چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
نظرات: ۰
۰
-
این استارت‌آپ بیمارستان را به خانه می‌آورد!

استارت‌آپ «داکلا» ۴۶ میلیون دلار بودجه را برای توسعه یک فناوری جدید در اروپا جمع‌آوری کرده است تا خدمات بیمارستانی را به خانه بیماران ببرد.

ایسنا نوشت: بیمارستان‌های سراسر جهان همیشه با کمبود تخت روبه‌رو هستند و این مشکل در صورت وقوع یک خطر بهداشتی یا سایر فاجعه‌های بزرگ در مقیاس بزرگ ممکن است تشدید شود.

استارت‌آپ «داکلا»(Doccla) در حال ارائه فناوری جدیدی موسوم به «تخت مجازی» برای رسیدگی به این مشکل است تا به پزشکان کمک کند بیمارانی را که زودتر از موعد مرخص شده‌اند یا در برخی موارد اصلا به بیمارستان نمی‌روند، از راه دور مدیریت کنند. پس از جلب توجه به این فناوری در بریتانیا و ایرلند، اکنون ۴۶ میلیون دلار برای توسعه آن در اروپا جمع‌آوری شده است.

داکلا که با شرکت‌هایی مانند «گرافنت»(Graphnet) و «هوما»(Huma) رقابت می‌کند، از این بودجه تا حدی برای استخدام گروه‌های محلی در بازارهای جدید استفاده خواهد کرد. اگرچه تمرکز اصلی این استارت‌آپ تاکنون بر بستن قرارداد با خدمات بهداشتی بوده است، اما از آزمایش‌های بالینی مجازی برای شرکت‌های داروسازی نیز پشتیبانی می‌کند و توجه خود را به ایجاد یک کسب و کار پیرامون حوزه داده معطوف می‌دارد.

اولین شروع داکلا از دوره همه‌گیری کووید-۱۹ بود. در آن زمان، فشار بزرگی برای دور نگه داشتن افراد از بیمارستان‌ها به منظور کاهش فشار روی منابع، سازمان‌های مراقبت بهداشتی را بر آن داشت تا برای رفع این شکاف به راه‌حل‌هایی مانند تخت مجازی داکلا وارد شوند، اما با بازگشت زندگی به حالت عادی، استارت‌آپ راهبردهای عملی‌تری را نیز دنبال کرد.

خدمات داکلا پیرامون مجموعه‌ای از دستگاه‌های نظارتی سازمان‌دهی شده که اپلیکیشن آنها از پیش روی یک تلفن همراه بارگذاری شده است. دستگاه‌های نظارتی برای جمع‌آوری داده‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که مستقیما در پرونده‌های الکترونیکی سلامت بارگذاری می‌شوند. پزشکان داده‌ها را از طریق رابط رایانه‌ای داشبورد پزشک می‌بینند و زمانی که موارد تشخیصی به توجه بیشتری نیاز دارند، هشدارهای ویژه‌ای را دریافت می‌کنند. این یک نقطه فروش قوی برای کارکنان پرکار و آرامش خاطر برای بیماران در خانه است.

«مارتین راتز»(Martin Ratz)، یکی از بنیان‌گذاران داکلا گفت که این استارت‌آپ یک رویکرد بسیار عملی را برای ورود به بازارهای جدید دارد. رویکرد استارت‌آپ این است که معمولا پیش از انجام کار، یک مشتری جدید را ثبت‌نام می‌کند.

راتز با خاطرنشان کردن این موضوع که در حال حاضر برنامه‌هایی برای انجام شدن این کار در اتریش و فرانسه وجود دارد، گفت: ما ابتدا محصول را می‌فروشیم و سپس با کمک مشتری به بازار وارد می‌شویم. این دقیقا همان چیزی است که در آلمان اتفاق افتاد. ما قصد داریم کارهایی را که در بریتانیا انجام می‌دهیم، تکرار کنیم. در عین حال، درک می‌کنیم که زیربنای بازارهای جدیدتر از برخی جنبه‌ها به‌ویژه از نظر بازپرداخت بسیار متفاوت است.

فناوری «بیمارستان در خانه» داکلا در تحقیقات دارویی نیز استفاده می‌شود. داکلا به طور ویژه در طول آزمایش‌های دارویی، نیاز بیماران را به حضور فیزیکی در مراکز درمانی که معمولا توسط سازمان‌های تحقیقاتی قراردادی شخص ثالث اداره می‌شوند، کاهش می‌دهد یا جایگزین می‌کند تا بر پیشرفت آنها نظارت شود. راتز گفت: ما می‌توانیم به انجام شدن سریع‌تر، بهتر و ارزان‌تر کارها نسبت به روش‌های سنتی کمک کنیم.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب