جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
نظرات: ۱
۰
-
آیت الله علم الهدی به این مقام دولتی تذکر جدی داد

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در خطبه های نماز به سخنگوی دولت تذکر جدی داد.

تسنیم نوشت: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه نمازجمعه این هفته ۲۷ مهر ماه که در حرم امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، با بیان این‌که اجرای حلال و حرام خدا برای ما ایجاد یک تمدن و فرهنگ می‌کند که تا امروز در دنیا سابقه نداشته است، اظهار کرد: توقع داریم عزیزانمان و عمدتأ مسؤولان کشور به این نکته توجه داشته باشند که مسؤولیت انقلابی‌شان در این دولت و هر دولتی، اجرای دین و حکمرانی دینی در جامعه هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: متأسفانه چند روز پیش سخنگوی دولت اعلام کرد «حجاب باور هست و تابع باید نمی‌شود، باور، باید ندارد لذا سیاست دولت در مقابل مسئله حجاب سیاست سلبی نیست»، این حرف با حکمرانی دینی نمی‌سازد.

وی تصریح کرد: حجاب باور، اعتقاد و عمل به احکام است و «باید» هم در باور معنا ندارد، این حرف درست است، با زور نمی‌شود باوری را به کسی تحمیل کرد، باور باید خودجوش درون مردم باشد، حجاب را باید با باور، اعتقاد و ترویج در زنان مسلمان تثبیت کنیم یعنی شخص معتقد به حجاب باشد و در همه محافل، خودش مقید به حجاب باشد اما وقتی خانمی وارد عرصه اجتماع می‌شود، عرصه جامعه عرصه هنجار و ناهنجاری است، اگر بی‌حجاب وارد جامعه شود، اختلال در زندگی عفیفانه جامعه ایجاد می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به نقش مدیریت اجرایی کشور در مدیریت هنجارهای اجتماعی، یادآور شد: اینجا مدیریت جامعه باید در مقابل ناهنجاری اجتماعی بایستد، نمی‌شود بگویید سیاست دولت نیست، مگر سیاست دولت غیر از سیاست نظام است؟ رهبری می‌گویند بی‌حجابی جرم است، هم جرم سیاسی و هم جرم اجتماعی است، مگر می‌شود دولت بگوید سیاستش مقابله با جرم نیست؟

وی ادامه داد: عزیزان وابسته به دولت دقت کنند و مطالبی که می‌گویند را با اساس نظام تطبیق بدهند؛ این هم که آقای رئیس جمهور اعلام کردند «وفاق ملی»، یعنی جریان‌های مخلتلف، نظرات و اندیشه‌های مختلف سیاسی باهم یکی بشوند اما معنایش یکی شدن دین‌دار و بی‌دین نیست، مسئله حکمرانی دینی یعنی جلوی حرام گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که مسئله فردی هر فرد به خودش مربوط است و انجام دادن یا ندادنش موضوعی است بین خود و خدایش، گفت: اما زمانی انجام دادن یا ندادن کاری، مربوط به مسئله اجتماعی و جامعه است، اگر حلال و حرام، حلال و حرام اجتماعی شد، نظام مدیریت اجرایی کشور حتمأ باید در مقابل حرام اجتماعی، سیاست سلبی داشته باشد.

وی افزود: اگر موفق شدیم حکمرانی دینی را تکمیل کنیم، وارد مرحله چهارم یعنی تحقق تمدن نوین اسلامی می‌شویم تا دنیا را به این تمدن دعوت کنیم، اگر توانستیم تمدن نوین اسلامی را به دنیا ارائه کنیم، دنیا از آن استقبال خواهد کرد و در این صورت نقطه فرج حضرت بقیه الله فرا می‌رسد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که اجرای حکمرانی دینی به دست مسؤولینی است که مردم آنان را به همین هدف انتخاب کردند، گفت: امیدواریم با تکه بر ایمان و تقوای مسئولان ما که عزیزان برخواسته از دل جامعه انقلابی هستند، شاهد اجرای حکمرانی اسلامی در کشور و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و جهانی شدن آن باشیم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی