شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
نظرات: ۰
۰
-
جزئیات عجیب از وام عشقی 3 میلیارد تومانی منتشر شد

محسن علیزاده، عضو ناظر پیشین شورای عالی بورس گفت: وام میلیاردی با سود ۴ درصد به پیشنهاد خودِ رئیس سازمان بورس به تصویب رسید.

امروز ساعت۶ عصر جلسه فوق العاده شورای بورس برای رسیدگی به استعفای مجید عشقی برگزار می‌شود.

درحالی که قرار بود جلسه شورای عالی بورس سه شنبه هفته جاری برگزار شود، به دنبال استعفای رسمی صبح امروز مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از اعضای شورای عالی بورس برای شرکت در جلسه فوق العاده در ساعت 18 امروز شنبه 17 شهریورماه در ساختمان باب همایون وزارت امور اقتصادی و دارایی دعوت به عمل آمده است.

از طرفی محسن علیزاده، عضو ناظر پیشین شورای عالی بورس در گفتگویی درباره جزییات تصویب وام میلیاردی رییس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره این سازمان در جلسه شورای عالی بورس اظهار داشت: تاریخ مصوبه پرداخت وام به اعضای هیات مدیره سازمان بورس اوراق بهادار در شورای عالی بورس هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ است و این تاریخ دقیقاً یک روز پس از اتمام مأموریت اینجانب به عنوان ناظر در شورای عالی بورس است، اما به نظر می‌رسد این مصوبه به پیشنهاد دبیر شورای عالی بورس یعنی آقای عشقی، رییس سازمان بورس برای اعضای هیات مدیره سازمان بورس مطرح و تصویب شده است. 

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در ادوار گذشته نیز پرداخت این تسهیلات صورت گرفته است و این بار نیز برای اعضای هیات مدیره، دبیر شورای عالی بورس (مجید عشقی) پیشنهاد داده که تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را با مبالغی مشخص که ضریبی هم برای آن مشخص کردند، از محل درآمدهای داخلی سازمان از جمله سود سپرده‌ها و درآمدی که سازمان از معاملات به دست می‌آورد، به کارکنان و اعضای هیات مدیره پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه هیچ یک از اعضای ناظر شورای عالی بورس حضور نداشتند، گفت: همانطور که گفته شد تاریخ این مصوبه هشتم خرداد ماه بوده در حالی دقیقا عضویت دو ناظر شورای عالی بورس هفتم خرداد ماه به پایان رسیده بود و هیچ عضوی به نمایندگی از مجلس به عنوان ناظر در این جلسه حضور نداشت و طبق قانون ناظرین بعدی هم پس از تعیین و انتخاب در کمیسیون‌های تخصصی و رای نمایندگان در صحن علنی مجلس به عنوان عضو ناظر در شورای عالی بورس حضور پیدا می‌کنند؛ بنابراین بین اتمام زمان حضور ناظرین قبل و شروع به کار ناظرین جدید یک ماه تا ۴۰ روز فاصله است و در این مدت هم کسی به عنوان ناظر در شورای عالی بورس حضور ندارد و این خود محل اشکال بوده که لازم است اصلاح شود.

محسن علیزاده تاکید کرد: همواره موضوعی که از سوی اعضای هیات مدیره سازمان بورس مطرح می‌شود این است که حقوق دریافتی این افراد به عنوان اعضای هیات مدیره و مدیران سازمان بورس، مکفی نیست و اگر در نهادهای مالی بیرون از سازمان فعالیت کنند یا اگر به عنوان یک فعال بورس مشغول به کار بودند، قطعا درآمد بیشتری خواهند داشت از این رو سازمان معمولاً به دنبال راهی برای جبران این موضوع بود.

اداره عشقی بورس
علیرضا سلیمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در واکنش به دریافت وام میلیاردی توسط رئیس سازمان بورس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: یک زمان در مجلس عرض کردم این آقای عشقی بورس را عشقی اداره می‌کند. لشگری خبرنگار و ... به سمت بنده گسیل داشت تا عملکرد خود را سفید نشان دهد. حالا هم که واقعا «عشقی» از پول مردم وام‌های میلیاردی با سود پایین برای خود در نظر گرفته. واقعا که عشقی خیلی خیلی عشقی است.

طی چند روز گذشته سندی منتشر شد که نشان می‌داد اعضای هیات مدیره بورس مجموعا ده میلیارد تومان وام قرض الحسنه دریافت کرده اند.

بر اساس این سند مبلغ وام مجید عشقی ۲.۷ میلیارد تومان، علیرضا ناصرپور ۱.۹ میلیارد تومان، رضا عیوضلو ۱.۹ میلیارد تومان، مهرداد مسعودی فر ۱.۹ میلیارد تومان و حسن فرج زاده دهکردی نیز ۱.۹ میلیارد تومان بوده است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب