جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
نظرات: ۰
۰
-
پزشکیان در حرم حضرت عباس(ع) تغییر چهره داد!

رئیس‌جمهور گفت: صبح فردای زیارت مرقد امام علی، به زیارت حضرت ابوالفضل عباس رفتم و راحت تر زیارت کردم ولی قیافه را عوض کردم کلاه و ماسک گذاشتم تا مردم اذیت نشوند.

ایسنا نوشت: مسعود پزشکیان عصر امروز پس از سفر سه روزه به عراق و در بدو ورود به تهران در پاویون فرودگاه مهرآباد، اظهار کرد: هدف سفر به کشور دوست و برادر عراق، ایجاد وحدت، انسجام و رسیدن به زبان و نگاه مشترک در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بود و در دیدار با مقامات و جریان های سیاسی و احزاب عراق مطالب خود را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: ۱۴ یادداشت تفاهم نامه امضا شد ولی برای رسیدن نگاه مشترک، تیم ما و عراق باید برنامه های راهبردی  دراز مدت  بنویسند تا در دیدار بعدی آن برنامه های راهبردی را امضا کنیم تا مردم دو کشور راحت رفت و آمد داشته باشند. در جریان اربعین نشان داده شد این تفاهم چقدر می تواند تاتیرگذار باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: جلسه ای با فعالان اقتصادی در عراق داشتیم و قرار شد وزیر اقتصاد تمام مسائل مطرح شده را در ایران حل کند و طرف عراقی هم آن مسائل را دنبال  کند.

پزشکیان با اشاره به لزوم تسهیل ارتباطات کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی توانستند مرزهای خود را راحت بردارند و راحت می توانند معامله، سفر و اقدام علمی و فرهنگی داشته باشند. چرا مسلمانان از افغانستان و پاکستان نتوانند به ایران، عراق، عربستان و ترکیه بروند. کشورهای اسلامی چرا چنین شبکه ای ندارند؟ ما باید روی این مساله کنیم تا ارتباطات کشورهای اسلامی را تسهیل کنیم. تا امنیت نباشد این اتفاق نمی افتد. اگر این اتفاق رخ دهد، اصلاح روند اقتصادی، انتقال تجربیات، رشد و تعالی و خلاقیت و وحدت ایجاد می کند و بازار ما را رونق می دهد. این مسائل را در بغداد و اقلیم کردستان مطرح کردم.

وی افزود: برای اقلیم کردستان باورکردنی نبود ما به آنجا برویم. آنها می گفتند سابقه نداشته کسی از روسای جمهور به اینجا بیاید. استقبال گرمی داشتند. آنها اظهار آمادگی برای رفت و آمد و زیارت، سرمایه گذاری ها، ارتقای روابط تجاری داشته و قول دادند چندین برابر خواسته ما عمل کنند. بازارچه های مرزی  را می توانیم در کردستان و خوزستان باز کنیم و مشکلات اقتصادی را در مرزها حل کنیم.

وی ادامه داد: در نجف در مرقد امام علی (ع) تعهد کردیم راه امام را ادامه دهیم و دستورات از جمله عدالت و رفع تبعیض و رانت و رشوه را ادامه دهیم. در کربلا مرقد امام حسین(ع) را زیارت کردم ولی خیلی نتوانستم جلو بروم و نزدیک شوم چون ازدحام جمعیت بود و متاسفانه یا خوشبختانه محافظان من هم برای اینکه کسی نرسد و برخوردی با من نداشته باشد، نمی گذاشتند مردم جلو بیایند. و من هم نخواستم مردم را اذیت کنم. صبح فردای زیارت مرقد امام علی، به زیارت حضرت ابوالفضل عباس رفتم و راحت تر زیارت کردم ولی قیافه را عوض کردم کلاه و ماسک گذاشتم تا مردم اذیت نشوند و عهد بستیم باعت زینت آنها باشیم نه موجب بی آبرویی آنها.

رئیس جمهور گفت: در بصره استقبال گرمی شد و قرار شد قطار شلمچه و خرمشهر توسط طرفین پیگیری شود. به موضوع وحدت تاکید کردم.

وی در پایان گفت: سفر قابل توجهی بود و دستاوردهایی برای ایجاد زبان و نگاه مشترک با عراق و اجرای سیاست هایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، داشت.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب