چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
نظرات: ۰
۰
-
یک آنکولوژیست برای سرطان نگرفتن چه میان وعده‌ای می‌خورد؟

رژیم غذایی مدیترانه‌ای یک راه عالی برای دریافت طیف گسترده‌ای از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که برای پیشگیری از سرطان مفید است.

به گزارش اطلاعات آنلاین، معمولا تا صحبت از میان وعده می‌شود، فورا چیپس و پفک و کلوچه و به اصطلاح هله هوله به ذهن می‌آید. اما یک متخصص سرطان نیز مانند بقیه مردم برای سرطان نگرفتن همین چیزها را می‌خورد؟ دکتر «تان» آنکولوژیست و هماتولوژیست در شهر «هاپ» در نیوپورت بیچ کالیفرنیا است.

وقتی صحبت از نحوه استفاده از رژیم غذایی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود، او توصیه می‌کند که بر روی خوردن سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، دانه‌ها و آجیل تمرکز کنید و در عین حال غذاهای فوق فرآوری شده، گوشت قرمز و الکل را به حداقل برسانید. این شیوه غذا خوردن با رژیم غذایی مدیترانه‌ای مطابقت دارد، برنامه غذایی که بارها نشان داده شده است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

 رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر خوردن تمام غذاهایی که دکتر« تان» ذکر کرد و همچنین ماهی و روغن زیتون که هر دو منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای قلب و مغز هستند، تاکید دارد.

دلیل اینکه این روش غذا خوردن برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید است این است که آنتی اکسیدان بالایی دارد که به پیشگیری و کاهش التهاب مزمن بالا کمک می‌کند که می‌تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله سرطان شود. او می‌گوید معمولاً میان وعده‌های او ترکیبی از آجیل و میوه است.

وی افزود: در طول هفته کاری میان وعده‌های من می‌تواند شامل آجیل مخلوط، یک سیب با کره بادام‌زمینی یا انواع توت‌ها باشد که با ماست یونانی ساده مخلوط شده‌اند. به این ترتیب من برای خوردن غذاهای ناسالم وسوسه نمی‌شوم.

دستیابی به میوه، آجیل و ماست یونانی برای میان وعده می‌تواند به آسانی دستیابی به چیپس یا کلوچه باشد. نکته کلیدی این است که آنها را به راحتی در دسترس داشته باشید.

دکتر تان می‌گوید آجیل و میوه‌ هر دو مواد غذایی عالی برای پیشگیری از سرطان هستند. او می‌گوید: مصرف آجیل با کاهش خطر سرطان روده بزرگ و سرطان ریه و پانکراس مرتبط است.

دکتر« تان» توضیح می‌دهد که توت‌ها و سایر میوه‌ها حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که می‌توانند از بدن در برابر آسیب سلولی که می‌تواند منجر به سرطان شود، محافظت کند.

این ضرب المثل قدیمی را می‌دانید که "خوردن یک سیب در روز شما را از دکتر دور نگه می دارد"

دکتر تان می‌گوید: «سیب حاوی آنتی اکسیدان‌ها و همچنین فیبر رژیمی است که به کاهش خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، روده بزرگ و مری کمک می‌کند.

دکتر« تان» می‌گوید: به عنوان یک متخصص سرطان، به بیمارانم می‌گویم که شواهد نشان می‌دهد رژیم غذایی و ورزش یکی از بهترین راه ها برای کاهش خطر سرطان یا مدیریت درمان سرطان است.من به هر کسی که می‌خواهد خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد پیشنهاد می‌کنم تا حد امکان برای تهیه غذاهای سالم، کاهش یا حذف الکل و عدم مصرف غذاهای بسیار فرآوری شده وقت بگذارد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب