پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۸
نظرات: ۰
۰
-
دولت پزشکیان برای تعامل و همکاری با کشورهای همسایه فرصت سوزی نکند

یک نماینده مجلس تصریح کرد: تعامل دولت پزشکیان با قوای دیگر می تواند فضای موجود اقتصادی - سیاسی را اصلاح و ترمیم کند.

جعفر قادری، عضو کمسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» با تاکید بر این که «مجلس همراه دولت است» اظهار داشت: دولت پزشکیان یا هر دولت دیگری برای اینکه بتواند فعالیتی رضایت آمیز داشته باشد، حتما باید با قوای دیگر و به ویژه مجلس شورای اسلامی تعامل و همکاری جدی داشته باشد. نمایندگان مجلس دوازدهم هم همانطور که در روند رای اعتماد به کابینه نشان داده اند به هیچ وجه قصد تقابل با دولت را ندارند.

وی با اشاره به این که اگر برای کاستی ها و مشکلات موجود چاره اندیشی نشود وضعیت به گونه ای خواهد شد که جبران آن هزینه‌های زیادی می‌طلبد.

نماینده شیراز گفت: اقتصاد ایران در سال‌های اخیر شرایط نابسامانی را تجربه می کند. وضعیت موجود به ویژه گرانی، بیکاری، رکود فعالیت‌های اقتصادی به آحاد مردم فشار وارد می کند.  به طوری که حتی تامین مایحتاج اولیه زندگی برای برخی از دهک های جامعه سخت شده است؛ بنابراین ترمیم فضای موجود اقتصادی هدفی است که حتما باید مدنظر همه ارکان حاکمیت از جمله دولت پزشکیان باشد تا از طریق تلاش‌هایی فراگیر بتوانیم دغدغه‌های مردم را حتی المقدور رفع کنیم.

به گفته وی، اینکه آمریکا و هم پیمانانش ایران را تحریم می‌کنند و انواع و اقسام فشار را می‌آورند، دلیل نمی‌شود بنشینیم و بدتر شدن روز به روز اقتصادمان را تماشا کنیم. دولت چهاردهم باید با رصد دقیق شرایط فرصت‌ها را شناسایی کند و برای مبادله سیاسی_ اقتصادی با کشورهای همسایه تلاشگر باشد تا از این طریق اثرگذاری تحریم ها خنثی شود.

وی از آمادگی مجلس برای فراهم کردن مقدمات جذب سرمایه خارجی خبر داد و گفت:البته باید زمینه و بستر لازم را برای سرمایه گذار داخلی و خارجی فراهم کنیم.

قادری تصریح کرد: دولت چهاردهم باید با عملکرد مطلوب و اثرگذار اعتماد عمومی را تقویت کند.حضور نمایندگان طیف های مختلف از جمله 3 نفر از وزرای کابینه شهید رئیسی در کابینه پزشکیان پیام اتحاد و انسجام را به جامعه صادر می‌کند. دولت باید از این فرصت به خوبی استفاده کند. 

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب