جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
نظرات: ۰
۰
-
تصمیم جنجالی رییس فدراسیون فوتبال، رییس جمهور را عصبانی کرد

اتفاقات جنجالی فوتبالی در آرژانتین صدای رییس جمهور این کشور را درآورد.

ورزش سه نوشت: خاویر میلی فصل جدیدی از چالش با چیکی تاپیا را رقم زده و در شبکه‌های اجتماعی خود به مجمعی که در اتحادیه فوتبال آرژانتین (AFA) رئیس جدید را انتخاب کردند، حمله کرد. 

مجمع انتخاباتی برای مارس ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده بود، اما رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین تصمیم گرفت آن را به پنجشنبه موکول کند تا از حکم بازرسی کل دادگستری (IGJ) علیه خودش جلوگیری کند. 

تاپیا این انتخابات را زودتر از موعد برگزار کرده تا مانع از حضور مخالفان خودش در کارزار انتخابات فدراسیون شود چون قرار بود افرادی نزدیک به دولت و مورد تایید رئیس جمهور آرژانتین در این روند شرکت کنند. 

این اقدام جنجالی باعث شد که میلی از روی عصبانیت کارتونی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کند که در آن به چیکی تاپیتا طعنه می‌زند.

این تصویر با پیام رئیس جمهور آرژانتین همراه بود: "همیشه شگفت انگیز...!!!  زنده باد آزادی لعنتی." 

تصمیم جنجالی رییس فدراسیون فوتبال، رییس جمهور را عصبانی کرد

  دولت میلی همواره مخالفت خود با رئیس فعلی فدراسیون فوتبال آرژانتین را نشان داده است. دانیل اسکیولی، وزیر ورزش، تمام تصمیمات این مدیر آرژانتینی را زیر سوال برده است.  علاوه بر این، چهره‌هایی مانند مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور سابق و دانیل آنیلیسی، یک چهره سیاسی، برای سال‌ها دشمن تاپیا بوده‌اند.

گفتنی است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین، چیکی از سرخیو ماسا به جای مایلی حمایت کرد و همین باعث شد که رابطه این دو به مرور بدتر شود. 

در بحبوحه این جنگ، روز گذشته مجمعی برگزار شد تا تاپیا مجدداً تا سال ۲۰۲۹ به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال آرژانتین انتخاب شود.

  تاپیا در سمتش باقی ماند  کلودیو چیکی تاپیا روز گذشته دوباره به عنوان رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین انتخاب شد و خوان رومان ریکلمه، رئیس فعلی باشگاه بوکاجونیورز، را به عنوان نایب رئیس انتخاب کرد.

رئیس‌ فدراسیون فوتبال علی‌رغم انتقاد رئیس‌جمهور کشور، دوباره این مسئولیت را در اختیار خواهد داشت.

تاپیا پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: "مایلم به هر یک از اعضایی که در این دوره جدید در هدایت فوتبال آرژانتین من را همراهی می‌کنند، تبریک بگویم. برای همه آرزوی موفقیت دارم، این چیزی است که برای فوتبالمان می‌خواهیم. از اعتماد شما و تعهد شما برای بهتر کردن فوتبال بسیار سپاسگزارم."  آرژانتین پس از قهرمانی در جام جهانی قطر و دو دوره اخیر کوپا آمه‌ریکا لحظات درخشانی را با تیم بزرگسالان خود سپری می‌کند و تاپیا افتخار می‌کند که اولین بازی جام جهانی ۲۰۳۰ را در خاک این کشور برگزار خواهند کرد: "به لطف تلاش‌های بزرگ آلخاندرو دومینگز و جیانی اینفانتینو، ما می‌توانیم اولین بازی افتتاحیه جام جهانی ۲۰۳۰ را برگزار کنیم. این واقعیت که آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه برای افتتاحیه این جام جهانی انتخاب شده‌اند، نشان از شناخته شدن فوتبال آرژانتین است."  یکی از اقدامات قانونی دولت علیه فدراسیون فوتبال این بود که از افزایش تعداد تیم‌ها جلوگیری شود و با اساسنامه جدید فصل بعدی مسابقات با حضور ۳۰ تیم برگزار می‌شود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی