پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷
نظرات: ۱
۰
-
تهدید رئیس‌جمهور سابق روسیه: انگلیس را غرق می‌کنیم!

رئیس‌جمهور سابق روسیه به اعلام حمایت انگلیس از اوکراین واکنش نشان داد.

ایسنا نوشت: «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه و معاون شورای امنیت این کشور به سفر روز چهارشنبه وزیران خارجه آمریکا و انگلیس به کی‌یف اشاره کرد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دیوید لمی، وزیر خارجه انگلیس وعده حمایت ۱۰۰ ساله به اوکراین داده است. در مرحله نخست، او دروغ می‌گوید، کشور موسوم به اوکراین ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید. چند سال دیگر هم جزیره انگلیس غرق خواهد شد. اما اگر لازم باشد، با موشک‌های هایپرسونیک خود به غرق‌شدن آن کمک خواهیم کرد.»

وزیر خارجه انگلیس پیرو افزایش درخواست‌های کی‌یف جهت استفاده از موشک‌های دوربرد علیه روسیه عنوان کرد که غرب «با دقت» به نیازهای اوکراین گوش می‌دهد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بارها به غرب برای دریافت اجازه استفاده از موشک‌های‌شان جهت هدف قرار دادن نقاطی در داخل خاک روسیه  فشار آورده است.

لمی که با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به کی‌یف سفر کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که آن‌ها قرار است «به اوکراین گوش دهند» و «با زلنسکی صحبت کنند و راهبرد او را درک کنند».

لمی در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس به اوکراین اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد علیه اهداف در روسیه را خواهد داد، گفت: «ما اینجا هستیم تا گوش دهیم، برنامه را بفهمیم، راهبرد را درک کنیم و نیازهای تمام جبهه‌ها را بشناسیم.»

وی همچنین در اولین سفر خود به اوکراین، اعلام کرد که انگلیس بیش از ۶۰۰ میلیون پوند به حمایت از انگلیس تخصیص داده است.

به گفته لمی، ۲۴۲ میلیون پوند از بودجه تعیین شده، در سال جاری برای بازسازی اوکراین به کار گرفته خواهد شد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب