پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
نظرات: ۱
۰
-
فعال سیاسی اصلاح‌طلب: واکنش‌های سیاسی نباید دلیل اخراج از دانشگاه باشد

زهرا نژادبهرام، فعال اصلاح‌طلب: بازگشت اساتید اخراجی به دانشگاه‌ها باید سرعت بیشتری بگیرد.

چند ثانیه نوشت: زهرا نژادبهرام، فعال سیاسی و مدنی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که روند بازگشت اساتید و دانشجویانی که در جریان اعتراضات ۱۴۰۱، از دانشگاه اخراج شدند می‌گوید: به‌نظر باتوجه به گفته‌های رییس‌جمهور و وزیرعلوم در این مورد شاهدیم که بازگشت دانشجویان به دانشگاه‌ها در حال انجام است و برابر با آخرین خبرها این دانشجویان بدون استثنا به کلاس‌های درس خواهند رفت. برای بازگشت استادهای اخراجی همین روند در حال انجام است ولی به‌دلیل اینکه شاید مسایل اداری‌شان زمان بیشتری ببرد با روند کٌندتری نسبت به دانشجویان پیش می‌رود.  

وی افزود: امیدواری‌ها از بازگشت اساتید و دانشجویان اخراجی همچنان ادامه دارد ولی اخراج «آذین موحد»، استاد موسیقی دانشگاه تهران باعث نگرانی‌ها بیشتر شده است. با این حال چون رویکرد دولت این است که همه استادان به دانشگاه بازگردند، همچنان امیدواریم.

نژادبهرام ادامه داد: دانشگاه‌ها باید با دانشجویان همکاری لازم را داشته باشند و به‌نوعی باشد که به‌دلیل ابراز نظرات‌خاص و یا گفت‌وگوهای سیاسی-اجتماعی، هیچ دانشجوی محروم از تحصیلی نداشته باشیم. در واقع واکنش‌های سیاسی-اجتماعی دانشجویان و اساتید نباید دلیلی براخراج‌شان باشد.

این فعال اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در این مورد دانشجویان هم باید کمی صبورتر باشند تا اینکه مراحل اداری به‌اتمام برسد. آنچه دولتی‌ها می‌گویند، همه دانشجویانی که از سال ۱۴۰۱ به این‌سو به‌دلیل سیاسی اخراج شدند باید بازگردند اما نمی‌توانیم منکر این باشیم که به‌دلیل سیاسی، شاید تعدادی از دانشجویان همچنان از تحصیل باز بمانند. چون تعداد دانشجویان زیاد است و بررسی‌ها زمان‌ خواهد برد. ما انتظار دارید که بازگرداندن اساتید هم مانند دانشجویان روال سریع‌تری به خود بگیرد تا در ادامه بتوانیم از ظرفیت‌های استادهایی که به‌دلایل مختلفی اجتماعی-سیاسی بازنشسته یا لغو قرارداد شده‌اند استفاده کنیم. تنها در این صورت است که دانشجویان و علم جامعه می‌توانند رشد کنند. دانشگاه محیط علم است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب