پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
نظرات: ۰
۰
-
روسیه همکاری نظامی با ایران را تایید کرد!

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به ادعاها و فضاسازی‌های رسانه‌ای آمریکا و اروپا تأکید کرد که همکاری فنی و نظامی بین تهران و مسکو هیچ منافاتی با قوانین بین‌المللی ندارد.

مهر نوشت: «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به فضاسازی اخیر رسانه‌ها و مقامات آمریکایی و اروپایی علیه روابط بین روسیه و ایران تأکید کرد که «همکاری فنی-نظامی بین ایران و روسیه نقض قوانین بین‌المللی نیست و با قوانین داخلی فدراسیون روسیه نیز منافاتی ندارد.»

وی همچنین گفت: همکاری بین مسکو و تهران هیچ تأثیری بر موازنه قدرت در خاورمیانه ندارد.

معاون وزیر خارجه در ادامه با بیان اینکه «روسیه همچنان به توسعه روابط دوجانبه و برابر با همه کشورهایی که خواهان آن باشد، ادامه می‌دهد.» افزود: اگر آمریکایی‌ها همچنان به موضوع برخی منابع از ایران به روسیه پافشاری کنند، این مسئله و مشکل خود آنهاست.

ساعاتی پیش نیز ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با اشاره به ادعای آمریکا و غرب درباره ارسال موشک بالستیک از تهران به مسکو گفت که هیچ مدرکی وجود ندارد که روسیه از این موشک‌های ادعایی علیه اوکراین استفاده کرده باشد.

آمریکا دهم سپتامبر ادعای «ارسال موشک بالستیک از تهران به مسکو» را تأیید کرد (!) و این در حالی است که رئیس جمهور اوکراین از آن بی‌اطلاع است!

آنتونی بلینکن دراین‌باره مدعی شد: به طور علنی و خصوصی به تهران هشدار داریم که چنین اقدامی باعث تشدید خطرناک تنش خواهد شد و حالا روسیه این محموله‌های موشکی را تحویل گرفته است!

با این حال، زلنسکی مدعی شد: درباره تحویل موشک از ایران به روسیه، اطلاعاتی از سوی غربی‌ها دریافت کرده است اما نمی‌توانم در حال حاضر تأیید کنم که از این موشک‌ها استفاده شده است.

وی همچنین با این ادعا که کی‌یف ارسال تسلیحات و مهمات از کره شمالی به روسیه را با «مدرک» تأیید کرده است، گفت: تنها زمانی می‌توان این موضوع (ارسال موشک از ایران) را تأیید کرد که مدرک داشته باشیم.

ادعای بلینکن و سایر مقامات غربی در حالی است که ایران قویاً اتهامات و ادعاها را رد و تاکید کرده که این اتهامات «جنگ روانی» است و غرب می‌خواهد به این بهانه، کمک‌های میلیارد دلاری نظامی خود به اوکراین را توجیه کند.

مسکو نیز از اتهامات را رد اما تاکید کرده است که روسیه و ایران در بسیاری حوزه‌ها با یکدیگر همکاری دارند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب