جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
نظرات: ۰
۰
-
جزئیات ادعایی درباره هلی برن اسرائیل در خاک اسرائیل

ادعا شده ایران در مرکز تحقیقات مصیاف سوریه ، به تولید موشک کمک می کند.

عصر ایران نوشت: برخی رسانه های اسرائیل و امریکا مدعی شده اند ارتش اسرائیل در حمله به سوریه و عملیات زمینی در این کشور، به شماری از نیروهای ایرانی آسیب وارد کرده اند. ادعاهایی درباره اسارت نیروهای ایرانی توسط اسرائیلی ها هم مطرح شده است. در مقابل، سفارت ایران در دمشق، آسیب به نیروهای نظامی ایران در این حمله اسرائیل را تکذیب کرد. خبرگزاری اصولگرای تسنیم هم اسارت ایرانی ها در این حمله را رد کرد.

جزئیات ادعایی درباره هلی برن اسرائیل در خاک اسرائیل

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی مطالب جدیدی را درباره عملیات نظامیان اسرائیلی علیه مرکز تحقیقات نظامی در سوریه منتشر کرد. ادعا شده در این عملیات، نظامیان اسرائیلی با بالگرد وارد مرکز شدند و به خرابکاری پرداختند.

به ادعای نیویورک تایمز این عملیات روز یکشنبه گذشته در مرکز تحقیقات نظامی در شهر کوچک مصیاف سوریه انجام شد. قبل از این روزنامه اسرائیلی هاآرتس هم جزئیاتی درباره این حمله منتشر کرد.

این ادعاها می گویند: شماری از نظامیان ویژه ارتش اسرائیل روز یکشنبه با حمله به یک تاسیسات تولید موشک وابسته به حزب الله لبنان در خاک سوریه، آن را تخریب کردند.

سوریه



روزنامه نیویورک تایمز این ادعاها را به نقل مسوولان امریکایی و غربی در روز پنجشنبه منتشر کرد.
ادعا شده : این عملیات با استفاده از بالگردهای اسرائیلی انجام شد و نیروهای اسرائیلی توانستند شماری از اسناد و مواد را با با خود بردند. این حمله قبل از این با حملات هوایی در اطراف مرکز همراه شد. 

خبرگزاری دولت سوریه (سانا) روز دوشنبه گفت در حمله اسرائیل به مصیاف در این کشور، 18 نفر کشته و دهها تن هم زخمی شدند.

گزارش نیویورک تایمز می گوید اسرائیل قبل از این حمله در روز یکشنبه گذشته، به مقامات امریکایی اطلاع داده بود. 
در این گزارش ادعا شده این مرکز در زمینه تحقیقات و توسعه تسلیحات و با کمک ایران فعالیت می کند. تولید موشک یکی از فعالیت های این مرکز اعلام شده است.

قبل از این هم ارتش اسرائیل بارها به مصیاف حمله کرده بود.
براساس ادعای منابع اسرائیلی و امریکایی، این برای اولین باری است که اعلام می شود اسرائیل عملیات زمینی در نقطه ای از سوریه انجام داده است.

شهر مصیاف در 30 کیلومتری ساحل سوریه با دریای مدیترانه است. 
سایت خبری اسرائیلی آی 24 نیوز هم نوشت در سال 2018 هم اسرائیل یک دانشمند سوریه را که در حال کار بر تولید موشک بود به قتل رساند.

 این سایت اسرائیلی اضافه کرد در مرحله اول حمله اسرائیل، حداقل 4 پایگاه نظامی در نزدیکی مصیاف مورد هدف قرار گرفتند. پایگاه دفاع هوایی سوریه یکی از این اهداف بود. در مرحله دوم، یک ساختمان متصل به تونل های زیرزمینی مورد هدف قرار گرفت.

در مرحله سوم، دهها نفر از نیروهای کماندویی اسرائیل با استفاده از بالگرد به مرکز تحقیقات نظامی در نزدیکی شهر مصیاف وارد شدند. همزمان نیز پهپادهای اسرائیل نیروهای نظامی سوریه که تلاش می کردند خود را به این مرکز برسانند را مورد هدف قراردادند.
 
هنوز هیچ منبع رسمی در اسرائیل یا سوریه این خبرها را تایید نکرده است.

برخی رسانه های اسرائیلی همچنین مدعی اند نیروهای اسرائیلی در این عملیات شماری از ایرانی ها را به اسارت گرفتند.


به نوشته رسانه های اسرائیل، این عملیات 3 ساعت و از یکشنبه شب تا بامداد دوشنبه طول کشید.

سایت خبری امریکایی اکسیوس هم به نقل از منابع آگاه مدعی شد مرکز تولید موشک در مصیاف توسط ایران طراحی و ساخته شده است.


این منابع گفتند اسرائیلی ها مطمئن شده بودند تخریب و نابودی تاسیسات زیرزمینی در مصیاف غیرممکن است به همین دلیل به عملیات زمینی روی آوردند.

واکنش سفارت ایران در سوریه

 سفارت ایران در دمشق در واکنش به ادعای منابع اسرائیلی اعلام کرد که طی بمباران مصیاف در سوریا هیچ مستشاری ایرانی آسیب ندیده و ادعای رژیم صهیونیستی کذب است.

سفارت ایران در سوریه در حساب ایکس خود (توییتر سابق) نوشت: « رژیم اسرائیل بعد از یازده ماه ناکامی و شکست، به درجه‌ای از ناامیدی رسیده است که برای نجات خود راهی جز کشتن کودکان و انتشار دروغ نمی‌بیند».

سفارت ایران افزود: «ما ضمن محکوم کردن حمله جنایت آمیز رژیم اشغالگر به مصیاف سوریه که در آن هیچ یک از مستشاران ایرانی آسیب ندیده، اعلام می‌کنیم که ادعایهای رژیم اسرائیل دروغ است و تنها رسانه‌های ناشناسی که بلندگوی این رژیم هستند، این گونه دروغ‌ها را منتشر می‌کنند».

خبرگزاری تسنیم نوشت: برخی رسانه‌های اسرائیلی امروز پنجشنبه مدعی شدند که رژیم صهیونیستی «در جریان حمله دو روز گذشته به منطقه مصیاف سوریه، با استفاده از چتربازان اقدام به اسارت مجموعه‌ای از سربازان از جمله دو شخصیت ایرانی کرده است». پیرو این ادعا یک منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد که این  ادعاها کذب محض است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب