دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
نظرات: ۰
۰
-
احمد خرم: تندروها از پزشکیان کینه دارند/ فضای جنگی، احیای برجام را دشوار می‌کند

وزیر کابینه اصلاحات گفت: لازم است رییس جمهوری به مردم توضیح بدهد که چرا برخی از کارهایی که باید انجام بگیرد، صورت نمی‌پذیرد تا مردمی که رای داده اند، نسبت به دولت بی اعتماد نشوند.

احمد خرم، وزیر راه دولت اصلاحات در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به روزهای ابتدایی فعالیت دولت چهاردهم اظهار داشت: مردم ایران در سال‌های گذشته مشقت زیادی را تجربه کرده اند و به همین دلیل همتی مضاف در همه ارکان نظام لازم است تا با بررسی دقیق شرایط و علل مشکلات به راهی مناسب برای عبور از این فضای مبهم برسیم. البته ناگفته پیداست، دولت که مسئولیت اجرایی امور را عهده دار است، رسالتی مهم دارد که باید با اتخاذ تصمیم‌هایی کارشناسی و درایت در اجرای برنامه‌های تعیین شده شرایط را برای کاهش دغدغه‌های عمومی فراهم کند.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: همه می‌دانیم، دولت به دلیل مسئولیت مهمی که دارد، نیازمند همراهی و همکاری ارکان دیگر حاکمیت است که خوشبختانه تا امروز مجلس، قوه قضاییه و ... بنا را بر تعامل با پزشکیان و دولتش گذاشته اند که این حتما می‌تواند به نتیجه رسیدن برنامه‌های نوشته شده را تسهیل می‌کند تا در نهایت نفع این همکاری کشور و مردم را در شرایط مطلوبتری قرار بدهد.

او افزود: با این حال متاسفانه تندروها که اصرار به تندوری دارند و به این هم کاری ندارند که رفتارشان چقدر می‌تواند مخل آسایش شود، از همین روزهای اول شروع به کار دولت، سیاه نمایی می‌کنند و به اشکال مختلف درصدد تخریب دولتی‌ها بر می‌آیند. در واقع آن‌ها از اینکه کل لیست کابینه از مجلس رای اعتماد گرفت، همچنان عصبانی هستند.

وی شیوه مواجهه با این گروه را به این شکل توضیح داد: در قدم اول باید شرایطی باشد تا رسانه‌های رسمی این افراد را پوشش ندهند اگرچه متاسفانه شاهدیم، رسانه‌ ملی هم به این دسته تریبون‌های دائمی می‌دهد که این جای تاسف دارد.

استاندار اسبق استان‌های هرمزگان، همدان و خوزستان تصریح کرد: آقای پزشکیان در روزهای پیش از انتخابات بدون اینکه وعده بدهد، قویا اعلام کرد، با فیلترینگ و کلا هر چیزی که برای مردم مشکل ساز باشد، مقابله می‌کنم و تا امروز هم برخی از تصمیم‌های اجرایی شده نشان می‌دهد، روی کار آمدن دولت چهاردهم منجر به تغییرهایی شده است که البته باید گفت، کافی نیستند.

خرم در عین حال تاکید کرد: همه می‌دانیم، پزشکیان مانع‌هایی جدی پیش روی خود دارد؛ بنابراین لازم است، رییس جمهوری به مردم توضیح بدهد که چرا برخی از کارهایی که باید انجام بگیرد، صورت نمی‌پذیرد تا مردمی که رای داده اند، نسبت به دولت بی اعتماد نشوند.

وی توضیح می‌دهد: یکی از موضوع‌های مساله ساز این است که در شروع به کار دولت چهاردهم نظام بین الملل فضایی جنگی دارد که این می‌تواند مانع ساز حرکت درست دولت شود. دولت پزشکیان آماده از سر گیری مذاکرات هسته‌ای می‌شد که حملات اسرائیل به لبنان قطعا کار را برای برقراری مذاکره دشوار می‌کند. به همین دلیل باید منتظر بمانیم تا ببینیم، تحولات بین المللی چه شرایطی را حاکم می‌کند و دولت چطور می‌تواند، دیدارها در راستای بازگشت برجام را مدیریت کند؟

خرم در پایان یادآور شد: با اینکه شرایط سخت است و مانع‌های عدیده‌ای پیش روی اهداف تعیین شده هستند، بازهم به نظر می‌توانیم، به بهبودی وضعیت امیدوار باشیم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب