یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
نظرات: ۰
۰
-
تغییرات مهم در ایران خودرو در پیش است؛ اخراجی جدید کیست؟

به‌زودی مدیرعامل ایران‌خودرو و سپس سایپا برکنار می‌شوند؟

تابناک نوشت: خبرهای رسیده از منابع آگاه نشان می‌دهد که به‌زودی مدیرعامل ایران‌خودرو از سکان‌داری بزرگ‌ترین خودروسازی دولتی ایران برکنار می‌شود. این جابه‌جایی در مدیریت ایران‌خودرو، به دنبال تغییرات مدیریتی در ایدور و ریاست «فرشاد مقیمی» در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده و به نظر می‌رسد پس از برکناری عظیمی از مدیرعاملی ایران‌خودرو، نوبت به مدیرعامل سایپا خواهد رسید و توسلی مهر نیز دومین مدیرعامل خودروساز دولتی است که معزول می شود.

علیمردان عظیمی، اسفندماه ۱۴۰۱ جانشین مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران‌خودرو شد و حالا با عملکرد نامناسبی که داشته است، باید ریاست ایران‌خودرو را به مدیرعامل جدید تقدیم کند، هرچند ماه‌هاست که زمزمه برکناری عظیمی به گوش می‌رسد؛ اما در پی تغییر دولت، این اتفاق رقم نخورد. 

«علیمردان عظیمی» مدیرعامل ایران‌خودرو که از او به‌عنوان یکی از ضعیف‌ترین مدیران ایران‌خودرو طی چند دهه اخیر یاد می‌شود، در مدت بیش از یک سال و نیم حضور در ایران‌خودرو، این شرکت را با عملکرد نامناسبی در حوزه‌های میزان تولید و کیفیت محصولات مواجه ساخت. همین عمملکرد نه‌ تنها باعث نشد که نیاز بازار خودرو تأمین نشود، بلکه خودروهای تولیدی هم با افت کیفیت محسوسی مواجه گردید تا جایی که به دلیل آسیب‌های مالی و جانی بسیار به مردم پلیس، استاندارد و سازمان تعزیرات در این برهه هشدارهای بسیاری برای این خودروساز صادر کرد. هرچند در قبال این موضوعات، عظیمی مدیرعامل ایران‌خودرو در اظهارنظری جنجالی گفته بود اگر پژو پارس تا امروز آدم کشته بگذارید ۶ ماه دیگر هم بکشد. صحبت‌های جنجالی که موجی از خشم و انتقاد را در افکار عمومی رقم زد.

انباشت زیان چند ده‌هزار میلیاردی در صورت‌های مالی ایران‌خودرو در دوران ریاست عظیمی تا جایی پیشروی کرد که ایران‌خودرو چند ماه قبل در آستانه اخراج از بازار سرمایه قرار گرفت؛ اما به لطف فشارهای بالادستی به سازمان بورس، فرصت یک‌ساله برای خروج این خودروساز از محدوده اخراج تمدید شد تا عظیمی فعلاً نفس راحتی بکشد، هرچند روند تولید در ایران‌خودرو بر اساس آخرین آمار کدال، کاهشی است و به نظر می‌رسد همچنان شاهد تداوم خلق زیان در صورت‌های مالی این خودروساز باشیم و از این بابت، سهام‌داران ایران‌خودرو با نگرانی نظاره‌گر حال‌وروز این شرکت هستند.

مدیرعامل جدید ایران‌خودرو به‌زودی معرفی می‌شود

همان‌طور که اشاره شد با ریاست «فرشاد مقیمی» در ایدرو و نگاه ویژه «محمد اتابک« وزیر صمت در جهت تغییر وضعیت صنعت خودروسازی کشور، تغییرات مدیریتی در دو خودروساز دولتی آغاز شده است و در گام نخست، عظیمی مدیرعامل پرحاشیه ایران‌خودرو برکنار می‌شود. گفته می‌شود که سه گزینه برای جانشینی عظیمی در ایران‌خودرو مطرح شده است و طی روزهای آتی، یکی از این سه نفر به‌عنوان مدیرعامل جدید ایران‌خودرو معرفی می‌شود. 

این در حالی است که جواد توسلی مهر، مدیرعامل سایپا نیز که از حمایت ویژه «غلامحسین اسماعیلی» رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور دولت قبل و «محسن منصوری» معاون اجرایی در دولت رئیسی برخوردار بود، دومین نفری است که پس از عظیمی برکنار می‌شود.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب