جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴
نظرات: ۲
۰
-
آقای پزشکیان در این شرایط جنگی مراقب همسایه‌ها باش!

یک تحلیلگر اقتصادی از دولت پزشکیان خواست تا در گسترش تعاملات سیاسی - اقتصادی  با کشورهای همسایه برای برون رفت از مشکلات موجود جدیت بیشتری از خود نشان دهد.

احمد جان جان، تحلیلگر اقتصادی در گفت‌وگو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به این که تنش های منطقه ای بر روی تعاملات و روابط سیاسی - اقتصادی کشورها تاثیرگذار خواهد بود گفت: رفع بحران اقتصادی و در نتیجه‌ رفع محدودیت‌های معیشتی باید مهمترین وظیفه دولت چهاردهم تلقی شود.‌ بنابراین لازم است، پزشکیان با وجود فضای امنیتی که ماحصل شیطنت های رژیم صهیونسیتی است، تمرکز کافی برای مدیریت اقتصادی داشته باشد و تیم اقتصادی دولت، متشکل از وزارتخانه‌های تابعه و دستگاهای مرتبط با حوزه اقتصاد را مأمور به این کند که با رصد دقیق فرصت‌ها و تهدیدهای بخش اقتصاد دنبال راهکارهایی برای رفع و رجوع مشکلات باشند.‌ 

او افزود: در شرایط فعلی که نشانگر ماندگاری تحریم‌ها است، دولت پزشکیان باید جدیت بالایی در گسترش تعاملات سیاسی - اقتصادی  با کشورهای همسایه  از خود نشان بدهد تا از راه همکاری اقتصادی- تجاری با کشورهایی مانند عراق، امارات، عربستان و ... حتی‌المقدور معضلات ناشی از تحریم را کمرنگ و خنثی کند.

وی گفت: با توجه به وضعیت تهاجمی که در نظام بین‌الملل مشهود است، باز کردن گره کور پرونده هسته‌ای بیش از پیش دشوار شده است. بنابراین راهی جز مراوده با کشورهای حاشیه خلیج فارس برای برون رفت از حالت بی‌نظمی در اقتصاد نداریم.

این چهره دانشگاهی تصریح کرد: در این شرایط حساس که نظام سیاسی تصمیم به رویارویی - عنداللزوم-  با رژیم صهیونسیتی گرفته است، کمترین توقع از نیروهای فعال در داخل که هر کدام در جایگاهی مشغول هستند، این است که اختلافات و رویارویی‌هایی را که عمدتاً با انگیزه جناحی خودنمایی می کنند، کنار گذاشته و همه در کنار هم همه تلاش خود را به کار بگیرند تا این اتحاد و همنشینی، کاهش مشکلات و در نتیجه افزایش رضایتمندی عمومی را سهل و قابل دسترس کند.

وی با ابراز امیدواری به این که دولت شرایط را طوری مدیریت کند تا مساله هایی که زندگی ها را دشوار کرده است، حل شده و شاید آرامش به جامعه تزریق شود، یادآور شد: دولت جدید خوشبختانه مورد تأیید همه‌ ارکان حاکمیت است تا برای فعالیتی توأم با آرامش فضل را مناسب ببیند. در نتیجه کافی است، دولتی‌ها تمام تمرکزشان را روی فعالیت کارشناسانه اختصاص بدهند تا بتوانند, با بهره‌گیری از پتانسیل موجود تر داخل مقدمات اصلاح امور را فراهم کنند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۷
    دلار ، سکه‌، طلا و ..... پرواز کردند . اقتصاد مملکت و موتور محرکه ی آن یعنی بورس سقوط کرده . یک سری رانت خوار، مفسد اقتصادی، مختلس و دزد، محتکر و دلال ارز ، سکه، طلا، خودرو، زمین و مسکن و .... تو آتش جنگ می دمند ، چون جنگ برای آنها سود داره و برای مردم عادی غیر از بدبختی و تورم و گرانی هیچ ارمغانی نداره .
  • ب IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۷
    مقاله مفیدی بود

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب

بازرگانی