پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
نظرات: ۰
۰
-
احتمال میزبانی تیم‌های ایرانی در آسیا از دست رفت

طبق ادعای یک روزنامه عربستانی؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی احتمال انتقال بازی‌های تیم‌های ایرانی از جمله تیم ملی به کشور ثالث است.

تسنیم نوشت: منابع آگاه به روزنامه «الشرق الاوسط» خبر داده‌اند که با توجه به اتفاقات اخیر منطقه و تنش‌ها بین ایران و اسرائیل، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) پرونده‌ای اضطراری را برای پیگیری وضعیت فعلی مسابقاتی که قرار است در دوره آتی در کشور ایران برگزار شود، باز کرده است. طبق گزارش این روزنامه عربستانی؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت پیگیر این موضوع است تا سرنوشت بازی‌های آسیایی چه مربوط به تیم ملی فوتبال و چه مربوط به تیم‌های باشگاهی ایران در مسابقات مختلف قهرمانی آسیا مشخص شود. انتظار می‌رود ‌AFC در چند روز آینده بیانیه‌ای رسمی درباره این موضوع صادر کند تا وضعیت فعلی و موضع نهایی درباره برگزاری مسابقات در ایران مشخص شود.

در همین راستا؛ باشگاه النصر عربستان منتظر موضع کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص سرنوشت دیدار خود با استقلال تهران است که در چارچوب هفته سوم مرحله لیگی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا - نخبگان در ایران برگزار شود. سومین بازی النصر در این رقابت‌ها قرار است اول آبان ماه برابر استقلال در تهران پایتخت ایران برگزار شود. النصر همچنین باید در تاریخ 29 بهمن در تهران به مصاف پرسپولیس دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا - نخبگان برود.

به نظر می رسد در صورتی که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به عنوان مسئول برگزاری مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2026 تصمیم به تغییر مکان بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران بگیرد، دیدار ایران و قطر در دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 که قرار است در تاریخ 24 مهر در تهران برگزار شود، در خطر انتقال به کشوری دیگر قرار بگیرد.

با توجه به نگرانی‌های امنیتی به دلیل تنش‌های نظامی بین ایران و اسرائیل، کمیته اضطرار کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال بررسی احتمال برگزاری بازی‌ها در ایران یا انتقال آن به زمینی بی‌طرف است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که تیم هندی موهون باگان برای بازی مقابل تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا - 2 به دلیل نگرانی‌های امنیتی در منطقه به ایران سفر نخواهد کرد. نماینده هند قرار بود روز گذشته (چهارشنبه) در گروه A در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز به مصاف تراکتور ایران برود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در سایت رسمی خود اعلام کرد که موضوع به کمیته‌های مربوطه کنفدراسیون فوتبال آسیا ارجاع خواهد شد و خبر تکمیلی در این زمینه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب