پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰
نظرات: ۱
۰
-
هشدار: افراد سالم هرگز این مکمل را نخورند!

مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد بزرگسالانی که مکمل روغن ماهی مصرف می‌کنند، در معرض خطر حمله قلبی قرار می‌گیرند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، روغن ماهی به عنوان منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، اغلب به عنوان یک پیشگیرانه غذایی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری های قلبی عروقی توصیه می‌شود. همچنین دارای اثرات مفید دیگری مانند کاهش درد مفاصل است.

اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف این مکمل محبوب در واقع می‌تواند شانس بیماری قلبی و سکته مغزی را در بزرگسالان سالم افزایش دهد، در حالی که خطر ابتلا به آن را در افراد دارای سابقه بیماری کاهش می‌دهد.

این مطالعه - که شامل بیش از ۴۱۵ هزار انگلیسی بود - به بررسی ارتباط بین مکمل‌های روغن ماهی و موارد جدید فیبریلاسیون دهلیزی، حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی و مرگ پرداخت.

پتانسیل این مکمل‌ها از نظر خطر پیشرفت بیماری تا مرحله ثانویه فیبریلاسیون دهلیزی و مرحله سوم حملات قلبی و مرگ ارزیابی کردند.

نزدیک به یک سوم – ۱۳۰۳۶۵ نفر از شرکت کنندگان۴۰ تا ۶۹ ساله  گفتند که به طور منظم از مکمل‌های روغن ماهی، از جمله تعداد زیادی از افراد مسن، سفیدپوست و زنان، استفاده می‌کنند.

مصرف الکل و نسبت ماهی‌های چرب به غیر روغنی مصرفی نیز بالاتر بود، در حالی که نسبت سیگاری‌های فعلی و کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کردند کمتر بود.

طی یک پیگیری متوسط ​​۱۲ ساله، ۱۸۳۶۷ نفر دچار اختلال ریتم قلب غیرطبیعی فیبریلاسیون دهلیزی شدند، ۲۲۶۳۶ مورد حمله قلبی یا سکته مغزی یا نارسایی قلبی داشتند و ۲۲۱۴۰ نفر جان خود را از دست دادند – ۱۴۹۰۲ نفر هم بدون فیبریلاسیون دهلیزی یا بیماری قلبی ثبت شدند.

از بین افرادی که از سلامت قلب به فیبریلاسیون دهلیزی پیشرفت کردند، ۳۰۸۵ نفر دچار نارسایی قلبی، ۱۱۸۰ نفر سکته مغزی و ۱۴۱۵ نفر دچار حمله قلبی شدند.

بر اساس یافته‌های منتشر شده در BMJ Medicine، حدود ۲۴۳۶ نفر از مبتلایان به نارسایی قلبی، در کنار ۲۰۸۸ نفر که دچار سکته مغزی شدند، و ۲۰۹۸ به دنبال حمله قلبی جان خود را از دست دادند.

یافته ها حاکی از آن است که استفاده منظم از مکمل‌های روغن ماهی نقش‌های متفاوتی در سلامت قلب و عروق، پیشرفت بیماری و مرگ دارد.

خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در افرادی که به طور منظم بدون هیچ نشانه‌ای از بیماری از مکمل استفاده می کردند، ۱۳ درصد و خطر سکته مغزی پنج درصد بیشتر شد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جواد CA ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
    من که‌ استخوانش هم گيرم نمی‌آید چه رسد به‌ روغنش.

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب