یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۶
نظرات: ۰
۰
-
مقاومت از پا نمی‌افتد

کشور و ملت ما تا به حال نیز از تندروی‌ها و افراط‌گرایی‌های آنان کم آسیب ندیده‌ایم در حالی که در این شرایط سخت و دشوار منطقه بیش از هر چیز به اتحاد و همبستگی و پرهیز از اقدامات نسنجیده و هیجانی نیاز دارد.

فتح الله جوادی: رهبر مقاومت لبنان سیدحسن نصرالله که بیش از سی‌سال علم مقابله با یکی از جنایتکارترین رژیم‌های دنیا را در لبنان برفراز نگه‌داشته بود سرانجام به آنچه آرزویش را داشت رسید و به یاران شهیدش پیوست اما نهضت مبارزه با ظلم و جنایت با شهادت او به پایان نخواهد رسید بلکه با خون تازه او و یارانش زنده‌تر خواهد شد.

او در طول دوران عمر با برکت 64 ساله‌اش، از همان دوران نوجوانی وارد صحنه مبارزه شد. در سال 82 همراه با شهید سیدعباس موسوی در تأسیس حزب‌الله مشارکت داشت و عضو شورای مرکزی آن بود و پس از ده سال وقتی شهید موسوی توسط رژیم اشغالگر به شهادت رسید. به دبیر کلی حزب‌الله رسید و 32 سال نهضت مقاومت لبنان را هدایت کرد و همیشه خاری در چشم صهیونیست‌ها بود. در جریان جنگ نابرابر یکساله اخیر هم لحظه‌ای از حمایت از مظلومان غزه دست برنداشت و در هدایت حزب‌الله نقشی اساسی داشت تا در برابر تجاوزات اسرائیل سد محکمی برپا دارد.

گروه  و حزبی که از جمله مهمترین عوامل حفظ ثبات و استقلال سرزمینی لبنان بود چرا که به تعبیر رهبری مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه‌های خود قرار می‌دادند و این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت و اسرائیل سال‌ها بود که درصدد ترور دبیر کل آن بود و بارها برای از میان برداشتن این شخصیت برجسته اقدام کرده بود تا اینکه سرانجام پس از بمباران‌های وحشیانه جنوب کشور و نیز جنوب بیروت که به شهادت ده‌ها بی‌گناه انجامید او را به شهادت رساند اما این حجم از جنایات و بی‌پروایی در آدمکشی و بمباران و ترور توسط رژیم سفاک صهیونیستی قبل از آنکه نشانه پیروزی او باشد نشانه شدت عصبیت و خشم او در عدم دستیابی به اهدافی است که در سر می‌پرورانده است.

پس از گذشت حدود یک سال از هفتم اکتبر و آغاز جنگ حماس و رژیم صهیونیستی سیاهه‌ای از کشتار کودکان و زنان روی دست او ماند. ده‌ها هزار خانه مسکونی ویران شد و 2میلیون نفر از ساکنان این باریکه کوچک آواره شدند اما هنوز مقاومت فلسطین زنده است و آبرویی برای رژیم کودک‌ کش اسرائیل باقی نمانده است.

تا حدی که حتی بسیاری از نمایندگان دولت‌های جهان که اکثر آنها به نوعی از ابر قدرت‌ها حساب می‌برند و چاره‌ای جز محافظه کاری در سیاست‌ورزی بین‌المللی ندارند بهنگام سخنرانی نخست وزیر جلاد اسرائیل در سازمان ملل به نشانه اعتراض سالن را ترک و او را با صندلی‌های اکثراً خالی تنها گذاشتند تا به اراجیف خود در یک سالن تقریباً خالی ادامه دهد.

حال حتی محافظه کارترین و وابسته‌ترین رژیم‌های دنیا نیز از توجیه آنچه که در غزه و لبنان می‌گذرد شرم دارند و با ماهیت پلید رژیمی آشنا شده‌اند که برای بقای خود از دست یازیدن به هیچ جنایتی ابا ندارد. یاد این شهید عزیز را گرامی می‌داریم و برای پیروزی نهضت مقاومت دعا می‌کنیم اما در همین مجال سخنی نیز با آنانی داریم که در داخل کشور قصد سوء استفاده از حوادث لبنان را داشته و متأسفانه با نیاتی نه چندان خیر در صدد ایجاد تفرقه هستند و با سوء استفاده از این حوادث و بویژه شهادت این عزیز دولت نوپای وفاق ملی را متهم به سازشکاری و بی عملی در این ماجرا می‌کنند و خدا نکند قصدشان انتقام‌گیری از شکست در انتخابات اخیر ریاست جمهوری باشد.

گویی جنایات رژیم اسرائیل تازگی دارد و مثلاً در دولت مرحوم شهید رئیسی مرتکب هیچ جنایتی نشده و شمشیر از نیام نکشیده بودند و از جنایت و کشتار واهمه داشته‌اند و یا حمله به کنسولگری ایران در دمشق و یا حمله به مستشاران ایران در سوریه و شهادت سرداران ما مسبوق به سابقه نبوده و در طول همین یک سال اخیر شاهد این همه کشتار و جنایت ضد بشری نبوده‌ایم آنها که انگار قصد تعیین تکلیف برای رهبر انقلاب را نیز دارند.

ما و کشور و ملت تا به حال نیز از تندروی‌ها و افراط‌گرایی‌های آنان کم آسیب ندیده‌ایم در حالی که در این شرایط سخت و دشوار منطقه بیش از هر چیز به اتحاد و همبستگی و پرهیز از اقدامات نسنجیده و هیجانی و دشمن شادکن نیازمندیم و در برابر چنین رژیم سفاکی که برای فرار از شکست و نجات خویش دست به هر جنایتی می‌زند باید با نهایت هوشمندی و درایت اقدام و نقشه‌های شومش را نقش بر آب کرد و در مسیری که خواسته اوست برای فرار از مخمصه دشوار و سختی که گرفتار آن شده، نیفتاد که ان تنصروا الله ینصرکم ویثبت اقدامکم و به فضل خدا نصر خدا با شهادت نصرالله نزدیک است. 
 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب