پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
نظرات: ۰
۰
-
ادعای عجیب اماراتی‌ها؛ ایران وقت‌کشی کرد!

روزنامه البیان در شماره امروز خود به تشریح دوباره دیدار تیم‌های ملی ایران و امارات پرداخت و مدعی شد که شاگردان قلعه‌نویی اقدام به اتلاف وقت کرده‌اند.

ورزش ۳ نوشت: دو روز پس از دیدار تیم‌های ملی ایران و امارات، روزنامه البیان در گزارش دیگری، به مرور این مسابقه پرداخته است. البیان در گزارشی یک‌طرفه مدعی شده که بازیکنان تیم ملی ایران اقدام به اتلاف وقت کرده‌اند و تک گل بازی نیز روی اشتباه خود اماراتی‌ها به ثمر رسیده است. ضمن اینکه ایران در نیمه دوم مجبور به عقب‌نشینی شده و این امارات بوده که فرصت‌های گلزنی خلق کرده است!


در گزارش البیان آمده است:
تیم ملی ما مقابل ایران که با لژیونرهای حاضر در لیگ‌های اروپایی تقویت شده و شانس اول در میان تیم‌های گروه برای صعود به جام جهانی محسوب می‌شود، شکست خورد. بازیکنان تیم ملی امارات با توجه به عملکرد چشم‌گیری که در زمین از خود نشان دادند؛ استحقاق نتیجه‌ای بهتر داشتند، به‌ویژه در ۲۰ دقیقه پایانی بازی، جایی که با تلاش بالا برای به‌ثمر رساندن گل تساوی تلاش کردند و تیم ایران را مجبور به عقب‌نشینی کردند.
بازیکنان ایرانی حتی وقت‌کشی کردند و با افتادن‌های مکرر و ادعای مصدومیت زمان را تلف کردند تا اینکه داور با سوت پایان بازی به آنها فرصت نفس کشیدن داد. با این حال، پایان بازی با ایران به معنای پایان مبارزه برای بازیکنان اماراتی نیست، زیرا هنوز راه درازی در پیش است و فرصت‌ها برای نوشتن تاریخ و تکرار صعود به جام جهانی ۱۹۹۰ همچنان وجود دارد.
آنها هنوز هشت بازی دیگر در پیش دارند که دو مسابقه از آن‌ها در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۵ اکتبر مقابل کره شمالی و ازبکستان برگزار می‌شود. در ادامه، مهم‌ترین صحنه‌های دیدار امارات با ایران را مرور می‌کنیم.

حضور گسترده تماشاگران
ورزشگاه هزاع بن زاید با جمعیتی بالغ بر ۱۷۸۲۶ تماشاگر پر شده بود. این هواداران ۳ ساعت پیش از آغاز مسابقه به ورزشگاه آمدند و با تمامی رنگ‌ها و نشان‌های باشگاه‌های اماراتی پشت تیم ملی کشورشان قرار گرفتند. تماشاگران با سرودها و شعارهای حمایتی جو ورزشگاه را هیجان‌انگیز کرده بودند، و یک "طرح موزاییکی" بزرگ که بخش زیادی از سکوهای روبروی جایگاه ویژه را پوشانده بود، با عبارتی انگیزشی به نام «پیروزی‌هایتان را برای مردم امارات ادامه دهید» زینت‌بخش صحنه‌ها بود.
در دقیقه ۳۱ بازی، نقطه عطفی رخ داد؛ مهدی قایدی برای تیم ملی ایران گلی به‌ثمر رساند که توسط تکنولوژی VAR به دلیل آفساید رد شد. این گل مردود شده باعث تحریک تیم میهمان شد. در حالی که تیم ایران پیش از آن تحت فشار حملات پی‌درپی اماراتی‌ها قرار داشت، پس از این اتفاق به‌صورت تهاجمی‌تر عمل کرد و حملات خود را با حملات اماراتی‌ها پاسخ داد. تلاش‌های آن‌ها در دقیقه سوم وقت‌های اضافه نیمه اول به ثمر نشست و تنها گل بازی توسط مهدی قایدی، بازیکن تیم باشگاه کلباء، به‌ثمر رسید.


اشتباه بازیکن باتجربه
با وجود نمایش مردانه و قهرمانانه‌ای که خالد الظنحانی، مدافع راست امارات، در مقابل بازیکنان حرفه‌ای ایران داشت و تلاشش برای دفع حملات آن‌ها با هوشیاری و فداکاری، در یک لحظه اشتباه کرد. او در حالی که قصد داشت توپ را از جلوی مهدی قایدی دور کند، لغزید و زمین خورد. قایدی از این فرصت استفاده کرد و توپ را از نزدیک دروازه به گل تبدیل کرد تا دروازه‌بان برجسته امارات، خالد عیسی، که خودش چندین موقعیت مسلم گل را مهار کرده بود، تسلیم شود. به این ترتیب، تنها گل ایران از یک «اشتباه توسط خالد باتجربه» رقم خورد.


پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی تیم امارات، با وجود شکست ۱-۰ مقابل ایران، از عملکرد بازیکنانش ابراز رضایت کرد. او توضیح داد که تمامی بازیکنان با جسارت جنگیدند و با روحیه رقابتی و جنگندگی بالا در بازی حاضر شدند. آن‌ها جریان بازی را در دست گرفتند، موقعیت‌های زیادی خلق کردند و فشار زیادی به حریف قدرتمند و سازمان‌یافته و با تجربه‌ای همچون تیم ایران وارد کردند. ایران در نیمه دوم مجبور به عقب‌نشینی شد. با این حال، تیم ایران موفق شد با استفاده از ضدحملات، فضاهای گسترده‌ای خلق کند و پس از ورود سردار آزمون، خطرات بیشتری برای دروازه امارات به وجود آورد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب