شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
نظرات: ۰
۰
-
مهم‌ترین اصول چیدمان مبلمان اداری

در نظر گرفتن اصول چیدمان مبلمان اداری یکی از مهمترین مواردی است که باعث ایجاد فضای کاری بهینه و مناسب می‌شود. در حال حاضر مبلمان اداری سبب افزایش راحتی و آسایش کارکنان شده و در کنار آن به بهتر شدن عملکرد و کارایی آنها کمک می‌کند.

به‌همین دلیل شما باید این موضوع را در نظر گرفته و به صورت استاندارد و صحیح مبلمان اداری را در مکانی مناسب قرار دهید. البته چیدن مبلمان اداری به صورت اصولی می‌تواند نقش مهمی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون نیز داشته باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد اصول صحیح چیدن مبلمان اداری صحبت کنیم.

دو نکته مهم در اصول چیدمان مبلمان اداری

اولین موردی که در حوزه اصول چیدمان مبلمان اداری باید به آن توجه داشته باشید، فضا است. در این مورد باید بگوییم که قبل از خرید و سفارش مبلمان اداری باید مطمئن شوید که مبل انتخابی از نظر اندازه و شکل ظاهری با فضای اداره یا سازمان شما هماهنگی دارد.

به عبارتی باید توجه کنید که مبل مورد نظر شما به‌صورت اختصاصی برای فضای کاری طراحی شده باشد و بتواند به‌خوبی فضا را بهینه کند.

مورد دیگری که درباره اصول چیدمان مبلمان اداری باید به آن توجه داشته باشید، ویژگی‌های مبلمان است. در این موارد باید مبلی را خریداری کنید که به خوبی از کمر و گردن محافظت کرده و نشستن روی آن احساس راحتی را به شما القا کند.

علاوه‌بر این، مبلمان مورد نظر باید پشتی قابل تنظیم و ویژگی‌های متغیر دیگر را داشته باشد تا چندین ساعت نشستن روی آن مشکلی برای شما یا دیگران به وجود نیاورد.

اهمیت جزئیات و رنگ در اصول چیدمان مبلمان اداری 

اگر بخواهیم بیشتر برای شما در مورد اصول چیدمان مبلمان اداری صحبت کنیم نیاز است به تا رنگ و جزئیات طرح این ملزومات دقت نمایید. به این منظور رنگ‌ها و جزئیات طراحی، تاثیرات فراوانی در ایجاد خلاقیت و انرژی در محیط دارند.

این کار از یکنواختی جلوگیری کرده و می‌تواند باعث افزایش شادی و رفع خستگی کارکنان شما شود. همچنین رعایت این نکته، بیشترین تاثیر را روی تغییر دکوراسیون محیط می‌گذارد. برای اینکه بتوانید بفهمید بهترین رنگ برای مبلمان اداری کدام است نیاز است تا به عناصر مختلف و محیط از جمله رنگ دیوارها و کفپوش توجه کرده و سپس بهترین مبلمان را خریداری کنید.

میزان نورپردازی و روشنایی در اصول چیدمان مبلمان اداری چقدر است؟

مهم‌ترین اصول چیدمان مبلمان اداری

در هنگام طراحی دکوراسیون اداری به کمک مبلمان، شما باید به میزان روشنایی و نورپردازی دقت داشته باشید. به این منظور بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که سبب روشن و پرنورتر نشان دادن فضای داخلی اداره می‌شود.

به همین دلیل بهتر است از چیدن مبلمان و یا حتی اشیای سنگین مانند کمدها و قفسه‌های کتابخانه در نزدیک پنجره یا نزدیک چراغ‌ها و جلوی آنها خودداری کنید. همچنین انتخاب مبلمانی با رنگ روشن نیز اهمیت بالایی داشته و می‌تواند بیشترین تاثیر را در روشنایی و نورپردازی محیط کار شما داشته باشد.

هنگام بررسی اصول چیدمان مبل اداری بهتر است تعادل بصری را نیز رعایت نمایید. چیدن مبلمان در یک گوشه از سالن سبب سنگینی آن قسمت و به هم خوردن تعادل و توازن می‌شود. برای برطرف کردن این مشکل در زمان چیدن مبلمان اداری نیاز است تا مبلمان را به شکل متعادل در قسمت‌های مختلف اتاق قرار دهید.

این کار علاوه‌بر ایجاد تعادل سبب عملکرد بهتر شده و کارایی فضا را نیز به بهتر می‌کند. در صورتی که فضای اداره یا سازمان شما بزرگ است توصیه می‌کنیم دو طرف سالن به صورت قرینه از دو دست مبل مناسب استفاده کنید که این موضوع تعادل را برقرار می‌کند.

بررسی انعطاف پذیری و مکان مناسب هنگام خرید مبلمان اداری

از دیگر اصول چیدمان مبلمان اداری این است که هرگونه تغییر در آینده را در نظر گرفته و توجه کنید که امکان دارد کسب و کار شما در آینده گسترش پیدا کند؛ به همین دلیل در زمان خرید مبلمان و ملزومات اداری بهتر است چند وسیله اضافی و ضروری را برای آینده خریداری کرده و را در انبار نگهداری کنید.

علاوه‌بر این، مبلمانی را خریداری کنید تا در تمامی شرایط بتوان از آن استفاده کرد و در آینده نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در فضا و در نتیجه صرف هزینه‌های گزاف نباشد. مبحث مهم دیگر در مورد اصول چیدمان مبلمان اداری این است که در ابتدا مبلمان اداری را چیده و سپس بقیه ملزومات و تجهیزات را در اداره و سازمان قرار دهید. در صورتی که می‌خواهید مبلمان اداری بیشترین تاثیر را روی زیبایی محیط و راحتی کارکنان داشته باشد باید بهترین مکان را برای آنها انتخاب نمایید.

همچنین مبلمان را در قسمتی قرار دهید که به‌آسانی بتوان به پریزهای برق دسترسی پیدا کرد. در کنار موارد ذکر شده توصیه می‌کنیم مبلمان را به گونه‌ای و در قسمتی از اداره بچینید تا پرسنل و مراجعه کنندگان بتوانند با خیال راحت و بدون محدودیت روی آن بنشینند.

برای اینکه فضای اداره بزرگتر به نظر برسد و مشکلی برای مراجعه کنندگان و کارکنان به وجود نیاید از چیدن مبلمان نزدیک درب ورودی خودداری کنید. این موضوع یکی از مهم‌ترین اصول چیدمان مبل اداری است.

قرار دادن مبلمان در نزدیک درب ورودی علاوه‌بر اینکه ابعاد فضا را کوچکتر نشان می‌دهد ممکن است باعث اذیت شدن افراد شود. به این منظور توصیه می‌کنیم مبلمان اداری را با فاصله از درب ورودی و نزدیک دیوارها بچینید. همچنین این بهتر است فضای ورودی را با چند وسیله کاربردی ساده تزیین کرده و به هیچ عنوان مبلمان یا صندلی را نزدیک آن قرار ندهید.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد مهم‌ترین اصول چیدمان مبلمان اداری صحبت کردیم. توجه داشته باشید علاوه‌بر انتخاب بهترین مبلمان و ملزومات نیاز است تا به نحوه چیدن و قرار دادن آنها نیز توجه کرده تا ارباب رجوع و پرسنل شما بتوانند در مواقع ضروری روی مبلمان نشسته و استراحت کنند.

توجه داشته باشید در صورتی که در این زمینه تجربه کافی ندارید بهتر است از یک طراح دکوراسیون داخلی و افرادی که در این حوزه تجربه کافی دارند، کمک بگیرید.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب