سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
نظرات: ۰
۰
-

وضعیت بورس در پایان هفته دوم شهریور ۱۴۰۳ به چه صورت است؟

تجارت‌نیوز نوشت: بازدهی هفتگی هفتگی بورس در دومین هفته شهریورماه مثبت بود و به ورود پول حقیقی منجر شد. این در حالی بود که بازار سهام تنها سه روز کاری را تجربه کرد و از یک هفته معاملاتی کامل محروم بود. با این حال اما حتی در آخرین روز معاملاتی هفته که بین دو تعطیلی قرار داشت، برآیند کلی معاملات مثبت شد.

شاخص کل بورس ۲ درصد مثبت شد

شاخص کل بورس در سه روز معاملاتی گذشته بالغ بر ۲ درصد رشد کرد و از تراز دو میلیون و ۷۶ هزار واحد در نقطه صفر شروع معاملات هفته، به ارتفاع دو میلیون و ۱۰۹ هزار واحدی در روز پایانی معاملات رسید. شاخص هم‌وزن نیز این هفته برآیند مثبتی داشت و با رشد ۱.۷۶ درصدی، سهامداران نمادهای کوچک و متوسط را امیدوار کرد.

تراز پول حقیقی در سهام خرد از ۱۲۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت

بررسی روند بازار سهام طی سه روز معاملاتی دومین هفته شهریورماه نشان می‌دهد که در روزهای شنبه و یکشنبه، سهام خرد، حق تقدم و صندوق‌های سهامی با ورود پول حقیقی به مبلغ ۸۴۰ میلیارد تومان در هر روز روبرو بوده‌اند. اگرچه در روز سه‌شنبه تراز پول حقیقی منفی بود اما خروج ۴۵۷ میلیارد تومانی سرمایه حقیقی‌ها در این روز نتوانست مسیر بهبود بازار سهام را متوقف کند تا به این ترتیب، بازار سهام تراز مثبت ۱۲۲۳ میلیارد تومانی پول حقیقی را ثبت کند.

متوسط حجم معاملات خرد از ۷ میلیارد برگه سهم گذشت

طی سه روز معاملاتی دومین هفته شهریورماه، متوسط روزانه حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به ۷.۴ میلیارد برگه سهم رسید. ‌به نحوی که در بازار در روز شنبه شاهد معامله ۴.۹ میلیارد برگه سهم، در روز یکشنبه شاهد معامله ۹.۷ میلیارد برگه سهم و در روز سه‌شنبه شاهد معامله ۷.۷ میلیارد برگه سهم بود.ارزش معاملات خرد همچنان در کف ماند

اگرچه ارزش معاملات خرد سهام طی دومین هفته شهریورماه در مقایسه با هفته‌های گذشته رشد اندکی داشته است اما همچنان در کف باقی ماند و چشمگیر نبود. ارزش معاملات خرد سهام در این هفته میانگین روزانه سه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان را ثبت کرد که تا روزهای اوج بازار فاصله بسیار زیادی دارد.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب