جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
نظرات: ۰
۰
-
ایران به اطلاعات مهم جنگنده اف ۲۲ دست یافت؟

شرکت دفاعی آمریکایی RTX Corporation، معروف به Raytheon، به دلیل افشای اطلاعات حساس مربوط به فناوری‌های نظامی پیشرفته، جریمه سنگینی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا دریافت کرده است.

خبر آنلاین نوشت: سفر کارمندان یکی از مشهورترین کمپانی‌های اسلحه‌سازی آمریکا به کشورهایی، چون ایران، روسیه و چین احتمال نشت اطلاعات حساس درباره سلاح‌های مشهور، چون جنگنده اف ۲۲ را به میان آورده است.

این نقض‌ها با سفر کارکنان RTX به چین، روسیه، ایران و سایر کشورها رخ داده است و در پی آن نگرانی‌هایی را در مورد حفاظت از اطلاعات طبقه‌بندی شده به وجود آورده است. شرکت دفاعی آمریکایی RTX Corporation، معروف به Raytheon، به دلیل افشای اطلاعات حساس مربوط به فناوری‌های نظامی پیشرفته، جریمه سنگینی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا دریافت کرده است.

بر اساس گزارش اوراسین‌تایمز، این تخلفات چندین بخش RTX را در بر می‌گیرد و به نظر می‌رسد بسیاری از تخلفات ناشی از سفر کارمندان RTX به خارج از کشور باشد در حالی که لپ تاپ‌های کاری خود را حمل می‌کردند. این کارمندان در طول این سفرها سعی کردند به لپ‌تاپ‌های خود دسترسی پیدا کنند، غافل از اینکه انجام این کار می‌تواند اطلاعات حساس را افشا کند.

به گفته وزارت امور خارجه، این لپ‌تاپ‌ها حاوی مجموعه‌ای از «مقالات دفاعی» مرتبط با برنامه‌های نظامی حیاتی ایالات متحده، مانند سامانه دفاع موشکی بالستیک Aegis، بمب‌افکن بی ۲ اسپریت، جنگنده اف ۳۵ و اف ۲۲ و ... بودند.

شرکت آمریکایی RTX به دلیل نقض قوانین صادرات تسلیحات ایالات متحده و نشت اطلاعات حساس درباره جنگنده‌هایی، چون F-۲۲، F-۳۵ و بمب‌افکن B-۲، به پرداخت ۳۰۰ میلیون دلار جریمه محکوم شده است.
در یکی از این تخلفات یکی از کارمندان RTX به ایران سفر کرد و در زمانی که در ایران بود، سعی کرد وارد رایانه خود شود. تیم امنیتی RTX به سرعت لپ تاپ را شناسایی و مسدود کرد، اما تحقیقات بیشتر نشان داد که هارد دیسک آن حاوی اطلاعات فنی بسیار حساس در بمب افکن B-۲ Spirit و جنگنده F-۲۲ Raptor بوده است.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب