دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
نظرات: ۰
۰
-
این قرص سلامتی شما را به خطر می‌اندازد

آیا می دانستید مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از فوری ترین تهدیدها برای سلامت مردم است؟ در اینجا موارد دیگری وجود دارند که باید در مورد مقاومت به آنتی بیوتیک ها و عوارض جانبی آنها بدانید.

وب دا نوشت : بهبود نحوه تجویز آنتی بیوتیک توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی و نحوه مصرف آنتی بیوتیک ها ، به سلامت ما در حال حاضر و به کاهش مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها کمک می کند و اطمینان می دهد که این داروهای نجات بخش برای نسل های آینده در دسترس خواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت متخصصان مراقبت های بهداشتی ، بیماران و خانواده ها را تشویق می کند تا درباره تجویز و استفاده از آنتی بیوتیک ها بیشتر بیاموزند.

سالانه بیش از۲/۸ میلیون مورد جدید از عفونت توسط میکروبهای مقاوم به باکتری در ایالات متحده آمریکا رخ میدهد و در نتیجه آن بیش از ۳۵ هزار نفر می میرند.

هنگامی که به آنتی بیوتیک احتیاج ندارید ، آنها به شما کمکی نمی کنند و عوارض جانبی هنوز می تواند باعث آسیب شود.  در اینجا هفت واقعیت وجود دارد که باید برای آگاهی از آنتی بیوتیک ها بدانید:

۱-آنتی بیوتیک ها می توانند زندگی را نجات دهند. هنگامی که بیمار به آنتی بیوتیک نیاز دارد ، مزایای آن بیشتر از خطرات عوارض جانبی یا مقاومت آنتی بیوتیکی است.

۲-  آنتی بیوتیک ها همیشه جواب نمی دهند. همه می توانند به تجویز و استفاده از آنتی بیوتیک ها کمک کنند.

۳- آنتی بیوتیک ها بر روی ویروسهایی مانند آنهایی که باعث سرماخوردگی ، آنفلوانزا ، برونشیت یا آبریزش بینی می شوند کار نمی کنند ، حتی اگر مخاط غلیظ ، زرد یا سبز باشد.

۴- آنتی بیوتیک ها فقط برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها لازم هستند ، اما حتی برخی از عفونت های باکتریایی بدون آنتی بیوتیک ها بهبود می یابند ، از جمله بسیاری از عفونت های سینوس و برخی عفونت های گوش.

۵- آنتی بیوتیک ها در صورت داشتن ویروس احساس بهتری به شما نمی دهند. ویروسهای تنفسی معمولاً طی یک یا دو هفته بدون درمان از بین می روند. از متخصص مراقبت های بهداشتی خود در مورد بهترین راه برای گذراندن راحت تر دوره ای که بدن شما با ویروس مبارزه می کند راهنمایی بخواهید.

۶- اگر به آنتی بیوتیک نیاز دارید ، آنها را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد آنتی بیوتیک ها یا عوارض جانبی ، به ویژه با پزشک خود مشورت کنید. اسهال ، از آنجا که می تواند یک عفونت ناشی از Clostridioides difficile باشد ، اهمیت داشته و باید درمان شود.

۷- آنتی بیوتیک ها ابزارهای مهمی برای درمان شرایط تهدید کننده زندگی مانند ذات الریه و عفونت خون هستند.

    اگر به آنتی بیوتیک نیاز دارید ، آنها را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد آنتی بیوتیک ها یا عوارض جانبی ، به ویژه با پزشک خود مشورت کنید. اسهال ، از آنجا که می تواند یک عفونت ناشی از Clostridioides difficile باشد ، اهمیت داشته و باید درمان شود.

    آنتی بیوتیک ها ابزارهای مهمی برای درمان شرایط تهدید کننده زندگی مانند ذات الریه و عفونت خون هستند.

آیا می دانستید مقاومت آنتی بیوتیکی یکی از فوری ترین تهدیدها برای سلامت مردم است؟ در اینجا موارد دیگری وجود دارند که باید در مورد مقاومت به آنتی بیوتیک ها و عوارض جانبی آنها بدانید:

هر زمان که از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود ، ممکن است عوارض جانبی ایجاد کرده و منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی شود. مقاومت آنتی بیوتیکی زمانی رخ می دهد که باکتری ها دیگر به داروهای ساخته شده برای کشتن آنها پاسخ نمی دهند. عوارض جانبی شایع آنتی بیوتیک ها می توانند شامل دانه های قرمز بر روی پوست ، سرگیجه ، تهوع ، اسهال و عفونت های قارچی باشد.

عوارض جانبی جدی تر شامل عفونت Clostridioides difficile است که باعث اسهال می شود و می تواند منجر به آسیب شدید روده و مرگ شود.

افراد همچنین می توانند واکنش های آلرژیک شدید و تهدید کننده زندگی داشته باشند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب