جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۷
نظرات: ۰
۰
-
لوکاشنکو: شریک مطمئن ایرانیم؛ منتظر سفر پزشکیان هستیم

رئیس‌جمهوری بلاروس در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در مینسک، بر ضرورت شتاب‌بخشی به توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی تأکید کرد و با اشاره به دعوت رسمی وی از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت‌: منتظر سفر آقای مسعود پزشکیان به بلاروس هستیم.

ایرنا نوشت: الکساندر لوکاشنکو روز جمعه در دیدار با علی‌اکبر احمدیان، از دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خواست که سلام گرم وی را به مقام معظم رهبری و همچنین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ابلاغ نماید.

رئیس‌جمهوری بلاروس با اشاره به حادثه تلخ فقدان بالگرد رئیس جمهور شهید تأکید گفت: ملت ایران، اخیرا مصیبت بزرگی را از سر گذراند، رئیس‌جمهور شما از دنیا رفت. اما شجاعانه، رئیس‌جمهور جدیدی انتخاب کردید. من این اتفاق را به شما تبریک می‌گویم و می‌خواهم به رئیس‌جمهورتان ابلاغ کنید که ما اینجا در بلاروس منتظر او هستیم.

لوکاشنکو با اشاره به شرایط پیچیده سیاسی کنونی و حرکت جهان به سمت چندقطبی شدن تأکید کرد که نباید فقط به رایزنی اکتفا کرد،‌ بلکه باید مشترکا همکاری‌ها را توسعه دهیم.

وی اظهار داشت: در شرایط بحرانی سیاسی-نظامی در منطقه غرب آسیا و همچنین مرزهای بلاروس، ۲ کشور در یک کشتی هستند و نیاز به مشورت‌ها و اقدامات مشترک دارند.

رئیس‌جمهور بلاروس به این نکته اشاره کرد که امنیت وقتی تضمین می‌شود که اقتصاد قدرت بگیرد. بنا براین لازم است که ایران و بلاروس، روابط اقتصادی خود را بیش از گذشته توسعه دهند.
وی تأکید کرد: بلاروس همیشه شریک مطمئن ایران بوده است و قصد داریم این مسیر را ادامه دهیم.

لوکاشنکو ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از عضویت بلاروس در سازمان همکاری شانگهای تأکید کرد که قدرت گرفتن سازمان‌هایی همچون شانگهای و بریکس، فرصت‌های جدیدی را برای کشورهای مستقل جهان فراهم کرده است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب