خود را به چالش بکشند»، در سیستم ارتباطات داخلی آمازون دشوار است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی