سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
نظرات: ۱
۰
-
برنامه ویژه صداوسیما برای اتباع راه‌اندازی شد +ویدئو

راه اندازی اخبار ویژه برای اتباع در صداوسیما خبرساز شد.

تابناک نوشت:‌در حالی که موضوع حضور و فعالیت اتباع افغان به یکی از جنجالی‌ترین و حساس‌ترین موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور تبدیل شده است، شبکه خبر صدا و سیما بخش ویژه خبری برای پوشش اخبار آن‌ها اختصاص داده و راه اندازی کرده است.

انتشار خبر راه اندازی این بخش خبری به همراه تصویری از این برنامه تلویزیونی موجی از واکشن‌ها در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

در همین رابطه احسان بداغی (روزنامه‌نگار) نوشت: در حالیکه بخش‌های بسیار بزرگی از شهروندان ایرانی به دلایل مختلف هیچ صدایی در صداوسیما ندارند، شبکه خبر بخش مخصوص «اتباع» راه‌اندازی کرده. به نظرم کار از نفهمیدن منافع ملی گذشته و با یک اقدام آگاهانه علیه ملت ایران مواجهیم.

از سوی دیگر احسان پرنیان (فعال رسانه) هم در واکنش به این اقدام توئیت کرد: آیا ‎صداوسیما با برنامه خبری برای ‎اتباع افغان در شبکه خبر به دنبال سنگ اندازی در برنامه‌های ‎دولت پزشکیان برای خروج اتباع از کشور است؟! مدیران صداوسیما چرا در چنین شرایطی که افکار عمومی به جمعیت بالای اتباع معترض است و دولت قصد کاهش جمعیت اتباع دارد چنین برنامه‌ای تولید میشود؟!

بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکنون حداقل دوبار این برنامه در تاریخ‌های دهم و دوازدهم شهریورماه از شبکه خبر منتشر شده است. بخش قابل توجهی از محتوای این برنامه خبری مربوط به شرکت اتباع افغان در مراسم‌های مذهبی و اربعین و همچنین پوشش اخبار افغانستان است.

در دو قست موجود در آرشیو صدا و سیما از این بخش خبری فقط در یک برنامه و آنهم در آیتمی بسیار کوتاه و در قالب گزارشی مختصر به موضوع ممنوعیت بکارگیری اتباع غیرمجاز اشاره شده است.

در این بخش خبری با پخش موسیقی سنتی افغانستان و نریشنی با لهجه افغانی از مخاطبان خواسته می‌شود تا اخبار مهاجرین و اتباع افغان را در وبگاه خبری صدا و سیما دنبال کنند.

تاکنون هیچ یک از مقامات صدا و سیما درباره هدف از راه اندازی این بخش خبری توضیحی نداده اند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب