سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
نظرات: ۱۶۲
۱
-

«اُفت چهل درصدی مخاطبان صدا و سیما نشان می‌دهد که به لحاظ آماری سیاست‌های خبری این سازمان شکست خورده است.»

 رویداد۲۴ نوشت: شاید کمتر کسی فکر می‌کرد روزی برسد که یکی از مدیران ارشد سازمان صدا و سیما مجبور شود توضیح دهد که چرا این رسانه در مقابله با شبکه‌های فارسی زبان‌خارجیْ مخاطب خود را از دست داده است.

اگر سال‌ها پیش از مدیران رسانه ملی درباره تاثیرگذاری این شبکه‌ها بر روی افکار عمومی سوال می‌کردیم با یک پوزخند از کنار این سوال می‌گذشتند. اما در سال ۱۴۰۳ آش به قدری شور شده که مدیران سازمان خودشان را با آن شبکه‌ها قیاس و تلویحاً شکست‌شان را در حوزه خبررسانی می‌پذیرند. به همین دلیل و به واسطه اظهارات اخیر معاون سیاسی سازمان صدا و سیما نگاهی انداخته‌ایم به دلایل اُفت شدید مخاطب سازمان صدا و سیما.

یک. شکست در جبهه خبر

آمار علم خشک و بی‌رحمی است و برای مخاطبی که به آمار نگاه می‌کند اعداد و ارقام گویای همه چیز است. آمار آخرین نظرسنجی ایسپا به ما می‌گوید تنها ۱۲.۵ درصد مردم اخبار را از سازمان صدا و سیما دریافت می‌کنند. در حالی که در سال ۱۳۹۶، این آمار عدد ۵۱درصد را نشان می‌داد.

اُفت چهل درصدی مخاطبان صدا و سیما نشان می‌دهد که به لحاظ آماری سیاست‌های خبری این سازمان شکست خورده است. اما مدیران ارشد به جای پذیرش شکست خودشان را ملزم می‌دانند درباره ماهیت شبکه‌های خارجی فارسی‌زبان افشاگری کنند. غافل از این که اهداف و دلایل تشکیل آن شبکه‌ها مشخص است. مدیران سازمان صدا و سیما به جای توضیح واضحات بهتر است درباره این موضوع توضیح دهند که چرای علی رغم دریافت بودجه هنگفت مرجعیت خبری از داخل به خارج مرزها انتقال یافته و مردم به جای دریافت خبر از رسانه‌های رسمی تلاش می‌کنند از مبادی غیررسمی اخبار و اطلاعات را دریافت کنند.

حال ممکن است برای مخاطب این سوال پیش بیاید که چرا سازمان صدا و سیما در حوزه تولید خبر و اطلاع رسانی اُفت کرده است؟ دلیل اُفت این سازمان یک دلیل واضح دارد و آن دلیل این است که این سازمان در حوزه تهیه خبر همیشه چند قدم از شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور عقب است.

حتماً خوانندگان عزیز این مقاله خاطرشان هست در روزهای ابتدایی ورود کرونا در ایران که دوران طلایی قرنطینه و جلوگیری از گسترش بیماری به حساب می‌آمد سازمان صدا و سیما مشغول انکار ورود این ویروس به داخل کشور بود و با گرفتن مصاحبه‌های طنزآمیز از مردم می‌کوشید وجود چنین بیماری را از اساس انکار کند. یا همین الان و در اوج جنگ میان رژیم صهیونیستی و محور مقاومت این خبرنگار خانم بی‌بی‌سی است که در دل ماجرا حضور دارد و از وقایع رخ داده در فلسطین و لبنان گزارش تهیه می‌کند. در حالی که سازمان صدا و سیما یا به ساخت برنامه‌های تحلیلی اکتفا می‌کند یا همیشه چند قدم از انتشار اخبار جنگ عقب‌تر از رسانه‌های فارسی زبان خارجی است.

این مثال‌ها نشان می‌دهد سازمان صدا و سیما نیاز به یک بازنگری جدی در حوزه تهیه و تولید خبر دارد تا شاید بتواند مرجعیت خود را یک بار دیگر در حوزه خبررسانی به دست بیاورد. البته شرط این تغییرات پذیرش نیاز به تغییر توسط مدیران ارشد سازمان است که چنین اراده‌ای نزد آن‌ها دیده نمی‌شود.

دو. شکست در جبهه تحلیل

پس از خروج عزت‌الله ضرغامی از سازمان و تهی‌شدن صدا و سیما از مدیران میانه‌رو و حضور چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری در این سازمان نگاه ایدئولوژیک در صدا و سیما بسیار پررنگ شد. نگاهی که راه را فقط در حذف چهره‌های پرطرفدار می‌دید. همین نگاه بسته و محدود به شکل دیگری خودش را در حوزه خبررسانی نشان داده است. خبرها حتماً باید با تحلیلی مشخص که خوشایند نیروهای تندرو داخلی است تفسیر و به سمع و نظر مخاطب برسد. این نگاه بسته و محدود بزرگ‌ترین آسیب را به سازمان صدا و سیما زده است و باعث شده مخاطبین این سازمان محدود به تعداد اندکی از افراد جامعه باقی بماند و نتواند نماینده واقعی تمام مردم ایران باشد.

سه. شکست در جبهه سرگرمی

سازمان صدا و سیما در حوزه سرگرمی سازی هم شکست خورده است. طبق نظرسنجی ایسپا تنها ۱۱.۵درصد مردم فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیون را دنبال می‌کنند در حالی که این آمار برای پلتفرم‌های نمایش فیلم داخلی ۱۸.۷دصد است.

نکته جالب توجه این جا است که اکثر برنامه‌های این پلتفرم‌ها را هنرمندانی تولید می‌کنند که از سازمان صدا و سیما رانده شده‌اند. اکثر این هنرمندان مانند مرضیه برومند، عادل فردوسی‌پور، مهران مدیری، احسان علیخانی، کمال تبریزی و...  در سال‌های گذشته با این سازمان همکاری کرده بودند.

هم چنان یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های سازمان صدا و سیما، آی‌فیلم است که سریال‌های قدیمی را پخش می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که مردم هنوز آثار هنرمندان طردشده توسط سازمان را دوست داردند و نگاه می‌کنند و اگر مدیران این سازمان نگاه بسته‌ای نداشتند می‌توانستند درصد زیادی از مخاطبین خود را حفظ کنند.

چهار. شکست در جبهه کارآمدی

دلیل دیگری که سازمان صدا و سیما را تبدیل به یک سازمان ناکارآمد کرده است فربگی و عدم چابکی این سازمان است. طبق آمار رسمی سازمان صدا و سیما نزدیک به ۴۸هزار نیرو دارد. این در حالی است که شبکه‌ای مانند فاکس نیوز ۱۳۰۰، سی‌ان‌ان ۴۰۰۰، سی‌سی تی‌وی ۱۰هزار، ان اچ کی ژاپن ۱۰هزار، و بی بی سی ۲۰هزار نیرو دارند. این حجم از نیروی انسانی و بودجه‌ای که صرف سازمان صدا و سیما می‌شود هیچ گاه نتوانسته این سازمان را تبدیل به رسانه‌ای چابک کند که در تهیه فوری خبر و اطلاع‌رسانی دست بالا را داشته باشد. در عوض باعث شده این سازمان تبدیل به سازمانی بوروکراتیک و به شدت بزرگ شود که حتی توانایی اطلاع‌رسانی به موقع را ندارد. به نظر می‌رسد علاوه بر نیاز در بازنگری در حوزه خبررسانی این سازمان در ساختار بروکراتیک خود هم نیاز به اصلاحات اساسی دارد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 86
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • 110 IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    ما تلویزیون می‌دیدیم الان هم همینطور اینقدر احمقانه حمله به تلویزیون نکنید
  • حسن IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    بزرگوار...شما خودتان اذیت نکنید... صدا و سیما که مخاطب ندارد،چرا درباره اش،مطلب منتشر میکند...
    • ناشناس IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
      😂😂😂
  • ایرانی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    نود ۹۰ در صد برنامه های صدا سیمای ایران نفرت انگیز ، حال بهم زن ، عصبی کننده ، افسرده کننده ،ناراحت کننده ووو است / ما سالهاست تلویزیون نداریم خوش بختانه ،بابا جمع کنید تعطیل کنید ( بودجه چندین میلیاردی آنرا بگذارید روی یارانه ماهانه مردم فقیر تا متوسط عزیز و مظلوم )
  • غلامرضا IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    این ها تغییرات است و تغییرات صورت را عوض می کند نه زیر بنا و اساس را .لذا یک راه باقی است و آن مغز است جایگزینی مغز جدید و متخصص . کارآمد و کاردان .
  • غلامرضا IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    باید سیستم متلاشی و با تعویض مغز متفکر آن و کارکنان مسموم مثل شهبازی . خسروی و... و دور کردن سایه آفتاب را به روی جامعه باز کنند .
  • حسین IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    صدا وسیما بودجه کلانی دا رد وبر عکس مخاطب کم هر کاری هم می‌کنند به بن بست می‌رسند ومردم با در داشتن موبایل دیگر توجه ای به صدا وسیما ندارند به نظرم تعطیل بشه خیلی بهتره دیگه اعصاب مردم هم خرد نمیشه
  • ایرانی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    این رسانه ملی نیست تنها سخنگو یک جناح خاصه.این همه نیرو وپرسنل وبودجه هنگفت کارشون تنها برای ۱۰درصد جمعیت کشوره. کاش میشد یک بازنگری انجام میشد وواقعا رسانه ملی میشد.
  • علی IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    شخصی که بیمار است ،اگر مشکل سلامتی خود را قبول کند ،برای درمان اقدام می‌کند ولی هنگامی که احساس سلامتی دارد ،نیازی به درمان نمی بیند.مدیران صدا و سیما ،بودجه که به قدر کافی دارند ،نیازی هم به رعایت نظر مردم ندارند.فکر نمیکنم که خانواده خود کارکنان صدا و سیما هم حاضر باشند که از رسانه های داخلی استفاده کنند.
  • حسن IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    ای بابا!! حتی با شروع بکار مجدد منوتو بعنوان بلندگوی اپوزسیون داخلی و لیبرالها باز این جماعت دست از سر صدا سیما برنمیدارن!! چون که قدر زر زر گر شناسد قدر سیمارا مخالف!!
  • محسن IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    عامل جدید در اتفاق شکست کنونی اسرائیل خبرگزاریها و خبرنگاران بسیار موفق بودند. تنها عامل رسوایی اسرائیل در جنگ اخیر و هم دردی جهانیان ثمره اخبار قدرتمند بود
  • ابی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    صدا سیما زمانی شکست خورد که به تمام اقوام اصیل ایرانی از ترک و لر و کرد بگیر تا رشتی...تو تلوزیون توهین کرد که دشمن همچین توهینی نکرده بود اینا همون بچه های کوروش نژاد پرست هستن
  • حسن IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    اصلاهیچ برنامه خوب وبدردبخوری نداره تلویزیون ایران چه هزینه هایی که به جیب یه عده ای میره که سودش میبرن حتی من اخبارهم نگاه نمیکنم همش ازجنگ ولبنان میگن حال آدم بهم میزنن یاتکراری کلابرنامه هاش
  • آشنا IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    نیاز به‌نظر سنجی نیست . وقتی مدیر تلویزیون ترکیه میگه ما بزودی بخش فارسی تلویزیون ترکیه را راه میندازیم ایرانیها اذیت خواهند شد . ازاون طرف شبکه من و توهم قراره مجدد راه اندازی بشه . اینها چیزی نیست جز بی کفایتی صدا و سیما که دشمنان ایران به عنوان نقطه ضعف و پاشنه آشیل جمهوری اسلامی شناسایی و در نبودیک رسانه ملی باکفایت, امنیت روانی و انسجام اجتماعی ایران را از این طریق هدف گرفته اند .
  • آشنا IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    نیاز به‌نظر سنجی نیست . وقتی مدیر تلویزیون ترکیه میگه ما بزودی بخش فارسی تلویزیون ترکیه را راه میندازیم ایرانیها اذیت خواهند شد . ازاون طرف شبکه من و توهم قراره مجدد راه اندازی بشه . اینها چیزی نیست جز بی کفایتی صدا و سیما که دشمنان ایران به عنوان نقطه ضعف و پاشنه آشیل جمهوری اسلامی شناسایی و در نبودیک رسانه ملی باکفایت, امنیت روانی و انسجام اجتماعی ایران را از این طریق هدف گرفته اند .
  • آشنا IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    نیاز به‌نظر سنجی نیست . وقتی مدیر تلویزیون ترکیه میگه ما بزودی بخش فارسی تلویزیون ترکیه را راه میندازیم ایرانیها اذیت خواهند شد . ازاون طرف شبکه من و توهم قراره مجدد راه اندازی بشه . اینها چیزی نیست جز بی کفایتی صدا و سیما که دشمنان ایران به عنوان نقطه ضعف و پاشنه آشیل جمهوری اسلامی شناسایی و در نبودیک رسانه ملی باکفایت, امنیت روانی و انسجام اجتماعی ایران را از این طریق هدف گرفته اند .
  • امیرحسین IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    نشاط شادی در سیما ایران نیست.واقعیت که باید گفته شود.نمیشود.فکر کنم بیشترین بوجه مال صدا وسیما باشد.ولی کمترین خدمت را به مردمی که مستحق بهترین هستن نمی‌شود.رسانه بالاترین سطح آگهی یک جامعه است.
  • وحید IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    مدیریت ضعیف ونا کارآمد و سانسورها واخبارهای یک طرفه عامل شکستهای پی در پی تلویزیون است.
    • جابر IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
      خدا رو شکر مردم روانی کردن با این برنامه ها فقط خدا به داد ایران و ایرانی برسد آینده تاریک وخطرناکی درپیش دارد
  • Faridon.gh4848 IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    تحلیلی درست احسنت حین واقعیت بود متاسفانه مگر مسولین صدا وسیما واقعیت قبول میکنن یانه ؟ صداوسیما خود قدرت‌یکه‌وتنها ونهادی که از دولت ونهادهای مردمی حساب نمی برد‌ پول کشور می بلعد وخود تولید سرمایه‌ هم یه جیب میزند حتی اجازه به کانال های تاسیس مستقل داخل کشور هم نمی دهد مث بعضی از کشورهای همسایه و..
  • علی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    بیخودی جوسازی و سیاه نمایی نکنید بیسوادهای حسود منافق وطن فروش غرب زده تلویزیون هرچی باشه بهتر از ماهواره و سینما و فضای مجازی و نمایش خانگی هستش ک همش بدآموزی داره این نظرسنجی های مسخره هم قابل اعتماد نیستن
    • حسینی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
      حتما با جبلی نسبتی داری.
  • Kami IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    اتفاقا صدا و سیما روز به روز داره بهتر عمل می کنه و سلبریتی های پر مدعا را اخراج کرده
  • محمد IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    وقتی مدیران نالایق لایق وتشنه قدرت وثروت وسیاست زده جمع شدن انتظاری بیش از این نیست
  • میورا IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    فقط ی مقاله چرت نوشتید مسخره ها.الان برید ببنید عشق کهکشانی چقدر مخاطب داره بعد تحلیل الکی کنین.
  • اصلان IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    من از خودم می‌گویم سالیان درازی است که بدلیل خبر رسانی ناقص و در بعضی مواقع پیروی از سیاست یکدست وجلب رضایت نتوانسبه است نتونسته است نظر اکثر جامعه جلب نماید همه میدانند طبق دستور بودجه هنگفتی از در آمد مملکت را دریافت و خروجی هیچ
  • پ‌س IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    جمع‌بشه
  • سید IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    موفقیت در چهار جبهه برای بی بی سی عنتر اشغال و .... و دوستان داخلی آنها والله
  • ناشناس IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    یک نفر باباندوپارتی شده ریس صداوسیما
  • ایرانی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    وقتی تلویزیون ایران اخبار اتباع افاغنه ها را پخش می‌کند توقع دارند ما ایرانیان بنشينيم نگاه کنیم خدا لعنت کند کسانی را که ایده پخش این اخبار مزخرف را دادند خواسته مردم ایران اخراج همه افاغنه ها از ایران است مجاز وغیره مجاز هم ندارد بعد صدا و سیما با این کار دهن کجی می‌کند به خواسته مردم..مطالب ملی
  • حسن زاده IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    من سالهاست که صدا وسیمای پایداری وکیهانی وجلیلی روحذف کردم وازگوشی اخبارپیگیری میکنم
  • مجتبی IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    همه شبکه ها همش در مورد اعراب و اجداد اعراب میگن و هرچه ادم فوق مذهبی هست تو تلوزیون هستند و همه خبرها رو تکذیب میکنن
  • حسین IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    مگر فرقی می کند.برای گردانندگان سیما . نون که داره.اگر برای مردم جازبه نداره
  • مخاطب IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    آی فیلمم ما قبلا نگاه میکردیم الان همون فیلمارو مثل خانه به دوش و بزنگاه و... رو خودمون دانلود میکنیم با فلش میبینیم دیگه پیام بازرگانیم نداره
  • علیرضا جهانپور IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    سلام.هر کانالی که میزنی فقط اعصاب خردکن است، اینقدر با روح و روان ملت بازی نکنید،انشاالله خداوند کمی فهم و شعور برایشان اعطا نماید
  • هادی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    هر جا که رقابت و پاسخگویی در کار نباشه، شکست حتمیه! خودروسازان داخلی نمونه روشنی از این دست هستند...
  • درصد IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    حتی بچه های زیر دو سال هم فهمیدن که صدا سیما با شعور مردم بازی میکند
  • سلام IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    جاییکه حقوق کارمنداش خیلی کمه کارمند برای تامین خانواده اش دل به کار نمیده وبیرون دنبال جبران کمبود خانواده اش هست و.....
  • حمید IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    حقیقتا ما خیلی از تلویزیون استفاده میکنیم البته از فیلمهای اینترنتی و سینمایی آنلاین ،😄😅😆😆😆
  • بتوچه IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    جمعش کنید بابا صداوسیمتونو
  • باهر IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    درود بر صدا و سیمان افراد خالص ساز و خودی پرور. خودگویید و خود خندید عجب مردان هنرمندید!!!
  • حسام IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    تنها کاری که انجام میده تبلیغ شرکت های مشکوک و پرونده دار مثل سرای ایرانیه 17000شاکی در قم داره این یعنی حمایت از کلاهبرداری و دزدی از مردم توسط صدا و سیمایی که با پول مردم کار میکنه
  • محمد IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    باسلام ایرانیان صدا وسیما ن آرند واین صدا وسیما فقط متعلق به لبنان وفلسطین است والبته افغانی های اشغالگر که خود رامالکان بگیران می‌بینند صدا وسیما توی این وضعیت اسف بار اقتصادی مردم زیر تمام برنامه هاش فقط ازمردم ایران برای کمک به غزه لبنان اسم می‌آورند وگرنه این صدا وسیما ایرانی نیست
  • رومینا IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    چقدرنسبت به صداوسیمای کشورتان بغض دارید که بااین کارمیخواهید مردم دروغهای تلویزیون‌های ماهوار های صهیونیستی راببینید خوشبختانه ما وهمه بستگان ودوستانمان حتما درطول شبانه روز چندساعت تلویزیون خصوصا اخباررامیبینیم
  • عزيزمحمد ملکی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    ماغیرازاخبار وگزارش های غزه و لبنان هیچی ازتلویزیون نمی بینیم اونم کسانی بیچاره مثل من که ماهواره‌ ندارم فوتبال ها را نگاه میکنم کسی شبکه‌های تلویزیونی رانگاه کندفکر می‌کند درکشورلبنان است واقعا شورش درآورده اند.
  • محسن IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    اتفاقا این آمار نشان دهنده مقبولیت۷۰درصدی صداوسیماست‌
  • مخخ IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    صدا سیما فقط ی طرفه ست
  • سعادتی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    بهترین کانال با اخبار موثق ایران اینترنشنال است.صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مقابل اش پشه هم نیست
  • مقصود IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    با خواندن پیامها متوجه میشوی ۹۰ درصد مردم اخبار را از صدا وسیما دنبال میکنند خخخ
  • ایرانی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    صدا وسیا رو تعطیل کنید هزینه تراشی بیخود نشه بیت المال رو وهزینه صداوسیما رو خرج مناطق فقیر نشین ودورافتاده کنید
  • ایران دوست IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    تلویزیون ایران با ۲۲ کانال یکطرفه به شستشوی مغزی مخاطبانش میپردازد و خستگی مفرط و نفرت از فرار بینندگانش مشهود است .دقیقا آمار بینندگان را دارند
  • ناشناس IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    گمشید بابا هنوزم تلوزیون صبح تا شب روشن است اخبار و شبکه چهار همیشه می بینیم
  • ناشناس IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    من و تو دوباره داره راه اندازی می شه نفوذی های داخلی چند هفته است تلوزیون رو می کوبند که مردم من و تو ببینند نفوذ را جدی بگیرید مردم پشت سر آقای خامنه ای حرکت کنید
  • حسین IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    ببخشید پس از گذراندن این همه فشار و استرس روزانه دیگر کسی توان دیدن برنامه ای مانند به افق غزه را ندارد. آن قدر که مسئولین ایرانی، فلسطین را در بوق و کورنا کرده اند خود حماس به فکر آنها نیست. تنها برنامه قابل تحمل صدا و سیما برخی از فوتبال هایش می باشد. البته اگر به حسین شریعتعمداری و رفقایش بر نمی خورد و فردا به شما و نظرات مخاطبانتان اعتراض نمی کنند.
  • امیر IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    اگه صدا و سیما بیننده نداره شماها چرا دارین خودتونو پاره میکنید تا به همه بفهمونید صدا و سیما بیننده نداره ؟؟؟
  • حیدر IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    تلویزیون ما عملا یک وسیله دکور تو خونه هست که بعضی وقتا شک دارم یک وسیله برقی و رسانه ای هست .خدا راشاهدمیگیرم شاید هفته ای ۹۰دقیقه اونهم فوتبال روشن کنیم.رسانه ای که شیکه یک غزه،شبکه۲ لبنان،شبکه ۳سوریه،شبکه ۴فلسطین،شبکه خبر اسرائیل پلید وقاتل، کودک کش باشه آیا واقعا دیدن داره/
  • شاهد IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    بنویسید صدا و سیما و بخوانید صدا و سیمان ...🥴 فقط برنامه های مخ تعطیلی ... 😬
  • فرید IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    اینقدر شعور داشته باشیم جبهه ی خودی را نکوبیم یا نشانه نگیریم صدا وسیما از کی غیر خودی هست یا غیر خودی شده اندکی شرم کنیم که حتی بلد نیستیم مثل دشمتان فقط نقاط قوت را بگوییم و نقاط ضعف را ماست مالی کنیم شعور داشته باشیم دستاوردهایمان را گم نکنیم
  • صفتر IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    اونها فقط پول بوجه میخورن بس یه سریال تکراری میلیون ها بار پخش میکنن به ریش ملت ساده لوح میخندن
  • علی DE ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    نزدیک به هزار نفر از معترضین به نمرات آزمون کبفیت بخشی در برنامه دعوت از وزیر، پیامک دادن ولی مجری سوالای از پیش تعیین شده پرسید و اصلا به مطالبات مردم توجهی نداشت.صدا وسیما باید صدای مردم باشه
  • علی IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    هر پروژه ای که میلی شد وبدون درنظرگرفتن منافع ملی بدنبال انتقام از انتخاب مخاطبان باشد مساوی میشه با مرگ تدریجی همانند صدا وسیمای میلی
  • بی نام IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    صداوسیما همش شده فلسطین ولبنان وسوریه ویمن .تکرارسریالهای قرن بوق .ویه مشت برنامه های بی محتوا
  • میم IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    مدیران نالایق را تعویض کنید.
  • حسین IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    من وخانواده همیشه در کنار تلویزیون با اطمینان هستیم

نظرسنجی

فیلم و سریال‌‌ها را از چه طریقی دنبال می‌کنید؟

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب