شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
نظرات: ۰
۰
-
آینده ناسا نگران‌کننده و در خطر است

براساس گزارشی جدید، فقدان سرمایه‌گذاری و رقابت بخش خصوصی می‌تواند آژانس فضایی ناسا را تبدیل به موسسه‌ای «تو خالی» کند.

ایسنا نوشت: گزارش نگران‌کننده‌ای از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی(NASEM) به برخی نگرانی‌های جدی در مورد آینده آژانس اکتشاف فضایی آمریکا پرداخته است.

به نقل از ایسنا، گزارش NASEM توسط گروهی از متخصصان هوافضا نوشته شده است و آنچه را به عنوان یک «آینده توخالی» احتمالی برای سازمان ملی هوانوردی و فضایی(NASA) می‌بیند، بیان کرده است. این گزارش به مسائل کمبود بودجه به دلیل کاهش تاکید بلندمدت ملی بر هوانوردی و فضای غیرنظامی، ادعایی که خود ناسا از آن آگاه است و با آن موافق است، پرداخته است.

برخی از «یافته‌های اصلی» این گزارش، زمینه‌های نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد که می‌تواند آینده آژانس فضایی را تحت تأثیر قرار دهد. اینها شامل تمرکز بر اقدامات کوتاه مدت بدون توجه کافی به نیازها و پیامدهای بلندمدت، اتکا به قراردادهای خرید خدمات مبتنی بر نقطه عطف و ناکارآمدی به دلیل عملیات تجاری آهسته و دست و پاگیر است. این گزارش همچنین نگرانی‌هایی را در مورد نسل فعلی استعدادهایی که توسط شرکت‌های خصوصی هوافضا از بین می‌رود و همچنین نسل بعدی مهندسان که به دلیل سیستم‌های مدارس دولتی که بودجه کافی ندارند، دانش کافی را دریافت نمی‌کنند، افزایش داد. در نهایت این گزارش به صراحت بیان می‌کند که زیرساخت‌های ناسا در حال حاضر بسیار فراتر از عمر طراحی شده آن رفته است.

این مسائل و مسائل دیگر می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تری شود. نورمن آگوستین(Norman Augustine)، مدیر اجرایی سابق لاکهید مارتین و نویسنده اصلی گزارش، به واشنگتن پست گفت که اتکا به بخش خصوصی می‌تواند نیروی کار ناسا را ‌بیشتر از بین ببرد و نقش آن را به جای حل مشکلات به نظارت کاهش دهد.

کنگره می‌تواند بودجه بیشتری را به ناسا برای رفع این نگرانی‌ها اختصاص دهد، اما این احتمال وجود ندارد، زیرا دائما در تلاش است تا از تعطیلی دولت جلوگیری کند. در عوض، آگوستین می‌گوید که ناسا می‌تواند بر اولویت‌بندی تلاش‌های خود برای اهداف و ابتکارات استراتژیک‌تر تمرکز کند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب