پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
نظرات: ۷
۰
-
نماینده مجلس تکلیف خانه‌های ۲۵ متری را روشن کرد

نماینده مردم کرج در مجلس با بیان اینکه ساخت مسکن باید با فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم متناسب باشد گفت: با ساخت خانه‌های ۲۵ متری برای خانواده‌ها مخالف هستیم و اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

خانه ملت نوشت: علیرضا عباسی در گفتگویی در رابطه انتشار اخباری مبنی بر ساخت خانه‌های ۲۵ متری گفت: مشکلات امروز مسکن ناشی از ترک فعل‌هایی است که توسط مدیران در دهه ۹۰ صورت گرفت و دستگاه قضایی حتما باید به این موضوع ورود کند تا مجددا در آستانه برگزاری انتخابات افرادی با همان وعده‌های مشابه مردم را برای دریافت رای فریب ندهند.

این نماینده مردم در مجلس افزود: وقتی دولت‌ها کارهایی را در زمان مسئولیت خود انجام نداده و مشکلات ایجاد می‌کنند، رفع و یا جبران آن کارها نیازمند زمان بیشتری است. لذا مسائلی که طی ۸ سال عملکرد یک دولت ایجاد شده، با اقدامات ۲ ساله دولت بعدی حل نمی‌‎شود. دولت چهاردهم نیز باید به این امر توجه کند که دوستانشان در دهه ۹۰ چه مسائل و مشکلات برای مردم ایجاد کردند.

عباسی اظهار کرد: در مجلس مصوب کردیم دولت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از روش های مختلف بسازد تا ناترازی که موجب برهم خورد تعادل عرضه و تقاضا شده جبران شود. اما ساخت مسکن باید شرایطی داشته باشد و با فرهنگ ایرانی و اسلامی مردم متناسب باشد. به عنوان مثال فرهنگ ما مسکن ۲۵ متری را نمی پذیرد. بنابراین دولت حتما باید به این موضوع ورود کند و اگر برنامه یا طرحی برای ساخت خانه‌های کوچک متراژ وجود دارد، آن را متوقف کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در خوابگاه‌های دانشجویی اتاق ها ۲۰ الی ۲۵ متری داریم که تعدادی دانشجو در آن زندگی می‌کند، آیا نام این واحدها را هم باید خانه بگذاریم؟ ساخت خانه با هدف ایجاد خوابگاه دانشجویی و مسکن کارگری در نزدیکی شهرهای صنعتی و منطقه ویژه مشکلی نداشته اما ما تاکید داریم که در ساخت مسکن برای خانواده‌ها حتما باید به فرهنگ ایرانی و اسلامی توجه کنیم. البته که برخی به دنبال عادی سازی این موارد و بهره مندی از آن هستند.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: ما با ساخت خانه‌های ۲۵ متری برای خانواده‌ها مخالف هستیم و اجازه چنین کاری را نخواهیم داد؛ اما اگر هدف از ساخت واحدهای کوچک متراژ ایجاد خوابگاه دانشجویی و خانه کارگری و برای استراحت نیرو کار شهرهای صنعتی و ... باشد، مشکلی ندارد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب