پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
نظرات: ۱
۰
-
مهدی قایدی؛ هر روز ترسناک‌تر از دیروز می‌شود

مهدی قایدی در ۱۵ بازی اخیرش برای ااتحاد کلبا و پنج دیدار گذشته‌اش در تیم ملی ایران ۱۰ گل زده و هشت پاس گل داده است و در بهترین فرم ممکن قرار دارد.

 فوتبال ۳۶۰ نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در چارچوب مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف امارات رفت و موفق شد با تک گل مهدی قایدی از سد میزبان خود بگذرد و با ۶ امتیاز در کنار ازبکستان، صدرنشین گروه (A) شود. ستاره بوشهری تیم ملی با این گل حیاتی، به روزهای درخشان خود در سال ۲۰۲۴ ادامه داد.

درخشان در ترکیب اتحاد کلبا
مهدی حالا بدون اغراق بهترین بازیکن اتحاد کلبا به حساب می‌آید و نقشی محوری در این تیم دارد. او با اعتمادبه‌نفس فراوانی که پیدا کرده در این فصل هم کارش را با گل و پاس گل آغاز کرده و در ۱۵ بازی اخیر رسمی‌اش با ببرها توانسته آمار درخشان هشت گل و ۶ پاس گل را به‌ثبت برساند؛ یعنی ۱۴ اثرگذاری مستقیم روی گل‌ها طی ۱۵ بازی.

مهدی فصل قبل یکی از بهترین بازیکنان خارجی لیگ بود و در این فصل عزم خود را جزم کرده تا عنوان نخست را از این حیث در میان ستارگان بزرگی، چون سفیان رحیمی به ارمغان بیاورد. حضور در تیم متوسطی، چون اتحاد کلبا کمی کار قایدی را دشوار می‌کند، اما پیشرفت قابل‌توجه این بازیکن و خیال تقریبا راحت‌اش بابت حضور کامل در زمین، می‌تواند فاکتوری مثبت برایش باشد. او در فصل جدید طی سه بازی رسمی روی ۲ گل اثر مستقیم داشته است.

موثر در تیم ملی
ستاره بوشهری تیم ملی فوتبال ایران از هر فرصتی که امیر قلعه‌نویی در اختیارش قرار می‌دهد نهایت استفاده را می‌کند. او طی پنجره اخیر فیفا، هم مقابل قرقیزستان و هم در جدال با امارات فیکس بود. نامساعد بودن زمین چمن فولادشهر باعث شد تا شماره ۱۰ تیم ملی در مصاف با قرقیزها همانند دیگر نفرات تیم، عملکرد خوبی نداشته باشد، اما در مصاف با امارات شاهد کولاک مهدی بودیم. او بارها در سمت چپ از سد مدافع مقابل خود گذشت و روی پیگیری و تکنیک‌اش، زننده گلی سه امتیازی بود.

قایدی طی پنج مسابقه اخیرش برای تیم تحت هدایت امیر قلعه‌نویی ۲ گل به ترکمنستان و امارات زده و ۲ پاس گل برابر ترکمنستان و هنگ‌کنگ برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرده است. این آمار درخشان حکایت از آن دارد که ستاره سابق استقلال توانسته سرمربی تیم ملی را مجاب کند تا بیش از پیش از او بهره ببرد. دیگر خبری از آن استرس روزهای نخست حضور در تیم ملی نیست و قایدی بازی‌به‌بازی با بازیکنان کناردستی‌اش به هماهنگی بیش‌تری می‌رسد.

مهدی در ۲۰ بازی اخیر باشگاهی و ملی‌اش مجموعا ۱۰ گل زده و هشت پاس گل ارسال کرده و این یعنی ۱۸ اثرگذاری مستقیم روی گل‌ها. آماری قابل ستایش برای بازیکنی در فوتبال آسیا که تیم باشگاهی‌اش جایگاه چندان رفیعی در فوتبال کشورش ندارد. ما در حال تماشای ترسناک‌ترین ورژن این ستاره ۲۵ ساله هستیم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب