چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
نظرات: ۰
۰
-
مستمری ۱۳ هزار معلول همچنان قطع است!

بهروز مروتی، فعال حقوق معلولان گفت: مستمریِ۱۳ هزار فرد دارای معلولیت برای شهریور ماه هم برقرار نشده است.

ایلنا نوشت: «با حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه در مورد عدم پرداخت یارانه حدود ۱۳هزار نفر از افراد دارای معلولیت صحبت کردم. از ایشان خواستم با توجه به انتظاری که شکل گرفته، کمک کنند که هرچه زودتر پرداخت انجام شود. به وزارتخانه هم که برگشتم با رئیس بهزیستی علی‌محمد قادری صحبت کردم که با سازمان هدفمندی یارانه‌ها رایزنی کنند و نتیجه آن را اطلاع دهند.» این بخشی از روزنوشتِ احمد میدری، در نخستین روزهای نشستنِ بر مسندِ وزارت کار است. میدری از تلاش‌هایش برای برقراریِ مستمریِ ۱۳ هزار فرد دارای معلولیت گفت، اما ظاهرا تلاش‌ها و رایزینی‌های او هنوز به نتیجه نرسیده و مستمریِ این افراد برای شهریور ماه هم برقرار نشده است. 

بهروز مروتی، فعال حقوق معلولان، با اعلام این خبر می‌گوید: اگر قرار بود مستمریِ این ۱۳ هزار معلول وصل شود، قاعدتا می‌بایست ۲۱ شهریور ماه با مستمریِ سایر معلولان پرداخت می‌شد، اما این اتفاق نیفتاده است. 

وی بیان کرد: البته ممکن است مستمریِ تعدادی وصل شده باشد اما مشکل اینجاست که تعداد ۱۳هزار نفری که در لیست پرداختِ مستمری قرار نمی‌‎گیرند، تقریبا ثابت است. درواقع سازمان بهزیستی دو لیست به سازمان هدفمندسازیِ یارانه‌ها ارائه می‌دهد؛ در لیست اول اسامی کلِ مددجویان را می‌فرستد و بعد سازمان هدفمندسازی درخواست می‌کند که تعداد افرادِ مشمولِ دریافتِ مستمری را کم کند که بعد بهزیستی لیست دوم را با کسرِ ۱۳ هزار نفر از افراد دارای معلولیت می‌فرستد. 

مروتی می‌گوید: افرادی که مستمریِ آن‌ها قطع می‌شود و در لیست قرار نمی‌گیرند، همه درگیرِ معلولیت هستند و خیلی‌هایشان سرپرست خانوارند. در واقع می‌خواهم بگویم این قطعی مستمری بر اساس نیاز یاعدم نیاز نیست؛ بلکه چون بودجه نمی‌رسد ۱۳هزار نفر باید از لیست حذف شوند که این خیلی ناعادلانه است. اگر قرار نیست بودجه به ضعیف‌ترین اقشار جامعه برسد، پس چه کسانی از این بودجه استفاده می‌کنند؟! 

به گفته‌ی این فعال حقوق معلولان، برای پرداخت این مستمری، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها باید چیزی حدود ۲هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص دهد اما ۲ هزار و ۸۰ میلیارد تومان تخصیص داده‌اند که این نشان می‌دهد بودجه برای پرداخت یارانه به معلولان کم است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب